چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
گران‌ترین فوتبالیست‌های فوتبال آسیا + قیمت

ایرانی ها جایی در آسیا ندارند !

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 396428
فوتبال آسیا با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار توانست بازیکنان بزرگی به باشگاه‌های معتبر جهان معرفی کند. برخی از آنان گران‌ترین فوتبالیست‌های آسیایی لقب گرفته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، ملاک سنجش توانایی‌های فنی یک تیم ملی، ارائه بازی‌های قابل قبول در رقابت‌های جام جهانی است. نمایندگان فوتبال آسیا سال‌ها در بازی‌های جام جهانی سهمیه داشته و نتایج مختلفی مقابل رقیبان بزرگ کسب کردند. بعضی از جام‌های جهانی مانند سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ را می‌توان نقطه اوج نمایندگان آسیایی و برخی دیگر مانند جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ را دوران ناکامی آنان دانست.

تیم‌های ملی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در رقابت‌های بین‌المللی مقابل تیم‌های قدرتمند اروپایی و آمریکایی قرار گرفته و در بسیاری از موارد حریف صاحب نام خود را شکست داده‌اند.

فوتبالیست‌های قاره کهن هم توانسته‌اند خود را به باشگاه‌های معتبر اروپایی رسانده و هم‌اکنون تعداد زیادی از آنان مشغول بازی در تیم‌های صاحب نام هستند. کشوری که بیش از همه علاقمند به استفاده از توانایی فوتبالیست‌های آسیایی می‌باشد، آلمان است. پس از حضور موفق چند ستاره ایرانی شامل علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، علی کریمی و... در رقابت‌های بوندسلیگا، حالا شینجی کاگاوا، آتسوتو اوچیدا و سان هونگ مین از جمله آسیایی‌های مورد توجه باشگاه‌های ژرمن هستند.

در ادامه فهرست ۱۰تایی از گران‌ترین فوتبالیست‌های آسیایی حال حاضر جهان آمده که متأسفانه در آن نام هیچ بازیکن ایرانی به چشم نمی‌خورد. دلیل این مطلب علاقه بازیکنان ایرانی به دریافت پول بیشتر در باشگاه‌های عربی است و حضور فوتبال ایران در اروپا را کم‌رنگ کرده، تعداد محدودی از فوتبالیست‌های ایرانی هم که در اروپا مشغول بازی هستند، همگی در لیگ دسته یک و نه لیگ برتر حضور دارند و طبیعی است اگر دستمزد آنان به اندازه‌ای بالا نباشد که در این گزارش قید شود.

۱. شینجی کاگاوا (۲۱.۲ میلیون دلار):
هافبک ژاپنی تیم بورسیادورتموند انتقال ناموفقی به تیم یونایتد در سال ۲۰۱۲ داشت اما خیلی زود متوجه شد از فهرست بازیکنان لوئیس فن‌خال خط خورده و حضور در فقط ۶ بازی و به ثمر رساندن یک گل نمی‌تواند آینده روشنی برای او تضمین کند. کاگاوا تابستان امسال به تیم سابق خود بورسیادورتموند بازگشت و نشان داد هنوز توانایی‌های بالایی برای جذب رضایت سرمربی تیمش دارد.
او بازیکنی است که نه تنها موقعیت گل برای هم‌تیمی‌هایش فراهم می‌سازد بلکه شخصاً یک گلزن حرفه‌ای هم هست.

۲. سان هونگ مین (۱۹.۸ میلیون دلار):
ملی‌پوش تیم فوتبال کره‌جنوبی و باشگاه بایرلورکوزن در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ یک گل مقابل تیم ملی الجرایز به ثمر رساند. او در رقابت‌های بوندسلیگا هم عملکرد درخشانی از خود نشان داده، به طوری که در ۱۱ بازی فصل گذشته، ۶ گل برای تیمش به ثمر رساند.
سان هونگ ۲۲ ساله به خوبی در بوندسلیگا جا افتاده و مبلغ ۱۹.۸ میلیون دلار قرارداد وی کاملاً متناسب با مهارت و استعداد ذاتی این مهاجم جوان است.

۳. یوتو ناگاتومو (۱۹.۸ میلیون دلار):
ناگاموتو یکی دیگر از ملی‌پوشان تیم فوتبال ژاپن است که پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۱ مورد توجه سران باشگاه اینترمیلان قرار گرفت. وی هافبک تدافعی بوده و از آن سال تاکنون نراتزوری‌ها را ترک نکرده است. ناگاموتو امیدوار به کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های سری آ. ایتالیا همراه با اینترمیلان است.
او در جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ تیم ملی ژاپن را همراهی کرد.

۴. کیسوکه هوندا (۱۷ میلیون دلار):
دوندگی و تیزهوشی هوندا دلیل اصلی توجه سران باشگاه آث میلان به وی بود. روسونری‌ها ژانویه گذشته کیسوکه هوندا را از زسکامسکو به عنوان بازیکن آزاد نزد خود آوردند.
وی در ۶ بازی نخستی که برای آث میلان انجام داد، ۴ گل به ثمر رساند و تاکنون دوران موفقی را در سن‌سیرو پشت سر گذاشته است.
هوندا ۶۱ بازی ملی برای تیم فوتبال ژاپن انجام داده و ۲۱ گل را به نام خود ثبت کرده است. او در جام جهانی ۲۰۱۴ و در شکست مقابل تیم ملی ساحل‌عاج زننده یکی از گل‌های سامورایی‌ها بود.

۵. کی سانگ یانگ (۱۱.۵ میلیون دلار):
دوران بازی سانگ یانگ در اروپا با عضویت در باشگاه سلتیک اسکاتلند آغاز شد. وی پس از ۳ سال اسکاتلند را به مقصد لیگ برتر انگلیس ترک کرد و در سال ۲۰۱۲ با سوانسی‌سیتی قرارداد امضا کرد. هافبک میانی تیم ملی کره، یک سال را به عنوان بازیکن قرضی نزد ساندرلند بود.
سانگ یانگ دارای ۶۴ بازی ملی برای تیم فوتبال کره‌جنوبی است و ۵ گل به نام خود ثبت کرده، او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم حضور داشت.

۶. اوچیدا:
نخستین مرتبه در سال ۲۰۰۸ به تیم ملی ژاپن دعوت شد. او ۲ مرتبه در لیگ فوتبال کشورش به عنوان بازیکن برتر سال انتخاب شد. اوچیدا سرانجام در سال ۲۰۱۰ از تیم کاشیما آنتلرز به شالکه۰۴ آلمان ملحق شد. او در رقابت‌های بوندسلیگا هم توانست موفقیت‌های خود را تکرار کند.
اوچیدا دارای ۷۱ بازی ملی و ۲ گل زده همراه با سامورایی‌ها است. وی در دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۰ حضور داشته و فقط در فوتبال نیست که استعداد دارد. اوچیدا در یک فیلم مشهور ژاپنی به جای شخصیت اول داستان صحبت کرده است.

۷. عادل احمدف (۸.۵ میلیون دلار):
بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ازبکستان در عضویت تیم روسی اف.سی کرانسودار است. او هافبک میانی بوده، اما توانایی حضور در خط دفاع را هم دارد. احمدف سال‌های زیادی را در تیم ازبکستانی آنژی ماخاچکالا سپری کرد و یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه لقب گرفت.
او حتی از باشگاه‌های بزرگی مانند آرسنال و آث میلان هم پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود، اما مبلغ قرارداد ۶.۵ میلیون دلار عنوان شد و ملی‌پوش ازبکستانی ترجیح داد در لیگ روسیه باقی بماند.
احمدف از سوی باشگاه کراسنودار مورد توجه قرار گرفته و هیچ بعید نیست فصل آینده در این تیم بازی کند.

۸. شینجی اوکازاکی (۷.۷ میلیون دلار):
اوکازاکی با ۳۹ گل ملی رتبه سوم برترین گل‌زنان تیم ملی فوتبال ژاپن را در اختیار دارد. او مهاجم تیم منز۰۵ آلمان است و در بوندسلیگا هم توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اوکازاکی فصل قبل ۱۵ گل در ۳۵ بازی منز به ثمر رساند. او دارای رکورد ۷ گل زده در ۹ بازی بوندسلیگا است.

۹. کوجا چئول (۷ میلیون دلار):
هرچند چئول بازیکن بسیار موفقی در تیم ملی کره‌جنوبی است اما در تیم منز۰۵ آلمان کمی بدشانسی آورده و البته خطای شدیدی که در سال ۲۰۱۲ بر روی فرانک ریبری انجام داد، موجب شد هواداران بایرن‌مونیخ با او دشمن خونین شوند. حتی ریبری پس از این خطای خشن به صورت چئول سیلی زد! کاپیتان سابق تیم ملی کره‌جنوبی در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ یک گل مقابل تیم ملی الجزایر به ثمر رساند.

۱۰. ویتالی دنیسوف (۷ میلیون دلار):
متأسفانه ازبکستان به طور پیاپی از راهیابی به بازی‌های جام جهانی باز می‌ماند، اما اگر این طور نمی‌شد، بدون شک دنیسوف هم فرصت داشت توانایی‌های خارق‌العاده خود را به معرض نمایش بگذارد. اکثر بازیکنان برجسته فوتبال ازبکستان در لیگ فوتبال روسیه مشغول به بازی هستند، برخی دیگر هم به اوکراین می‌روند.
دنیسوف هم مدافع تیم لوکوموتیو مسکو اس. این بازیکن ۲۷ ساله محبوب هواداران باشگاه بوده و جایزه بهترین مدافع لیگ فوتبال روسیه را نیز دریافت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *