جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سخنران ویژه مراسم 9دی در مشهد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 398315
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از مهم‌ترین برنامه‌های روز ۹ دی که با نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته است، به سخنرانی ‌آیت‌الله سیداحمدخاتمی، امام جمعه موقت تهران در حرم مطهر رضوی اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، صبح امروز، ششم دی ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت نهم دی‌ماه با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های ۹ دی در سطح استان گفت: ستاد بزرگداشت یوم الله ۹ دی تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده و برنامه‌های ویژه‌ای را برای گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌های روز ۹ دی ماه که با نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته است، می‌توان به سخنرانی ‌آیت الله سیداحمدخاتمی، امام جمعه موقت تهران در حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

وی با اشاره به دیدار اعضای ستاد و حماسه‌سازان ۹ دی با نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان گفت: این دیدار در روز دوشنبه، هشتم دی ماه و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محل تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین در روز دوشنبه هشتم دی‌ماه، همایش مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در مهدیه مشهد و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شاه‌مرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پس از اقامه نماز مغرب و عشا برپا خواهد شد.

وی، تهیه و توزیع جزوه بصیرت را یکی از اقدامات ستاد بزرگداشت ۹ دی ماه اعلام کرد و افزود: تهیه و توزیع پوستر و لوح فشرده ویژه ۹ دی‌ماه، فضاسازی و تبلیغات محیطی در سطح مشهد و شهرستان های استان، ‌نصب بنر جهت اطلاع‌‌رسانی، ‌تهیه ویژه‌نامه و اختصاص صفحاتی از روزنامه‌ها به حماسه ۹ دی و تحلیل و تبیین ریشه‌های فتنه‌ سال ۸۸ در مدارس مشهد از دیگر برنامه‌های سالروز حماسه ۹ دی در سطح استان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سلطانی با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرتی و جلسات متعددی در نواحی مقاومت بسیج سپاه استان همزمان با سالروز گرامیداشت حماسه ۹ دی،‌ گفت: در این روز همچنین نمایشگاه و نشست‌های سیاسی ویژه کارکنان و نهادها،‌ نمایشگاه، شب شعر، مسابقات فرهنگی و نشست‌های بصیرت‌افزایی ویژه مدیران کانون‌های هنری مساجد استان نیز برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های ۹ دی در استان گفت: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها می‌توان به تبیین علل پیدایش فتنه سال ۸۸، ‌تبیین نحوه خاموش شدن فتنه، نقش مقام ولایت و بصیرت ملت در خلق حماسه ۹ دی و افشاگری ماهیت دشمنان و منافقان در جسارت به ساحت مقدس عاشورا اشاره کرد.

یادآور می‌شود، گردهمایی دبیران و معاونان در شهرستان‌های استان، همایش بزرگ میثاق با ولایت در شهرستان گناباد، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع ۹ دی در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، برگزاری نقالی در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) و برپایی نمایشگاه عکس در گالری‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری از دیگر برنامه‌های روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در خراسان رضوی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *