جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس :

ایستادن برابر شهدا«حذف» را به دنبال دارد

میراث‌فرهنگی به خطا نرود/ شهدا برای جناح خاص سیاسی نیستند
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 397726
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مخالفت سازمان میراث فرهنگی با دفن شهدا و صدور بیانیه تهدیدآمیز علیه مردم یزد گفت: میراث فرهنگی نباید به خطا برود چرا که شهدا برای جناح خاص سیاسی نبودند.
به گزارش جهان، ضرغام صادقی در گفت‌وگو با فارس، درباره مانع‌تراشی سازمان میراث فرهنگی برای دفن ۸ شهید گمنام که طی دو مرحله (امروز و دیروز) در میدان امیرچخماق یزد انجام شد، اظهار داشت: همیشه قهرمانان برای دفاع ناموس و غیرت یک کشور وارد جنگ می‌شوند و پس از جنگ نیز مورد احترام مردم آن کشور قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگری نیز مانند آلمان و آمریکا با وجود اینکه سالیان سال است از جنگ‌های آنان گذشته است ولی همچنان به مانند یک قهرمان به درگذشتگان جنگ‌های خود نگاه می‌کنند.

صادقی افزود: در جمهوری اسلامی ایران به افرادی که جان خود را برای دفاع از کشور از دست می‌دهند به پشتوانه معنوی و اعتقادی به آنها شهید می‌گویند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: ما اعتقاد داریم شهدای ما کسانی بودند که دارای اعتقادات قوی معنوی بودند و این شهدا در دیدگاه‌های مردم به عنوان سمبل غیرت مورد احترام قرار می‌گیرند.

صادقی بیان داشت: افرادی که نگاه تنگ‌نظری دارند با وجود داشتن قهرمانان فرهنگی، مذهبی، نظامی ولی به دنبال افراد دیگری می‌گردند که خطای بزرگی را مرتکب می‌شوند، اگر در خارج از کشور به دنبال افسانه هستند جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما یک مستند واقعی است که قهرمانان آن با سنینی کمتر از ۲۰ سال جای بزرگانی را در دفاع از کشور خود گرفتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهدا تبرک جامعه و اماکن ما هستند، گفت: میراث فرهنگی نباید به خطا برود چرا که شهدا سیاسی نبودند. شهدایی که از کشور دفاع کردند نگاه دینی، ملی و معنوی آنها غالب بوده است و ربطی به جناح سیاسی نداشتند.

وی افزود: جناح سیاسی فعالیتش محدود است ولی عملکرد شهدای ما بسیار وسیع بوده است و اگر کسی شهدا را به یک جناحی منتسب کند خطایی بزرگ کرده است و مصادره کردن شهدا به یک جریان خاص اشتباه است.

صادقی خاطر نشان کرد: ایستادن در مقابل خیل عظیم شهدا و خانواده شهدا یک خطای استراتژیک بزرگ است و کسی که این اقدام را انجام دهد مراحل حذف خود را مهیا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *