جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شیراز نامزد میزبانی جام جهانی کشتی

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 398094
هشتمین سمینار عمومی هیئت‌های کشتی استان‌های کشور صبح امروز با حضور رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در شیراز برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، رئیس فدراسیون کشتی در این سمینار گفت: سال‌ها در کشور تجربه تهیه سند راهبردی را داریم اما این اسناد همواره با چالش روبرو بوده زیرا بیشتر کیفی تهیه شده و عملیاتی نیست.

رسول خادم گفت: متاسفانه امروز در میان آسیب‌هایی که اکثر وزارتخانه‌ها با آن روبرو هستند، یکی حجم زیاد پروژه‌های مطالعاتی است که به‌عنوان اسناد و طرح‌های جامع تهیه شده اما هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم در سند راهبردی کشتی، رویکرد و اهداف چشم انداز را تا سال ۱۴۰۵ متناسب با نیازها ترسیم کنیم و در این سمینار نیز باید نظرات روسای هیئت‌ها را برای لحاظ کردن در این سند، جمع‌بندی کنیم.

خادم اضافه کرد: زمانی می‌توانیم مدعی عملیاتی کردن سند راهبردی باشیم که بودجه سنواتی را با سلسله مراتب طی کنیم، ضمن اینکه سند راهبردی و عملیاتی کشتی متناسب با سند راهبردی و چشم انداز کشور است.

خادم افزود: متاسفانه به دلیل اینکه قابلیت تهیه بودجه عملیاتی در کشور نداریم همیشه در برآوردها و تامین اعتبارات ناچاریم در بهترین شرایط، هزینه تمام شده را ملاک قرار دهیم که البته این امر در ورزش بیشتر مشهود است .

رئیس فدارسیون کشتی ادامه داد: سال گذشته بودجه فدراسیون کشتی حدود ۶۲ میلیارد ریال بود که با تلاش‌های انجام شده این میزان امسال ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: جای یک تیم باشگاهی از استان فارس در لیگ کشور خالی است و اگر چه شهرداری‌ها رویکردشان همگانی کردن ورزش است اما می‌توانند با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند در جذب اسپانسر برای ورزش کمک کنند و امیدواریم سال آینده فارس در لیگ کشتی کشور نماینده داشته باشد.

خادم در خصوص میزبانی شیراز برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ نیز گفت: از آنجا که استان فارس پایگاه اصلی کشتی به ویژه در رشته فرنگی است، پیشنهاد میزبانی شیراز برای مسابقات جهانی یا لیگ باشگاه‌ها را داده‌ایم تا این استان بتواند قابلیت‌های خود را بیشتر در عرصه‌های جهانی نشان دهد.

وی گفت: کشورهای روسیه و آمریکا برای میزبانی این مسابقات کاندیدا شده‌اند، با این حال امیدواریم شهر شیراز رای لازم را از فدراسیون جهانی بدست آورد.

خادم تاکید کرد: سرمایه‌گذاری ما قابل قیاس با روسیه و آمریکا نیست و اگر موفقیتی هم برای کشتی ایران بدست می‌آید تنها با غیرت کشتی‌گیران است که با همه سختی پا به پای بهترین قهرمانان این کشورها پیکار می‌کنند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: به کار های زیربنایی در کشتی کشور اعتقاد زیادی داریم از این رو بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش انجام خواهیم داد که براساس آن پایه‌های کشتی را از مدارس پی‌ریزی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *