شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

دغدغه‌های دفاع مقدسی نرگس آبیار

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 397959
کارگردان فیلم شیار ۱۴۳ در گرگان گفت: به سینمای دفاع مقدس در کشور ما با توجه به هشت سال زمانی که کشور درگیر این دفاع بود کم پرداخته شده است.

آبیار:
به گزارش خبرنگار مهر، نرگس آبیار ظهر چهارشنبه، در نشست عوامل فیلم با رسانه های استان در سینما کاپری با بیان این که ساخت فیلم دیگری در حوزه دفاع مقدس را در دست اجرا دارم، اظهار کرد: دفاع مقدس تاریخ دور از ما نیست و ما هنوز بسیاری از ادم های جنگ را کنار خودمان می بینیم و باید بتوانیم با توجه به پرداخت کمی که در این حوزه شده است کارهای بهتر و ماندگارتری ارائه دهیم.

وی در خصوص فیلم شیار ۱۴۳ گفت: فیلم های جنگی تا به حال به درد مخاطبانی می خورد که کمی با این فضای جنگ آشنا بودند و در زمان دیدن فیلم با آن ارتباط برقرار می کردند اما شیار ۱۴۳ فیلمی است که مخاطبی که هرگز با جنگ ایران آشنا نبوده است هم می تواند با توجه به روایت فیلم از قبل از جنگ و حین آن و حتی در زمان صدور قطعنامه و آزادی اسرا و بعد از آن با فیلم ارتباط برقرار کند.

آبیار با بیان این که این فیلم در جشنواره های خارجی هم توانسته است با مخاطب خود ارتباط برقرار کند گفت: جنگ ما در تاریخ جنگ های منطقه به دلیل بحران های فراوان منطقه خاورمیانه گم شده است و نمایش چنین فیلم هایی می تواند مردم جهان را با تاریخ و عظمت دفاع مقدس کشورما آشنا کند.

وی با اشاره به این که این فیلم بر اساس رمان شیار ۱۴۳ که نویسندگی آن را خودم بر عهده داشته ام نوشته شده است گفت: در این رمان تلاش کردم تا همراه با ۱۳ رزمنده نوجوان که بدون اطلاع خانواده خود عزم جبهه کرده بودند باشم و مادر یکی از این رزمنده ها توجه من را به خود بسایر جلب کرد و من شخصیت مادر در فیلم را پررنگ تر کردم و همراه با پسرش تا آخر ماجرا رساندم.

آبیار تصریح کرد: در اکران فیلم مادران شهدای مفقودالاثر اذعان داشتند که گویی این فیلم زندگی واقعی و انتظار ما را به تصویر کشیده است و درد ما در این سالهای انتظار به تصویری واقعی کشیده شده است.

کارگردان شیار ۱۴۳ دلیل ارتباط برقرار کردن همه گروه ها با این فیلم را وجود شخصیت اول این داستان که پاشنه آشیل همه مردم جهان است یعنی "مادر" و" سرزمین " عنوان کرد و گفت: من هرگز در این فیلم قصد تحمیل نظر خود را به بیننده نداشتم و نخواستم تا به صورت نصیحت به بینده فیلم را بازگو کنم بلکه نگاه انسانی که در این فیلم ارائه شد توانست همه طیف ها و گروه ها را جذب خود کند.

این کارگردان با بیان سابقه هنری خود گفت: من سال های سال در عرصه نویسندگی فعالیت داشته ام و تاکنون ۳۰ جلد کتاب در حوزه های رمان، داستان کوتاه، فیلم مستند و کودک و نوجوان نوشته ام و دو فیلم سینمایی هم داشته ام که فیلم اول ام با نام " اشیاء از آن چه در آینه می بینید به شما نزیک تر هستند" هنوز اکران نشده است.

وی تصریح کرد: این فیلم امروز عصر ساعت ۵ با حضور مادران شهداء به صورت ویژه در سینما کاپری گرگان با حضور کارگردان و تهیه کننده اکران می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *