کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همکار آقازاده متهم در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت:

'شاهد بودم که آقازاده جنجالی چگونه پیگیر تشدید تحریم‌ها بود'

26 آذر 1393 ساعت 1:23

همکار سابق آقازاده جنجالی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، برخی از پیگیری‌های وی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بازگو کرد.


به گزارش جهان،‌ روزنامه کیهان نوشت:

یکی از کاریکاتوریست های نشریات زنجیره‌ای، در داخل و خارج کشور با یک آقازاده جنجالی در ارتباط نزدیک بود به نحوی که در دوره اصلاحات و در زمان مدیریت این آقازاده بر یکی از سازمان های مرتبط با وزارت نفت ۹۰ میلیون تومان از وی گرفت تا سایت این سازمان را راه‌اندازی کند.

این کاریکاتوریست با اشاره به سخنان مدیر مسئول کیهان در دانشگاه تهران که گفته بود؛ سران فتنه به آمریکا پیشنهاد افزایش تحریم‌ها را داده بودند، می‌نویسد: من شخصاً در سال ۱۳۸۹، شاهد تلاش حامی موسوی ... برای تشدید تحریم‌ها بوده‌ام. اتفاقاً او را زیر سؤال بردم که چطور می‌تواند با وجود اینکه پدرش رئیس ... است، به دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا برای این کار باشد. درست در همان محدوده زمانی هم یکی از دوستان ایرانی عضو یک اتاق فکر معتبر واشنگتن به من گفت که فرزند رئیس وقت ... با او تماس گرفته تا عاملی برای انتقال اطلاعات به دولت اوباما علیه احمدی‌نژاد برای اعمال تحریم شود. او هم تعجب کرده بود.

وی در سایت خودنویس نوشت: با شناخت نسبی از کسانی که به عنوان لابی با این خانواده کار کرده‌اند، می‌توانم مطمئن باشم که با خیلی‌ها تماس گرفته شده است. نمی‌توانم بگویم آیا لابی‌هایی این وسط نقش واقعی هم بازی کرده‌اند یا نه، اما می‌توانم مطمئن باشم که حتماً تلاش بسیار زیادی برای تغییر شرایط به نفع [...] و شرکایش انجام شده است. در اواخر مهرماه ۱۳۸۹، چند بار از ... سؤال کردم که چگونه به دنبال چنین عملی است، به من تأکید کرد که وظایف در خانواده ... تقسیم شده است و اگر پدرش وظیفه‌ای دارد، او وظیفه دیگری دارد و ... وظیفه‌ای دیگر. این اولین بار نبود که درباره تقسیم وظایف حرف می‌زد.

یادآور می‌شود این آقازاده جنجالی به هنگام فرار از کشور نیز در تماس مداوم با این روزنامه نگار اصلاح طلب بود. اما پس از مدتی به دلایل نامعلوم روابط آنها به هم خورد و همین کاریکاتوریست برخی فایل‌های صوتی مکالمه با این آقازاده را منتشر کرد که ضمن آن از نقش خاص و متفاوت خود در فتنه ۸۸ می‌گوید.


کد مطلب: 396673

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/396673/شاهد-بودم-آقازاده-جنجالی-چگونه-پیگیر-تشدید-تحریم-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com