پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

باید با تفکر تازه میراث فرهنگی مقابله شود

موضوع عمیق‌تر از آن است که پرونده به سادگی بسته شود
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 397725
عضو کمیسیون امنیت ملی در واکنش به بیانیه تهدیدآمیز سازمان میراث فرهنگی نسبت به تدفین شهدا در میدان امیر چخماق یزد گفت: تفکری در میراث فرهنگی در حال وارد شدن است که دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس را جزو میراث فرهنگی تلقی نمی‌کند.
به گزارش جهان،‌ سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره موضع تازه سازمان میراث فرهنگی نسبت به تدفین شهدا در میدان امیر چخماق یزد گفت: باید با این تفکر تازه‌ای که در میراث فرهنگی وارد شده مقابله شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این اتفاقی که در یزد افتاده یک زنگ خطری است مبنی بر اینکه برخی ارزش‌ها و دستاوردهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جزو میراث فرهنگی تلقی نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز موضوع شهدای گمنام مطرح شده و فردا چیزهای دیگری از این افراد طرح می‌شود؛ موضوع عمیق‌تر از آن است که پرونده به سادگی بسته شود.

نقوی حسینی با بیان اینکه سفرهای راهیان نور، وجود شهدای گمنام در جای جای کشور، وجود جانبازان و ایثارگران جزو دستاوردهای فرهنگی کشور هستند.

وی گفت: تمام ملت ایران با هر گرایش و تفکر سیاسی و حتی عده‌ معدودی که با انقلاب و نظام میانه‌ای ندارند هم نسبت به این دستاوردها و شهدا احساس دین و احترام می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مسیری که سازمان میراث فرهنگی با موضع‌گیری‌هایش بیان کرده به طور قطع اولین و یا آخرین موضع نیست و باید مورد توجه قرار گیرد .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: میراث فرهنگی باید به باور ملت احترام بگذارد چرا که شهدا نیز جزو دستاوردها و میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

نقوی حسینی با بیان اینکه میراث فرهنگی موفق نشده در تحقق هدف خود نسبت به شهدا در منطقه یزد به موفقیت برسد ، گفت: به طور حتم عده ای معدود نمی‌توانند مقابل ملت بایستند چرا که مردم با هر گرایشی اعتقاد واقعی به شهدا دارند.

وی اضافه کرد: مجلس آمادگی دارد موانع قانونی که در این جهات ایجاد می‌شود را از مقابل راه بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *