جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۶

شریعتی‌، جایگزین میلی‌منفرد در معاونت آموزشی وزارت علوم شد+سوابق

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 398087
مجتبی شریعتی نیاسر با حکم وزیر علوم، معاون آموزشی وزارت علوم شد.
شریعتی‌، جایگزین میلی‌منفرد در معاونت آموزشی وزارت علوم شد+سوابق
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی مجتبی شریعتی نیاسر را به‌عنوان معاون آموزشی خود منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، جعفر میلی‌منفرد که پیش از این به‌عنوان معاون آموزشی وزیر علوم وقت در زمان وزارت رضا فرجی‌دانا منصوب شده بود از این معاونت رفت.

میلی منفرد اولین وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس بود که نمایندگان به وی رأی اعتماد ندادند.

در سوابق مجتبی شریعتی، عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران و استاد تمامی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران به چشم می‌خورد. وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه کاردیف، کارشناسی ارشد و دکتری را از دانشگاه منچستر انگلستان دریافت کرده است.

قرار است مراسم معارفه شریعتی‌نیاسر و تودیع جعفر میلی منفرد روز شنبه هفته آینده ۶ دی در وزارت علوم برگزار شود.

به گزارش جهان، شریعتی از خانواده ای روحانی است و در حال حاضر عموی وی آیت الله شیخ حسن شریعتی نیاسر به عنوان عضوی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارد.

وی مدیرکل اسبق آموزش دانشگاه تهران، رئیس اسبق دانشکده فنی دانشگاه تهران، موسس و رئیس سابق انجمن نانوفناوری ایران، مدیر پژوهش و فناوری سابق شرکت ملی گاز ایران و رئیس اسبق دانشگاه کاشان بوده که به دلیل اختلاف با دکتر معین (وزیر وقت علوم) برکنار شد. آخرین مسوولیت وی در دولت دهم، ریاست شورای انجمنهای علمی ایران بوده است.

شریعتی نیاسر، در زمان تحصیل در انگلستان است در ۲۵ سال قبل و زمانی که در دانشگاهی در شهر منچستر انگلیس در آستانه دفاع از تز دکتری خود بود، به جرم پرچمداری جنبش حمایت از فتوای امام خمینی (ره) در ارتداد سلمان رشدی و با فشار لابی صهیونیست ها و با نامه مستقیم وزیر کشور وقت انگلیس از آن کشور اخراج شد؛ اتفاقی که خود او سه سال قبل در مصاحبه با شماره ۳۳ نشریه پنجره، آن را بزرگترین افتخار زندگی اش اعلام کرد.

گفتنی است وی در انتخابات دوره هشتم مجلس به صورت مستقل از حوزه انتخابیه کاشان نامزد شد و به علت سابقه ریاست دانشگاه کاشان در زمان معین مورد حمایت ثانوی اصلاح طلبان قرار گرفت اما به مجلس راه نیافت. وی همچنین پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ابتدا حامی کاندیداتوری حجت الاسلام ابوترابی و مسوول تدوین برنامه وزارت علوم برای وی بود که پس از انصراف ابوترابی، از حجت الاسلام روحانی اعلام حمایت نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودتان راضي كنيد اصلاح طلب نيست. راحت بخوابيد!!!
کاربر
Romania
درودبرجعفر میلی منفرد.دانشجویان هرگزفراموشت نمیکنند.تو وزیرما هستی.
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه کم نیارید خوشحالی می کنید؟!!! ها ها ها
در جریان باشید ایشان طرفدار خاتمی است و در لیست یاران خاتمی در انتخابات مجلس هشتم بودند.
آفرین به دکتر فرهادی
الحمدلله
خدا کنه سابقه ی خوبش رو خراب نکنه
ممنون از دکتر فرهادی بخاطر انتخاب خوبشان. انشاءالله دور موتور تغییرات رو بالا ببرن. چون خیلی ها تو صف تعویض اند. مثلا سرپرت صنعتی قم و ...