چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
آیت الله اراکی مطرح کرد

پیشنهاد به افغانستان برای الگوگیری از عراق

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 397639
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش تأثیرگذار و بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: ارتش عراقی با مشاوره‌ها و کمک‌های نیروهای نظامی ایران در مبازره با دست نشاندگان آمریکا پیروز شدند و اگر کشور افغانستان نیز از مشاوره‌های نظامی ایران استفاده کند موفق می‌شود از زیر سلطه آمریکا بیرون آید.
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امشب در جمع اعضای مؤسسه فرهنگی قرآنی تفسیر آفتاب مهر در مسجد محمودیه قم به اهمیت و نقش ولایت فقه در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: خداوند، پیامبر اسلام(ص) را برای رهبری جامعه اسلام برگزید و به مردم دستور داد که از دستورات ایشان تبعیت کنند بنابراین جانشین ایشان نیز باید از سوی خداوند انتخاب و از سوی رسول اکرم(ص) معرفی شود.

آیت الله اراکی بیان کرد: عمل نکردن امت اسلامی به وصیت پیامبر اکرم (ص) در امر جانشینی و ولایت سبب شد مشکلات فراوانی پیش روی حکومت اسلامی در صدر اسلام قرار گیرید.

وی اظهار داشت: در زمان غیبت امام زمان(عج) باید عالم و مرجع تقلید زمام و رهبری حکومت اسلامی را داشته باشد تا مردم از دستورات و رهبری آنها استفاده کنند و سیاست‌های کلی جامعه و حدود و مرزهای مذاکره با کشورهای بیگانه را تعیین کند.

آیت الله اراکی در بخش دیگر از سخنانش گفت: خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده فرموده است هر کسی از شما (قوم عرب) از آیین خود بازگردد به خدا زیانی نمی‌رساند، خداوند در آینده جمعیتی را می‌آورد که دارای این ویژگی‌ها هستند خدا آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها نیز خدا را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان، متواضع و در برابر کافران، سخت و نیرومندند و در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش ملامتگران، هراسی ندارند.

وی افزود: شخصی درباره این آیه و مصداق آن، از پیامبر(ص) پرسید ایشان دست بر شانه سلمان فارسی گذاشت و فرمودند که منظور از این آیه، این شخص و قوم او هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: ارتش عراقی با مشاوره‌ها و کمک‌های نیروهای نظامی ایران به مبازره به نیروهای آمریکا در این کشور پرداختند و آنها موفق شدند به تجاوزگری استکبارگران پایان دهند و اگر کشور افغانستان از مشاوره‌های نظامی ایران استفاده کند موفق می‌شود از زیر سلطه آمریکا بیرون آید.

آیت الله اراکی بیان کرد: در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به تخریب نظام جمهور اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب می‌پردازد اما نیروهای مؤمن ایرانی هیچ هراسی از این تخریب‌ها ندارد؛ امروز نیروهای نظامی ایران در سراسر جهان در برابر تکفیری‌ها و داعشی‌ها به مبارزه پرداخته‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره تهاجم فرهنگی استکبار جهانی در جهت تخریب عقاید جوانان اشاره کرد و گفت: جوانان مسجدی با شیوه‌ها و ابزارهای نوین فرهنگ اسلامی در جامعه گسترش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *