پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
دوران ورزشی تیری آنری در کلام خودش و دیگران

خداحافظی توپچی فرانسوی از فوتبال

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 396896
در زیر، نقل قول هایی از تیری آنری و دیگر مردان سرشناس دنیای فوتبال درمورد این ستاره فرانسوی می خوانیم.
" همیشه این ایده را داشتم که نامی از خود در تاریخ برجای بگذارم. آرسنال بهشت من بود."

تیری آنری

" آرسنال در خون و قلب من وجود دارد. من همیشه شما را به خاطر خواهم داشت. من گفتم که در تمام طول زندگی ام یک توپچی خواهم بود و دروغ نگفته ام زیرا وقتی شما یک بار توپچی باشید، همیشه توپچی خواهید بود. این باشگاه در قلب من جای دارد و برای همیشه در قلب من خواهد ماند."

تیری آنری در زمان ترک شمال لندن

" گاهی اوقات در فوتبال، شما باید گلزنی کنید."

تیری آنری


" وقتی لیگ را در وایت هارت لین بردیم، آن ها نتیجه را برگرداندند و بازی ۲-۲ شد. به همین خاطر آن ها مشغول خوشحالی بودند. یادم می آید به مائوریسیو تاریکو گفتم آیا می دانی که ما برای قهرمانی نیاز به یک امتیاز داریم؟ و همه آن ها تعجب کردند. پس من گفتم: بله، ما در زمین شما خوشحالی خواهیم کرد. خداحافظ (بای بای)"

تیری آنری بعد از قهرمانی لیگ در وایت هارت لین

" تیری آنری می تواند توپ را در وسط پارک بگیرد و گلی بزند که هیچ کس دیگر در دنیا قادر به زدن آن نباشد."

آرسن ونگر

" اگر یک پکیج کامل را در نظر بگیرید، آنری همه آن را داراست. فکر نمی کنم نمونه دیگری در هیچ جا بیابید. شما می توانید توپ را در مکان درست به او بدهید و شتاب او به وی این اجازه را می دهد که هر مدافعی را از سر راه بردارد."

دنیس برگکمپ

" چه چیز او را خاص می کند؟ او ترکیبی از توانایی فیزیکی و تکنیکی است. همینطور او هوشی بی نظیر دارد و فراتر از همه، علاقه و اشتیاق زیادی برای بازی دارد."

آرسن ونگر

" تیری بهترین مهاجم دنیاست. با اختلاف او بهترین مهاجم دنیاست. او فقط گلزنی نمی کند. حتی اگر روز بد او نیز باشد، یک پاس مهم ارسال خواهد کرد. او شخصیتی قوی دارد. اگر اوضاع خوب پیش نرود، به سرعت به وضعیت خوب خود باز خواهد گشت. تاثیر او روی باشگاه بسیار زیاد بوده است."

پاتریک ویرا

" زندگی ورزشی فوق العاده او به کلاس بالای تیری باز می گردد. او بازیکنی است که هر مربی ای آرزوی وی را دارد. پتانسیل فیزیکی، سطح تکنیکی، هوش بسیار بالا و چیزی که مردم همیشه در مورد ورزشکاران حرفه ای فراموش می کنند، تعهد او نسبت به کارش است و یک زندگی جدی دارد. او به سادگی یک نمونه حرفه ای برای کسی است که همه چیز را در زندگی برده است- تیری، تو بسیار خاص بودی."

آرسن ونگر در روز رونمایی از مجسمه آنری

" او یک جادوگر است و هدیه که نعمت او است، توانایی گل زنی اوست. بزرگترین مزیت او سرعت بالای او با توپ است. شاید او سریع ترین مردی باشد که کفش های فوتبالی پوشیده است. هیچ مدافعی در دنیا نمی تواند که به او برسد."

لیلیان تورام


" او کارهایی می کند که رونالدو نمی تواند. وقتی در شرایط خوب باشد، هیچ کس نمی تواند جلو او را بگیرد. او همانند هیچ مهاجم دیگری نیست. من باید بگویم که تاکنون بازیکنی مثل او ندیده ام. او یک ورزشکار با تواناییی تکنیکی بالا و انگیزه حیرت انگیز برای بهترین بودن است."

آلن اسمیت


" رونالدینیو یک بازیکن خاص است، اما شاید تیری آنری از لحاظ تکنیکی بهترین بازیکنی باشد که تاکنون فوتبال زیبا را به نمایش گذاشته است."

زین الدین زیدان

"در واقع هیچ وقت آرسنال را ترک نمی کنید. چند بار می توانید برگردید؟ بالاخره، یکی از تصمیم هایتان اشتباه خواهد بود. ما همه عاشق راکی اول بودیم اما در مورد قبلی مطمئن نیستم."

تیری آنری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *