جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۴۴
عارف در دیدار جمعی از دبیران کل احزاب:

اصلاح طلبان با فتح مجلس دهم، دولت یازدهم را کمک خواهند کرد

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 396216
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: با بدست آوردن کرسی­‌های مجلس، دولت را در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم همراهی می‌کنیم.
اصلاح طلبان با فتح مجلس دهم، دولت یازدهم را کمک خواهند کرد
به گزارش جهان، محمدرضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان در دیدار جمعی از دبیران کل احزاب و اعضای جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه دولت فعلی برآمده از خرد ورزی اصلاح طلبان است، گفت: اصلاح طلبان بدون هیچگونه سهم خواهی به دولت کمک می کنند و در انتخابات مجلس حضور موثری خواهند داشت تا با بدست آوردن کرسی­های مجلس، دولت را در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم همراهی کنند.

وی به محدودیت هایی که دولت با آن رو به رو است، اشاره کرد و گفت: در قضیه وزارت علوم ایستادگی رییس جمهوری محترم بر سر وعده هایی که به دانشگاهیان عزیز داده بود قابل تقدیر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هر چند هزینه‌هایی هم داده شد ولی در نهایت با حضور شخصیتی توانمند و برآمده از تفکر اصلاح طلبی در راس وزارت علوم، جامعه دانشگاهی کشور امیدوار به ادامه مسیر گذشته شده است.

عارف اضافه کرد: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریاناتی همچون منافقین تلاش گسترده‌ای در جهت تخریب برخی چهره‌های سیاسی و مذهبی انجام دادند و امروز با نام و نشان دیگری می‌خواهند بین نیروهای اصیل انقلاب فاصله بیاندازند که باید مراقبت کرد در دام طراحی شده این جریانات نیافتاد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اجتماع عظیم مسلمانان در اربعین حسینی آن را افتخار بزرگی برای شیعیان دانست و گفت:حضور میلیونی عاشقان ابا عبدالله‌الحسین(ع) در کربلا که به حق باید آن را حماسه اربعین نامید تنها مختص شیعیان نیست بلکه از مذاهب دیگر هم در این حماسه شرکت کردند و جلوه‌های زیبایی از وفاق و همدلی بین خواهران و برادران اهل سنت و تشیع را به نمایش گذاشتند.

عارف با قدردانی از دولت عراق به جهت تلاش برای تامین امنیت زایران کربلای معلی به تهدیدات گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: با وجود تهدیدات گروهک تروریستی داعش در جهت تحت­الشعاع قرار دادن حماسه اربعین اما با اقدامات موثر مقامات دولت ایران و همکاری خوب دولت عراق این گروهک تروریستی نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید با تمهیدات و همکاری دولت‌های منطقه از پیدایش و نفوذ گروهک‌های این چنینی جلوگیری کرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را متاثر از آموزه های نهضت امام حسین(ع) دانست و گفت: امام بزرگوار که با همراهی توده های مختلف مردمی توانستند انقلاب اسلامی ایران را شکل دهند، راه و منش اصلاح گرایانه امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند و اصلاح طلبان نیز بر خود می بالند که پیرو مکتب امام حسین(ع) و در خط امام خمینی(ره) هستند.

رییس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: تفکر اصلاح طلبی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و جفاست کسانی که خود در زمان انقلاب نام و نشانی از آنها نبود اصلاح طلبان را خارج از دایره نظام معرفی می کنند.

وی وظیفه سخنوران و تریبون داران را در راستای وفاق و همدلی در جامعه بسیار با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم بین خانواده انقلاب فاصله نیافتد باید بگونه ای سخن بگوییم تا سخن ما در راستای تلطیف قلوب باشد نه اینکه نفاق و کینه توزی را در جامعه بیشتر کند.

عارف با اشاره به اظهارات یکی از حاضرین در جلسه که در ارتباط با نقش احزاب در کاهش فساد در جامعه نکاتی را مطرح کرد، با بیان اینکه فساد در کشور ما نهادینه شده است، گفت: یکی از بسترهای تولید فساد در جامعه نوع نگاه به قانونگذاری است متاسفانه نگاه به قانون گذاری در کشور ما بر اساس مچ­گیری بوده است و عده ای هم به راحتی برای رسیدن به اهداف خود قانون را دور می زنند.

وی یکی از راه های جلوگیری از فساد را حاکمیت تحزب در کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه جایگاه واقعی حزب در کشور ما بدرستی شناخته نشده و فرهنگ کار گروهی و جمعی نیز نهادینه نشده است.اگر می خواهیم حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بدرستی تحقق باید، ساز و کار آن از طریق پا گرفتن تحزب در کشور است.

در این دیدار، تعدادی از دبیران کل احزاب نقطه نظرات خود را در خصوص مسایل مختلف کشور از جمله انتخابات مجلس آینده مطرح کردند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیرسعیدابوزهرا
حمله برای فتح....
بنازم به این دموکراسی
پدری که پسرکاکل زریش سال 76 خودکشی کرد
آقای عارف شما دیگر اکنون بایدبه فکر آخرتتون باشید...
سلیله
آقای عارف اگرمیخواهی عاقبت به خیر شوی دربرابردوربین های تلویزیونی باصدای بلند ورسا بگو مرگ بر...خاتم... خائن و وطن فروش
علی
کلا اصلاح طلبها اینطوری هستن حمله در گیری با نظام بر اندازی نظام فقط جنگ و در گیری و خونریزی اخرشم هم چیز رو میاندازن گردن نظام . واقعاشرم اوره این ادبیات لمپنیشون
Spain
من بیشتر به این فکر می کنم که وقتی پای مسئولیت باشد فتح چیست؟!!
یعنی برخی آنقدر از خود مطمئن هستند که دست و پا می زنند توی مسئولیت ؟! بابا جهاد برای خدا و یاری کردن خلق مومن است ،
Spain
من نمی خواهم بگویم کدام طرف می تواند افتخار خدمت به مردم رو در سال بعد بیشتر داشته باشد اما این را می دانم که این نظام از ثمره خون شهیدان است و با یاری خدا و بیداری مومنان اگر کسی بخواهد حیله ای بکند تا این نظام و انقلاب اسلامی را از مسیر خودش منحرف سازد چار چرخ خودش میره هوا .
متین
جمله جناب عارف باید اینگونه بیان میشد :
" ایستادگی رئیس جمهوری محترم در برابر وعده هایی که به "" اصلاح طلبان "" دادند ، قابل تقدیر است " !!!!
اگر افساد طلبان !! رای داشتند که سال 92 انصراف نمیدادند !!!!!
خوشگل پسر! روحانی چیزی غىر از ... و هاشمی نیست
ان شاء الله با آمدن ايشان صنعت گردشگری رونق اساسی پيدا کند!!!!!!!!!!!!!!
...
دلسوز
ببخشید آقای عارف اصلاح طلبان خود شان ،خود را از دایره خط امام بیرون کشیدند و مدعی اند که اکثرشان اعتقادی به راه امام ندارند ، با این چیزایی که ما تو این یکسال دیدیم انشاءالله که این آرزو تحقق نمی یابد وگرنه دست بسته در آغوش کدخدا خواهیم افتاد چیزی که نباید سرمان خواهد آمد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
دولت بدون حمایت شما پ... شما هم وارد مجلس بشوید مملکت را دودستی...تحویل خواهید داد
با سلام
اصلاح طلبها با همون مجلس هفتم که (با‌تحصنشان در مجلس علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان) دولت را یاری رساندند برایمان کافیست!!!
سابقه شما روشن است! هم‌حضورتان خیانت است و هم رای دادن به شما!!!
وحید
عاشق معلوماتتم
مجلس هفتم.....
مجلس ششم بود اطلاعات نداری مجبوری نظر بدی
زنده باد روحانی زنده باد عارف
Finland
منظورتون مجلس ششمه دیگه؟
