جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

کنفرانس خبری لاریجانی در بیروت

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 397610
رئیس مجلس ایران در کنفرانس خبری خود در بیروت گفت که ایران از هر اقدام که به انتخاب رئیس جمهور لبنان منتهی شود حمایت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "علی لاریجانی" رئیس مجلس ایران در کنفرانس خبری خود در لبنان گفت که از هر اقدام که به انتخاب رئیس جمهور لبنان منتهی شود حمایت می‌کنیم.

لاریجانی کفت که مسیحی‌ها در لبنان باید تلاش اساسی درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور انجام دهند.

وی تاکید کرد که همه باید حمایت کاملی را از ارتش لبنان انجام دهند.

رئیس مجلس ایران افزود: ما آمادگی همیشگی خود برای ارائه کمک و پشتیبانی به ارتش لبنان را اعلام می‌کنیم.

وی به تهدیدات داعش علیه لبنان اشاره کرد و گفت بعید می‌داند که داعش بتواند وارد اراضی لبنان شود.

لاریجانی در ادامه این کنفرانس خبری گفت: تلاش‌های برای حل بحران سوریه به راه‌های مسالمت‌آمیز وجود دارد و اقدامات کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه باعث ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی شده است.

وی گفت: در مبارزه با تروریسم از عراق حمایت می‌کنیم و همه ما باید برای وحدت این کشور تلاش کنیم چون اگر این کشور تقسیم شود، این روند به دیگر کشورهای منطقه منتقل خواهد شد.

علی لاریجانی صبح روز گذشته (۳۰ آذر) وارد دمشق شد و با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه و وائل الحلقی نخست وزیر و "جهاد اللحام" رئیس پارلمان سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشار اسد در این دیدار گفت که سوری‌ها از مواضع ایران در قبال سوریه قدردانی کرده و بر تقویت همکاری با ایران در تمامی زمینه‌ها تاکید دارند.

همچنین در این دیدار علی لاریجانی گفت که ملت ایران در پشتیبانی از سوریه و تقویت پایداری آن در مبارزه با تروریسم کوتاهی نخواهد کرد.

علی لاریجانی در چارچوب سفر منطقه ای خود صبح امروز وارد بیروت شد. وی در بیروت طی سخنانی گفت: راه‌حل بحران سوریه سیاسی است.

وی در لبنان با "تمام سلام" نخست‌وزیر لبنان و نبیه بری همتای لبنانی خود دیدار کرد.

رئیس مجلس ایران در کنفرانس خبری مشترک با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان گفت: گروه‌های سیاسی لبنان پختگی لازم برای حل بحران‌های داخلی را دارند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *