پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲

کشف جسد ۲۳۰۰ ساله سالم+تصاویر

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 397935
جسد مردی در معدن زغال سنگ تولوند دانمارک پیدا شد، این جسد بلافاصله به پزشکی قانونی منتقل شد و پزشکی قانونی قدمت این جسد را ۲۳۰۰ سال تخمین زدند و همه را شوکه کردند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، بعد از پیدا شدن این جسد، در آغاز می‌پنداشتند که وی یک اعدامی بوده چرا که طناب و ریسمانی بر گردن داشت اما بعدها بطور صریح مشخص شد که او حلق آویز نشده و بدون شک یک قربانی انسانی بوده است و نبود اکسیژن در باتلاق از تجزیه و تخریب بدن او جلوگیری کرده بود.


مرد نگون بخت تولوندی ۴۰ سال سن و ۱۶۱ سانتیمتر قد داشته که برای آن ناحیه بسیار کوتاه بنظر می‌رسد. لباسی از پشم گوسفند بر تن داشته و موهای سرش کاملا کوتاه و بدنش نیمه برهنه بود.از ته ریش کم پشتی که داشت مشخص شد او در روز مرگ صورت خود را نتراشیده بوده و آخرین غذایش نیز نوعی فرنی بود که از شیر و دانه‌ها جو و شماری از غلات بود که به آسانی بدست نمی‌آید. بنظر می‌رسد این غذا را برای قربانی‌ها تدارک می‌دیدند. در دستگاه هاضمه وی اثری از گوشت دیده نشده بود و مشخصا تا ۱۲ ساعت پیش از مرگ چیزی نخورده بوده. پس از بیرون آوردن او از باتلاق بدن او تحلیل رفت. امروزه سر او را در محفظه‌ای قرار داده‌اند که به ماکتی از بدنش وصل است که در موزه موسگارد به عموم نمایش داده می‌شود.


اوبه دوره عصر آهن پیش از رومی ها تعلق دارد که از دوره‌های تاریخی شمال اروپا است. در این دوره تاثیرات فرهنگ سلتی بر اهالی اسکاندیناوی قابل ردگیری است و در قرن یکم پیش از میلاد با تاثیرات گسترده فرهنگ رومی به پایان می‌رسد.

















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عماد
امان از بی خبری!
شده اید مثل سیمایی که باید آنتن را پر کند!
خبر سوخته تاریخ گذشته می گذارید
فانی غافل
Iran, Islamic Republic of
خرده گیر مباش عماد جان کمی فکر کن و از زنده ترین خبر فرار مکن. هر چیزی جای خود دارد آیا حداقل فایده این تصاویر عبرت انگیزی آن و پیاد آوری فانی بودن این دنیا بدنهای گنهکار ما و نا پایداری ذخارف دنیا نیست؟ این تصویر گذشته و تاریخی دیگران ولی خبر قطعی و حتمی آینده نه چندان دور من و توست ای برادر. پس توشه ای باید که از پیش بفرستیم وای بر ما با این دستهای خالی! فاعتبروا یا اولی الالباب!!!