سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲
خبر خوش سردار کمالی برای سرباز فراری

پولادی دوباره در تیم ملی ؟

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 398291
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که اگر پولادی به ایران بازگردد و خودش را معرفی کند می‌تواند همراه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار موسی کمالی در مورد بحث بازی کردن سروش سعیدی بازیکن فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس و اینکه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ اعلام کرده سعیدی مجوز داشته و سردار کمالی در جریان امر قرار گرفته است، گفت: ما لیست ۶۹ بازیکن را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه و اعلام کرده بودیم که این بازیکنان حق حضور در لیگ برتر و لیگ دسته اول را ندارند.

وی ادامه داد: سامانه‌ای در «پلیس+۱۰» تعریف شده که هر ورزشکاری که به سن سربازی (۱۸ سال) می‌رسد، باید به «پلیس+۱۰» مراجعه کرده و اگر برگه اشتغال به تحصیل داشته باشد، می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند. سروش سعیدی به ما «کلک» زده و یک نمونه از این برگه را از «پلیس+۱۰» گرفته و به سازمان لیگ داده بود. ظاهرا برخی‌ها کارشان حیله و فریب دادن است چون این بازیکن از سال ۸۹ دانشجو شده و تنها ۸ واحد پاس کرده است. سعیدی به عنوان ورزشکار عادی تقاضای معافیت تحصیلی از «پلیس+۱۰» بلوار ایذه اصفهان می‌کند و چون زیر این برگه امضای الکترونیکی سردار صدرالسادات رئیس نظام وظیفه وجود داشت، سازمان لیگ بر اساس آن مجوز بازی سعیدی را صادر می‌کند. او با این شرایط نمی‌تواند بازی کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بخشی از این مشکل به سازمان وظیفه عمومی برمی‌گردد که باید در سیستم خود هنگام درخواست سعیدی برای گرفتن برگه اشتغال به تحصیل اعلام خطا می‌کرد. سازمان لیگ هم در این زمینه مقصر است، چرا که باید پیش از صدور مجوز بازی برای این بازیکنان از نظام وظیفه استعلام می‌گرفت که چطور بازیکنی که کارت معافیتش‌ باطل شده، مجوز بازی پیدا کرده است.

کمالی با بیان اینکه این موضوع کج سلیقگی ما بوده و سامانه سیستم نظام وظیفه باید روی نام سعیدی «Error» می‌داد، افزود: ۶۹ بازیکنی که نام‌شان پیش از این اعلام شده بود، تا زمانی که ناجای مرکز در مورد آنها اظهارنظری نکرده، حق بازی کردن ندارند. علاوه بر سعیدی، شهاب کرمی و جلیلی هم از این موضوع سوءاستفاده کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال پیش از این از سازمان وظیفه عمومی درخواست کرده بودند اجازه دهند بازیکنانی که کارت معافیت‌شان باطل شده است، در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا حضور داشته باشند و پس از پایان این رقابت‌ها مطابق قانون با آنها برخورد شود. کمالی در این زمینه به تسنیم گفت: با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ صحبت و اعلام کردیم که اگر مهرداد پولادی به ایران بیاید و خودش را معرفی و به قانون تمکین کند، با دید مثبت به او نگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر پولادی به ایران بیاید و به اشتباه خود اعتراف کند، با تیم ملی و فدراسیون فوتبال همکاری می‌کنیم که بتواند در جام ملت‌ها بازی کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که وضعیت سایر بازیکنان ملی‌پوشی چون سروش رفیعی که با چنین مشکلی روبرو هستند، چه خواهد شد، گفت: برخی از بازیکنان علاوه بر اینکه اعلام کرده‌اند، کارشان اشتباه بود، با سازمان وظیفه عمومی همکاری کرده و گفته‌اند که چه افرادی آنها را برای گرفتن کارت معافیت فریب داده‌اند. با آنها نیز همکاری می‌کنیم اما در مورد سایر بازیکنان ملی‌پوش چون رفیعی، فدراسیون فوتبال درخواستی نداده است.

کمالی در پایان عنوان کرد: دو راه وجود دارد که یا فدراسیون فوتبال نام مهرداد پولادی را حذف کند و برای بازیکنانی که خواستار حضورشان در تیم ملی هستند، یک‌جا درخواست داده شود و یا اینکه طبق مسیر از قبل تعیین شده پیش بروند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صدور اجازه یعنی توهین به سایر جوانان ایران .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
سردارکمالی عزیز
چرا باید تخفیف قائل شوید؟؟؟
اگر با قاطعیت با تمامی متخلفین برخورد کنید دیگر کسی جرات نمی کند که نظام وظیفه را به تمسخر بگیرد و مدرک جعل کند