پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

اتهام وزیر جوان کانادایی به ایران

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 396236
وزیر امور خارجه کانادا ایران را حامی تروریسم خواند و گفت ایران چالشی جدی برای منطقه و جهان است.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از جان برد درگفتگو با الحیات گفت: حمایت ایران از سوریه ، حزب الله لبنان و حماس مصداق حمایت از تروریسم است و دخالت ایران در عراق در مبارزه با داعش هم موجب شده است ایران را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دهیم.

نخست وزیر عراق چندی پیش در گفتگو با المیادین گفته بود ایران در جنگ مرگ و زندگی ، کنار عراق ایستاد. ما هرگز حاضر نیستیم دوستی همچون ایران را رها کنیم.


وزیر امور خارجه کانادا در ادامه گسترش رابطه با کشورهای عربی را از اولویت های کانادا برشمرد و گفت: من به جهان عرب به خاطر فرهنگ و تمدنی که دارد ارادت دارم و بسیار متأسفم که با چالش های عظیم و حساس روبروست. این مسئله عمدتا ناشی از جنگ حکومت اسد با ملت سوریه است. بر خلاف سخنان وزیر جوان کانادایی ، چندی پیش معاون رئیس جمهور آمریکا عربستان ، ترکیه و امارات را حامیان اصلی داعش خوانده بود، هر چند خیلی زود از گفتن این واقعیت عذر خواهی کرد.

جو بایدن گفته بود حمایت های این سه کشور از داعش ، این گروه تروریستی را در سوریه تقویت و بعد از آنجا وارد عراق کرد.

وزیر امور خارجه کانادا همچنین به روابط خوب دولت خود با اسرائیل اشاره کرد و گفت: این موضوع برای ما بسیار مهم است، البته ما رابطه خوبی هم با محمود عباس داریم.

جان برد افزود: از کرانه باختری حتی یک موشک به اسرائیل شلیک نشده است. ما اکنون سعی داریم کنترل تشکیلات خودگردان بر غزه را نیز تقویت کنیم.

رهبر معظم انقلاب اخیرا اعلام کردند، کرانه‌ی باختری هم مانند غزه باید مسلح و آماده دفاع شود، و این کار قطعاً انجام خواهد شد.


وزیر جوان امور خارجه کانادا پیشتر هم ایران را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریزم متهم کرده بود.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در واکنش به مواضع ضد ایرانی این وزیر جوان کانادایی گفته بود دولتی که خود مکررً به نقض حقوق بشر بویژه حقوق بومیان متهم است ، چه صلاحیتی برای اظهار نظر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *