جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انفجارهای انتحاری مرگبار در نیجریه+تصاویر

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 396046
حملات انتحاری در دو شهر نیجریه منجر به کشته و زخمی شدن حداقل ۷۰ تن از مردم شد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، بر اثر انفجاری در یک بازار پارچه فروشی در شهر شمالی کانو دست کم ۷ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار در بازار شلوغ «کانتین کوآری» رخ داد و گمان می‌رود با حمله انتحاری دو زن به یک خودروی در حال بارگیری صورت گرفت.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته ولی این گونه حملات معمولا به گروه بوکوحرام نسبت داده می‌شود.

«نصرت صدیق» یک تاجر بازار گفت: من صدای انفجار مهیبی را از پشت سر مغازه‌ام در امتداد خیابان یونیتی شنیده‌ام. به سرعت کرکره را پایین کشیده و این محل را ترک کردم چرا که امن نیست.

انفجار دو بمب در شهر جاس

مقامات نیجریه روز پنج‌شنبه اعلام کردند در انفجار دو بمب در شهر جاس در مرکز نیجریه دست کم ۳۱ نفر کشته شدند و این درحالی است که یک دختر ۱۳ ساله نیز با کمربند انفجاری دستگیر شد.

شهر جاس که در مرز بین جنوب مسیحی نشین و شمال مسلمان نشین نیجریه قرار گرفته است، هدف دو حمله گروه بوکوحرام قرار گرفت. بوکوحرام تقریبا همه روزه حملات مرگباری را در شمال نیجریه مرتکب می‌شود.

این انفجار‌ها در بازاری در جاس در نزدیکی ایستگاه اتوبوس رخ داد که در ماه مه گذشته نیز حمله‌ای از این نوع به کشته شدن دست کم ۱۱۸ نفر منجر شده بود.

«پام ایوبا» سخنگوی دولت محلی ایالت پلاتو که جاس مرکز آن است، اعلام کرد تا این لحظه جسد ۳۱ نفر شناسایی شده است اما امدادگران در محل هستند و ممکن است آمار قربانیان افزایش یابد.

یک منبع امنیتی و یک شاهد نیز روز پنج‌شنبه اعلام کردند روز چهارشنبه نیز در کانو، بزرگ‌ترین شهر شمال نیجریه، پلیس دختر ۱۳ ساله‌ای را بازداشت کرد که به کمربند انفجاری مجهز بود.
















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *