شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
با صدور نامه‌ سرگشاده‌ای به مسئولان تشکل‌های دانشگاه آزاد عنوان شد

هشدار نسبت به تبدیل فرآیند انتخاب به انتصاب در تشکلهای دانشگاه آزاد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 396867
دبیر سیاسی سابق اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با صدور نامه سرگشاده‌ای خطاب به مسئولان تشکل‌های دانشجوی دانشگاه آزاد نوشت: تبدیل فرآیند انتخاب توسط دانشجویان به انتصاب توسط مسئولین دانشگاهی امری ناصواب است که کوچکترین قرابتی با اهداف جنبش دانشجویی ندارد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، دبیر سیاسی سابق اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با ارسال نامه سرگشاده‌ای خطاب به هیئت نظارت مرکزی بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس دانشگاه آزاد برگزاری انتخابات شورای مرکزی دانشگاه آزاد را غیرقانونی خواند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضور محترم اعضای هیئت نظارت مرکزی بر تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان،ریاست نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها
استاد فرزانه،جناب آقای دکترمیرزاده
و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم
چند روزی از ۱۶آذر، روز دانشجو و تقدیر از فعالیت‌های دانشجویی از دیرباز تا به امروز و آئین نامه جدید ابلاغی ریاست محترم دانشگاه آزاد برای تسهیل فعالیت‌های دانشجویی نگذشته است که متاسفانه اتفاقی توسط اداره تشکلهای دانشگاه آزاد رقم خورد که ناراحتی و بهت بسیاری از فعالین دانشجویی مستقل و آزاد اندیش سابق و فعل را برای چندمین بار در سال اخیر در پی داشت.

ابتدا لازم به ذکر است که مطالب این نامه را سعی بر آن داشتم تا به مسئولین دانشگاه آزاد برسانم که متاسفانه کسی پاسخگوی اینجانب نبوده و منجر به نامه سرگشاده گردید. امیدورام بعد از مطالعه این مطالب پاسخ روشنی به فعالین دانشجویی داده شود.

چند روز قبل مطلبی را در خبرگزاری‌ها مطالعه نمودم که حکایت از تشکیل شورای مرکزی جدید اتحادیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد گردید. اما اینجانب به عنوان یک فعال دانشجویی مستقل و آخرین دبیرسیاسی قانونی این اتحادیه با توجه به اساسنامه این اتحادیه و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی سوالاتی برای اینجانب پیش آمد که در صورت عدم جواب مشخص و تایید مراجع نظارتی تخلف این اقدام را خواهد رساند.

در خبری که انتشار پیدا کرده است آمده است با رای جمعی اعضای شورای مرکزی دبیرکل، سخنگو و... مشخص شده‌اند. اما:

۱-برای تشکیل شورای مرکزی اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد بنابر اساسنامه باید مجمع عمومی تشکیل گردیده، انتخابات بنا بر ضوابط اساسنامه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردیده و به امضای اعضای هیئت نظارت برسد.

این انتخابات چه زمانی برگزار گردیده است؟

۲-به چه حقی بدون انتخابات تشکیل شورای مرکزی داده و نه تنها به آن اکتفا نکرده بلکه برای اعضا پست حقوقی تشکیل داده اند؟این حق در کجا به مدیرکل اداره تشکلها داده شده است؟

۳-با چه عنوانی اعضای سابق را منحل نمودند؟

۴-چندی پیش نیزدفاتر سه گانه اتحادیه دانشجویی توسط مدیرکل بسته شد.این اقدام چه توضیحی دارد؟

۵-به چه دلیل از تشکلهایی با سبک و منش خاص سیاسی حمایت شده و شاکله اتحادیه ها به آنها واگذار می گردد که نمونه آن در شورای معرفی شده واضح است؟

۶-آیا این اقدامات مورد تایید حضرت آیت الله هاشمی و جناب آقای دکتر میرزاده می باشد؟

۷-عالی ترین مرجع قانونی برای انتخابات شورای مرکزی چه کسانی هستند؟

و اما مطالب مختلفی را در یک سال و اندی که از مدیریت جدید بر تشکلها می گذرد شاهد هستیم که کاسه ی صبر فعالین دانشجویی مستقل را لبریز نموده است که در این ایام تلاش برای رفع آن و انتقال مشکلات به مقامات مافوق این اداره داشتیم که بهانه ای برای بدخواهان مجموعه دانشگاه آزاد نگردد،اما در اینجا به اختصار بیان میکنیم بلکه مورد توجه قرار گیرد.

در دوره اخیر

۱-چندین تشکل انتخابات برگزار کرده اند؟

۲-آیا اتحادیه های دانشجویی محدود نشده اند؟

۳-به غیر از چندین همایش نمایشی با افراد گزینشی و سخنرانان گزینشی چه عملکرد مثبتی را این اداره انجام داده است؟

۴-تشکلهای مستقل و بعضا اصولگرا آیا هنوز فعالیت خود را با قوت دارند؟

اینجانب به عنوان آخرین دبیر سیاسی قانونی(منتخب دانشگاه آزاد اسلامی) و تایید شده هیئت نظارت بر اتحادیه‌های دانشجویی بی صبرانه منتظر پاسخ صریح، شفاف و بدون هیاهو می‌باشم و امیدواری دارم مشکلات این مجموعه را بتوان بدون واسطه به گوش مسئولین ذیربط رساند. بدیهی است مجموعه‌های دانشجویی از طریق تبدیل فرآیند انتخاب توسط دانشجویان به انتصاب توسط مسئولین دانشگاهی امری ناصواب است که کوچکترین قرابتی با منویات مقام معظم رهبری و اهداف اصیل جنبش دانشجویی یعنی استقلال و آزاد اندیشی ندارد.

ومن الله توفیق
امیرمحمد مسجدی اصفهانی
دبیرسیاسی سابق اتحادیه تشکلهای
دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *