پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

چگونگی بردگی زنان ایزدی به دست داعش

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 397857
یک دختر ایزدی جزئیاتی از چگونگی به بردگی گرفتن هزاران زن در شهر سنجار و سوءاستفاده تروریست‌های تکفیری داعش از آنان گزارش داده است.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، یک دختر ۱۹ ساله کرد ایزدی که خود را «دختر ب» معرفی کرد در مصاحبه با نشریه تایمز گفت؛ پیکارجویان داعش از همان روزی که در نیمه مرداد شهر سنجار را تصرف کردند او و دیگر زنان را به بردگی گرفتند.

وی گفت پیکارجویان داعش از افراد «سنی محلی بودند» که «برخی از آن‌ها را شناختیم.»

بر اساس گزارش‌ها، پیکارجویان داعش صدها سکنه شهر سنجار را کشتند و همچنین صدها زن و دختر را ربودند و به بردگی گرفتند. ده‌ها هزار نفر نیز برای نجات جان خود به کوه سنجار پناهنده شدند.

دختر ب و خواهر ۱۴ ساله او هم از جمله افرادی بودند که داعش آن‌ها را به بردگی گرفته بود.

وی افزود: «یک مکانیک محلی هم بین آن‌ها بود. مردان سنی منطقه ما به محض آن که بوی داعش به مشام آن‌ها خورد تبدیل به داعش شدند. حتا هیچ‌کس از آن‌ها نخواست که به داعش بپیوندند.»

این دختر گفت پیکارجویان داعش صدها اسیر ایزدی را به ساختمانی بردند و پس از یادداشت نام، سن و همه جزئیات، مردان را در یک طرف و زنان و کودکان را در طرفی دیگر از هم جدا و سپس زنان مجرد و متاهل را از بین آن‌ها انتخاب ‌کردند.

وی افزود پیکارجویان داعش «من و خواهرم را در آخرین گروه قرار دادند، ما نفهمیدنم چه اتفاقی می‌افتاد، اما مادرم فهمید و شروع به جیغ کشیدن کرد.»

دختر ب گفت: «مادرم به آن‌ها التماس کرد که رحم کنند چون داعشی‌ها به من و خواهرم گفتند در صف زنان جوانی بایستیم که به طور ویژه انتخاب شدند. اما آن‌ها ما را از مادرمان جدا کردند.»

به گفته این دختر، پیکارجویان داعش بردگان را در ده‌‌ها کامیون، وانت و شن‌کش سوار کردند و آن‌ها را برای فروش به سرکردگان خود به موصل بردند. او گفت:«آن‌ها همانند گاو ما را بیرون می‌کشیدند.»

وی در ادامه گفت پیکارجویان داعش موی زنان را می‌کشیدند و آن‌ها را کشان کشان سوار کامیون‌‌ها می‌کردند. پس از رسیدن به موصل زنان را به داخل ساختمانی ‌بردند و دوباره آن‌ها را تقسیم ‌کردند و سپس به مکان‌های دیگری انتقال ‌دادند.

این دختر کرد ایزدی افزود فرماندهان داعش همانند «گوسفند» زنان برده را انتخاب ‌کردند و آن‌ها را به خانه یکی از شیوخ مهم داعش در شهر بعاج ‌بردند.

وی گفت: «در آن‌جا، فرماندهان داعش ‌آمدند و دوباره به ما نگاه ‌کردند. ما در صف ‌ایستادیم و آن‌ها پس از بررسی ما را خریدند. من می‌دیدم که دینارها دست به دست می‌شدند.»

این دختر گفت کسی که او را خرید «ابو غفران» نام داشت که یک فرمانده چهل و چند ساله پیکارجویان داعش بود. به گفته او، ابو غفران یکی از مردان سنی سنجار بود که پیش از پیوستن به داعش، به خاطر جرایمی که مرتکب می‌شد معروف بود.

به گفته دختر ب، او و دو دختر دیگر را به خانه ابو غفران بردند و در آن‌جا مجبور شدند در خدمت این سرکرده داعش و دو سروان زیر دست او باشند.

وی گفت: «برخی اوقات او من را صدا می‌کرد و منطقی با من حرف می‌زد. برخی اوقات آن مردان به اعتقاد ایزدی ما توهین و ما را لعنت می‌کردند. اگر ابو غفران عصبانی بود من را کتک می‌زد. یک بار دستان خود را به دور گلوی من فشرد و سعی داشت من را خفه کند.»

این در حالی است که پرستاران ایزدی گفتند سه پیکارجوی داعش در موارد متعدد به این سه دختر که یکی از آن‌ها ۱۴ ساله بود تجاوز کردند.

سرانجام دختر ب به همراه دو دختر دیگر در اواخر نوامبر موفق شدند شبانه از دست پیکارجویان فرار کنند و توانستند خود را به دامنه‌های کوه‌ سنجار برسانند و در آن‌جا با مبارزان کرد ایزدی برخورد کردند و سپس با بالگرد به شهر دهوک در کردستان عراق منتقل شدند.

به گفته فعالان کرد ایزدی، سه هزار و ۵۰۰ زن و کودک ایزدی ناپدید هستند و ۲ هزار مرد کرد ایزدی هم مفقود شده‌اند که بیم آن می‌رود اکثر آنها اعدام شده باشند.

خضر دومل، یکی از فعالان کرد ایزدی که به فراریان در دوهک کمک می‌کند گفت: «ما مواردی از زنان را داریم که به آن‌‌ها تجاوز شده و باردار هستند، کودکانی که بدون والدین خود فرار کردند یا والدینی که بدون کودکان خود مجبور به فرار شدند. زنانی را داریم که تنها یک پیکارجوی داعش به آن‌ها تجاوز کرد و زنانی هم هستند که چند بار به آن‌ها تجاوز شده و چندین بار هم بین پیکارجویان داعش فروخته شدند. ما زنانی را یافتیم که از ۲۵ تا ۱۰۰۰ دلار فروخته شدند.»

این در حالی است که نیروهای پیشمرگه کرد عراق روز پنج‌شنبه محاصره کوه سنجار را شکستند و از روز شنبه کمک‌‌های انسان‌دوستانه را بین کردهای ایزدی توزیع می‌کنند.

در حال حاضر بخش‌هایی از عراق و سوریه در تصرف پیکارجویان داعش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلواپس
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان نیوز شما کرا از لفظ پیکارجو استفاده میکنی!!!!این وحشیهی داعشی را حتی نمیشود حیوان نامید.واقعا که.....
110
Iran, Islamic Republic of
لاحول و لا قوه الا بالله

زمانه بر سر جنگ است یا علی مددی...