خطیب
دقت کنید : «و اصلاح طلبان نیز بر خود می بالند که پیرو مکتب امام حسین(ع) و در خط امام خمینی(ره) هستند.»
!!فقط درعاشورای سال 88 خیمه های عزای حسینی را به آتش کشیدند وعکس های امام را پاره کردند !!!! اصلاحات یعنی فتنه گری
فرا فکنی نکنید ، در عاشورای 88 کسی به امام حسین (ع) توهین نکرد ...
ببب
Iran, Islamic Republic of
.. شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه ...
شووٓر ننه !!؟؟
ميخوايم صدسال سياه نكنن.
مارا بخيرشما اميد نيست شرنرسانين. اُفتاااااد ؟؟؟
دولت رو یاری میکنید یا خودتون رو از اویزون بودن نجات میدهید؟فقط قول بدین با نه مردم که روبرو شدید زیر میر بازی نزنید ونرید سراغ سطل اشغالها ! تا دموکراسی با شرط چاقوتون رو به مردم تحمیل کنید.
ناشناس
آقای عارف فراموش نکنید ، تعداد زیادی بودند از اصولگرا به جهت شخصیت انقلابی بودن آقای روحانی به ایشان رای دادند . باید ایشان مواظب باشد که جناحها را به فراموشی نسپارد ولا آنهایی که به ایشان از جبهه اصولگراها رای دادند . در آینده منصرف خواهند شد .
دم خروس عدم سهم خواهیتون توی انتخاب وزیر علوم کاملا بیرون زد!
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
.اصلاح طلبان بدون هیچگونه سهم خواهی به دولت کمک می کنند و در انتخابات مجلس حضور موثری خواهند داشت تا با بدست آوردن کرسی­های مجلس، دولت را در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم همراهی کنند..بهتر است جناب عارف وهمفکرانش کاری بس بزرگتراز فتح !!مجلس دهم انجام دهند که مطالبات به حق مردم بهتر وکاملترپاسخ داده خواهدشد.اول این جریان به اصطلاح اصلاح طلبی را تبیین وروشن بفرمایند که حرف حسابشان چیست ؟دوم اینکه بفرمایند بسیاری از اعوان وانصار این جریان در اندیشکده های غربی ورسانه های معاندوضد انقلابی وضدنظام چکار میکنند.سوم اینکه خودشان صادقانه این جریان را نقد کنند که چه شد در فتنه 88تمامی این جریان بخلاف جریان حرکت مردم رای قانونی وافتخار حضور میلیونی مردم که دومین مشارکت انتخابات پس از رفراندم قانون اساسی وفتح الفتوحی برای نظام مقدس ما بود به تهدیدی برای نظام مبدل کردند؟
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای عارف
ولی بدانید که مردم دیگر اجازه نخواهند داد مجلس شوم ششم دیگری در این کشور که می خواستند جام زهر رابه امام خامنه ای مان بنوشانند، شکل بگیرد
United States
به امید پیروزی اصلاح طلبان و میانه روها در مجلس دهم و رفع مانع کنونی در راه پیشرفت و اعتلای ایران
مجید اعتمادی
آقای عارف توان اداره جمهوری اسلامی ایران را ندارد تفکر ایشان شباهت زیادی به تفکر مرحوم بازرگان دارد و خودش هم به این نتیجه رسیده و میخواهد جایگاهی در مجلس شورای اسلامی بدست آورد حتی اگر در قالب یک اقلیت کوچک باشد
امیر
آخه به چی مینازید،سال 92 هم به صورت کاملا ناپلونی رای آوردید!!!
طاها علوی
«اصلاح طلبان نیز بر خود می بالند که پیرو مکتب امام حسین(ع) و در خط امام خمینی(ره) هستند.»

نمی دانم این جمله ای که ابراز فرموده اید چه سنخیتی و چه نسبتی با این جملات در زمان معاون اولی حضرتعالی و اصلاحات مورد نظر شما دارد ؟!!! به راستی قسم حضرت عباستان را باور کنیم یا دم هزار رنگ خروستان را ؟!!!

1 - « فرهنگ شهادت خشونت آفرین است ، اگر کشته شدن آسان است ، کشتن هم آسان می شود »
2 - « عاشورا نماد زنده در آتش افتان سیاوش است »
3- « سال های فراوان و بلکه قرن ها این بزرگداشت ( قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر ، حزن و اشک آوری نداشته است ».
4 - « ثواب کف و سوت زدن برای تقویت یکی از نخبگان جامعه ، کمتر از سینه زنی و عزاداری برای امام حسین (ع) نیست ! »
5 - « تراژدی امام حسین (ع) مشابه تراژدی های آنتیگونه ، تامس مور، و جان پروکتور است » .

قسمت 2 :
1 - « امام خمینی دیگر وجود ندارد ، او به « هر حال روزی به موزه خواهد رفت ...»
2 - « مبانی و اصول امام خمینی که متکی به فقه و سنت شیعه است ، دیگر کارآمد نیست »
3 - « دخالت در سیاست از حقوق شهروندی است و امام خمینی هم نمی تواند کسی را از این کار منع کند ».
4 - « فتاوای فقیهان فقط برای خودشان حجیت دارد »

آری و این چنین ای برادر در زمان شارلاتانیسم مطبوعاتی در دوران حکومت اصلاح طلبان به معاونت اولی حضرتعالی بر همه چیز تاختید؛ اما هنوز دم از امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) می زنید .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به کمک دولت نیامدن که قیمت ها با این شیب ملایم دارن غوغا می کنند اگه بیایند چه شیبی شود؟
راستی اگه اصلاح طلبان که اکنون ژنرال هاشان در وزارت نفت دارند را پیروزمندانه رهبری میکنند بقیه شان هم بیایند قیمت نفت چقدر خواهد شد؟ 20 دلار ؟ 14 دلار؟ چقدر...
تواگر پایگاهی دربین مردم داشتی واصلاح طلبان امریکایی اقبال دوباره .از کاندیداتوریت به نفع حسن روحانی کنار نمی رفتی.ای کاش خودت رادر انتخابات آزموده بودی . مردم خط امامی راخوب می شناسند...
سهراب
شتر در خواب بيند پنبه دانه ....

خواب ديدي خيره داداش !

هشت سال مملكت دست افساد طلبان بوده و بي هنري شان رو نشون دادند ...
ارزو بر جوانان!! عیب نیست...
نسل اول
جالب اینجاست که همین عارف را اصلاح طلبان هم قبول ندارند

زمان انتخابات ریاست جمهوری ازکاندیدایی برکنارش کردند اما هنوز عبرت نگرفته است و از آبرویش برای آنها هزینه می کند!
هلیا
عارف اصلاح طلب..
روحانی روز اول در مجلس پشت تریبون فریاد زد مردم آگاه باشید به وزیران من رای نمی دهند تا من زود مشغول به کار بشم
به قول خودش 100روزه می خواست کشور را گلستان کند ولی متاسفانه ویران کرد.
حالا نوبت مجلس شد....
بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد...
کاظمی
United States
اصلاح طلبان دوباره به فکر ایجاد جریان 88 منتها در مجلسند
اگر مجلس آینده با اکثریت اصلاح طلبان تشکیل شود باید با انرژی هسته ای و موشک های بالستیک و جزایر سه گانه خلیج فارس خداحافظی کنیم .
بی هوادار
جناب عارف شما حرفت با عملت نمی خواند چون اختیار از خود نداری
روحانی چه گلی زد به سر ما .از اصلاحات که کار و خدمت خبری نیست که نیست>
تیرختور
وعده هایی که به دانشگاهیان عزیز داده بود؟؟؟؟؟ بخوانید - وعده های داده شده به فتنه گران -
مطمن باشید شکست می‌خورید مردم مجلس ششم را هرگز از یاد نخواهند برد و تاریخ دیگر تکرار نخواهد شد
ایمان
United States
بنازم به روتون ... فتنه ی 88 رو فراموش نمی کنیم.اچازه نخواهیم داد که کرسی مجلس را تصاحب کنید.
بهادر
انشالله که قربه الی الله این تصمیم را دارند . همانطور که مجلس ششم را فتح کردند و به اسلام و کشور خدمت کردند !!!!!!!!!!!!!!
فکر کردید مردم خیانتهای اصلاح طلبان را فراموش کرده اند ؟
United States
أقاي عارف بهمین خیال تا آخر عمرت سر کن.بیخود خودتو چاق نکن.دیگه ملت شماها رو خوب شناختن و براتون پیاز هم خورد نمیکنن چه برسه به تره.ب...
و حتما اگر فتح نکنند تقلب شده است