جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
جواد اردکانی:

برای امام رضا(ع)یک سریال کافی نیست

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 397756
این کارگردان به «نسیم»، گفت: امام رضا(ع) نزد ما جایگاه بسیار خاصی دارند بنابراین برای ساخت فیلم و سریال با محوریت ایشان باید بیشتر از اینها کار کرد و به ساخت یک سریال محدود نشویم
به گزارش جهان، جواد اردکانی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگویی با  نسیم، عنوان کرد: امام رضا(ع) هم بواسطه سبک زندگی خاصی که داشته اند و هم بواسطه مقبره شان که در ایران واقع شده است از دیرباز جایگاهی بسیار خاص در زندگی ایرانیان داشته اند.

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از ایرانیان وقتی بناست نذر و نیازی کنند حتما امام رضا(ع) را واسطه خویش با خدایشان قرار می دهند.

اردکانی درباره استفاده سینما و تلویزیون از بار محتوایی این شخصیت برای خلق درام بیان کرد: البته در حوزه تلویزیون سریالی به نام "ولایت عشق" را داشتیم که سازنده اش کوشیده بود بخشهایی از زندگی آن حضرت را تصویری کند. اما فکر میکنم هنوز درباره این امام جای کار فراوانی داریم و برای تصویرسازی با محوریت امام رضا(ع) باید بیشتر از اینها کار کرد.

اردکانی افزود: شخصا فکر میکنم اگر به زندگی ائمه(ع) و از جمله امام رضا(ع) از دیدگاه شخصیتهایی بنگریم که در حاشیه زندگی ایشان قرار دارند بهتر میتوانیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم چون عموما پرداخت مستقیم به سوژه از یک طرف ممکن است سوء تفاهم برانگیز باشد و از سوی دیگر بار معنوی لازم را نداشته باشند.

این کارگردان اظهار داشت: حتی میتوان فرازهایی از رهنمودهای ایشان را که به شدت به کار زندگی ما در روزگار معاصر می آید را در قالب درامهای خانوادگی به تصویر کشید یعنی بیاناتی از ایشان را زمینه ای کرد برای خلق درام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *