کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رد پای قطر، امارات و بحرین در میان است!

چرا دیدار دوستانه با فلسطین لغو شد؟

4 دی 1393 ساعت 9:55

اما برخی شایعات می گویند که فلسطینی‌ها به توصیه تیم‌های ملی قطر، امارات و بحرین چنین کاری کرده‌اند.


 به گزارش جهان به نقل از پارس فوتبال، قرار بود تیم ملی ایران پیش از سفر به استرالیا، یک دیدار دوستانه با تیم ملی فلسطین، قهرمان چلنج کاپ داشته باشد. تیمی که در فینال بازی‌های چلنج کاپ، افغانستانی که فوتبالش پیشرفت زیادی کرده است را شکست داد تا مسافر استرالیا شود، اما آنها دیروز در یک نامه عجیب بازی را به صورت یکطرفه لغو کردند.

کاری عجیب و بی‌سابقه که البته با نامه دبیرکل فدراسیون فوتبال فلسطین همراه بود. عبدالمجید هیجی در نامه‌اش خطاب به فدراسیون فوتبال ایران عذرخواهی کرده و نوشته است: «براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مطرح شده قرار بود در روز یکشنبه ۷ دی ماه دیدار دوستانه‌ای بین تیم‌های ملی فوتبال فلسطین و تیم ملی فوتبال ایران برگزار شود. می‌خواهم از این فرصت ارزشمند استفاده کنم تا از برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری این دیدار صورت پذیرفته تشکر کنم. اما با کمال تاسف، باید به اطلاع شما برسانیم تیم ملی فلسطین بنا بر دلایل فنی پس از بازگشت از اردوی چین و آماده‌سازی تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا استرالیا قادر به برگزاری این دیدار نیست. ما واقعا از اهمیت برگزاری این دیدار جهت افزایش قدرت و بر پایه برادری تاریخی بین دو کشور ایران و فلسطین واقف هستیم به همین دلیل امیدواریم تا در آینده شانس برگزاری دیدار دوستانه را داشته باشیم و روابط و همکاری دو فدراسیون در همه زمینه‌ها ادامه داشته باشد.»

اینکه چرا این اتفاق افتاده را شاید خود فدراسیونی‌ها بدانند اما نکته مهم این است که برای انجام این دیدار دوستانه قراردادی بسته نشده که ایران بخواهد ضرر و زیانی از فدراسیون فوتبال فلسطین بگیرد. آخرین باری که این دو کشور با هم روبه‌رو شده‌اند حدود سه سال پیش بود که این تیم در اوایل حضور کی‌روش در ایران، به تهران آمد و البته هفت بر صفر شکست خورد.

اما برخی شایعات می گویند که فلسطینی‌ها به توصیه تیم‌های ملی قطر، امارات و بحرین چنین کاری کرده‌اند. این شایعه البته بعید به نظر نمی‌رسد چراکه دیروز صبح مارکار آقاجانیان پس از اینکه تیم ملی از اردوی آفریقای جنوبی برگشت به خبرنگاران گفت ایران از لحاظ آمادگی نسبت به کشورهای دیگر خیلی عقب است و حتی بازیکنان گفته‌اند که اگر تیم ملی به جمع ۴ تیم نهایی برسد، نتیجه خوبی برای فوتبال ایران ثبت می‌شود که نشان از ترس بازیکنان از رقابت‌ها و حریفان دارد.

فلسطین در رنکینگ فیفا در رده ۱۱۳ قرار دارد و البته سه بازی دوستانه خوب هم مقابل سه تیم آسیایی انجام داده است. این تیم سه بر یک ویتنام را برده، یک بر صفر به ازبکستان باخته و با چین صفر-صفر کرده است. پیشرفت فوتبال در فلسطین زیاد بوده و البته فیفا هم توجه ویژه‌ای به فوتبال این کشور و فرآیند توسعه‌اش داشته است.

تیم ملی فلسطین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا، در گروه چهارم با تیم‌های ژاپن، اردن و عراق همگروه است و اولین بازی‌اش مقابل ژاپن خواهد بود.


کد مطلب: 398020

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/398020/چرا-دیدار-دوستانه-فلسطین-لغو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com