پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

تهدید اسرائیل توسط محمود عباس

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 397768
رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین هشدار داد در صورتی که قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل رد شود تمام همکاری‌های این تشکیلات با این رژیم متوقف می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در صورتی که قطعنامه عربی-فلسطینی ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل برای توقف اشغالگری اسرائیل به تصویب نرسد تمامی همکاری‌ها با کابینه اسرائیل متوقف می‌شود.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه الجزایر صحبت می‌کرد، گفت: ما مصمم به بازگرداندن تمامی حقوق ملت فلسطین بوده که شامل حق بازگشت و ‌آزادی تمامی اسیران فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی می‌شود و تسلیم سیاست سلطه‌گری اشغالگران نخواهیم شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: چاره‌ای جز طلوع فجر آزادی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف وجود ندارد.

محمود عباس تاکید کرد: موضوع فلسطین کلید صلح و جنگ در خاورمیانه و اساس حفظ امنیت و صلح در این منطقه است.

وی افزود: اگر شکست بخوریم همه همکاری‌ها با کابینه اسرائیل را متوقف کرده و عواقب تمامی اقدامات برعهده آنها خواهد بود چون آنها اشغالگر هستند.

پیشتر صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی، در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که رأی‌گیری درباره پیشنهاد به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک دولت مستقل در شورای امنیت سازمان ملل پیش از پایان سال جاری میلادی انجام خواهد گرفت.

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط اتحادیه عرب تهیه شده و پس از اینکه مجمع عمومی در یک قطعنامه غیر الزام‌آور خواهان چنین اقدامی شد، به شورای امنیت ارائه گشت.

این طرح با مخالفت اسرائیل و برخی از متحدین نزدیک آن از جمله آمریکا مواجه شده که دارای حق وتو در شورای امنیت بوده و می‌تواند مانع از تصویب هر قطعنامه‌ای شود.

نتانیاهو هفته گذشته و پس از دیدار با جان کری گفت: "انتظار ما این است که آمریکا مواضع خود طی ۴۷ سال گذشته مبنی بر اینکه هر نوع راه‌حل از طریق مذاکره بدست خواهد آمد را حفظ کند. دلیلی نمی‌بینم که این خط مشی تغییر کند."

شناسایی رسمی فلسطین به عنوان یک دولت مستقل به تلاش فلسطینی‌ها در جهت پایان دادن به اشغال اراضی‌شان توسط صهیونیست‌ها یاری خواهد رساند. اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ بخش‌ها وسیعی از سرزمین‌های کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس را به تصرف خود در آورد.

تنش‌ها بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا و در پی تصمیم کابینه نتانیاهو برای اتخاذ سیاست‌های تهاجمی‌تر به مانند احداث شهرک‌های جدید یهودی در اراضی اشغالی، رو به فزونی نهاد. وی همچنین دست به بمباران هوایی گسترده و خونبار غزه زده و قصد دارد که اسرائیل را به صورت رسمی یک دولت یهودی اعلام نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *