جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشییع شهدای استشهادی قدس+تصاویر

جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۳
کد مطلب: 397533
پیکر دو پسرعموی فلسطینی که ۳۷ روز پیش در یک عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی به شهادت رسیدند با حضور گسترده مردم فلسطین تشییع شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، صد‌ها تن از فلسطینیان ساکن شهر قدس اشغالی شب گذشته جنازه شهیدان «غسان ابوجمل» و «عدی ابوجمل» از محله جبل المکبر در شهر بیت المقدس را تشییع کردند.


نظامیان صهیونیستی جنازه این دو شهید پس از ۳۷ روز تحویل خانواده‌هایشان دادند. آن‌ها اعلام کرده بودند که قصد دارند پیکر غسان و عدی را در قبرستانی موسوم به «گورستان قربانیان دشمن» دفن کنند تا به تعبیر خودش درس عبرتی برای دیگران باشند اما سرانجام جنازه این دو شهید را تحویل خانواده‌هایشان دادند.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی ضمن تمجید از مقام شامخ این دو شهید، تاکید کردند که به راه‌شان ادامه خواهند داد.


غسان ابوجمل ۲۷ ساله و عدی ابوجمل ۲۲ ساله دو پسرعموی فلسطینی ۳۷ پیش در یک عملیات شهادت طلبانه در یک کنیسه قدس اشغالی ۵ صهیونیست را به هلاکت رسانده و ۱۳ نفر دیگر را زخمی کردند.

این دو فلسطینی که از ساکنان منطقه جبل المبکر در قدس شرقی بودند با کلت کمری و ساطور به کنیسه صهیونیست‌ها حمله کردند و پس از رقم زدن سه‌شنبه‌ای سیاه برای اسرائیلی‌ها به شهادت رسیدند.


در عملیات قدس چهار خاخام به نام‌های «موشه تبرسکی»، «اریه کوبینسکی»، «کلمن زئیف لیوی» و «ابراهام گلدبرگ» که از خاخام‌های تندروی اسرائیلی بودند کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *