جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

امداد خودروهای شخصی هم آمدند

جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 395923
به دنبال تخلفات شرکت‌های امداد خودروی متفرقه، چشم شهروندان به برخی امداد خودروهای شخصی نیز روشن شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اخیرا در سطح کلان شهر تهران دیده شده که برخی افراد خودروی وانت شخصی خود را رنگ آمیزی کرده و با چسباندن برچسب امداد خودرو و درج شماره تلفن بر روی بدنه وانت، خودروی خود را به یک امداد خودرو تبدیل کرده‌اند.

شکل‌گیری پدیده امداد خودروهای شخصی و طبعا فاقد هرگونه مجوز فعالیت، در حالی است که در چند سال اخیر شهروندان حتی از نحوه خدمات‌دهی امداد خودروهای متفرقه که دارای مجوز فعالیت هستند نیز، ناراضی بوده‌اند.

به گفته کارشناسان، امداد خودروهای متفرقه مجوز فعالیت خود را از وزارت راه دریافت کرده‌اند با این حال پرسنل شاغل در بسیاری از این شرکت‌ها از آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برخوردار نبوده و تاکنون موضوعات زیادی از جمله گران‌فروشی، عدم امدادرسانی در زمان مناسب و برخی مشکلات اخلاقی از سوی پرسنل امداد خودروهای متفرقه مطرح بوده است.

در چنین شرایطی چشم شهروندان به امداد خودروهای شخصی نیز روشن شده است، امداد خودروهایی که حتی فاقد همان مجوز ارائه شده از سوی وزارت راه هستند و مشخص نیست که شهروندان در صورت نارضایتی از خدمات آنها به کجا باید شکایت ببرند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این زمینه می‌گوید: متاسفانه عدم ساماندهی و برخورد با تخلفات امداد خودروهای متفرقه باعث شده که برخی افراد به فکر تشکیل امداد خودروهای تک نفره بیفتند.

محمد جعفری با بیان اینکه امداد خودروها با جان، مال و ناموس مردم سر وکار دارند، خاطرنشان می‌کند: در این شرایط روا نیست که هر کس خودروی خود را تبدیل به امداد خودرو کرده و در سطح خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر تردد کند.

وی ادامه می‌دهد: موردی وجود داشت که یکی از شرکت‌های امداد خودروی متفرقه که دارای مجوز فعالیت است، یکی از شهروندان را سه ساعت برای ارسال جرثقیل امدادی معطل کرده و در نهایت نیز خودروی امدادی را ارسال نکرده بود و این فرد نمی‌دانست از این رفتار ناشایست شرکت امداد خودرویی به کجا باید شکایت کند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اضافه می‌کند: بنابراین در شرایطی که از شرکت‌های امداد خودروی ثبت شده و دارای مجوز فعالیت چنین تخلفاتی سر می‌زند چه انتظاری می‌توان از امداد خودروهای شخصی و تک نفره داشت.

وی خاطرنشان می‌کند: البته نمی‌توان نیت خیر تمام این افراد را زیر سوال برد اما نباید اجازه داد در موارد حساسی چون خدمات امدادی چه افراد بدون مجوز و چه شرکت‌های دارای مجوز اما متخلف، فعالیت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *