پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بوش از برنامه شکنجه‌ سیا مطلع بود

پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب: 395806
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که جورج بوش از شیوه های شکنجه سازمان سیا علیه مظنونین به فعالیتهای تروریستی کاملا مطلع بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که جورج بوش ازشیوه های شکنجه سازمان سیا علیه مظنونین به فعالیتهای تروریستی مطلع بوده است.

دیک چنی در گفتگو با فاکس نیوز از اقدامات دولت وقت در شکنجه این افراد دفاع کرد و افزود: لازم باشد یک دقیقه‌ای دوباره همان کارها را انجام می‌دهم.

کمیته اطلاعاتی مجلس سنا روز سه‌شنبه، سالها پس از حوادث بحث‌انگیز یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ خلاصه‌ای حدوداً ۶۰۰ صفحه‌ای را از گزارش خود درباره توسل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به آنچه آمریکایی‌ها به آن «فنون ارتقا یافته بازجویی» (enhanced interrogation techniques) می‌گویند منتشر کرد.

گزارش سنای آمریکا در مورد شکنجه‌های سازمان سیا در حالی پرده از چهره پنهان این سازمان برداشت که محافل خبری جهان از نوع، میزان و شدت شکنجه‌های اعمالی در بهت و حیرت فرو رفته است.

دیک چنی گفته است جرج بوش در واقع بخش لاینفک این برنامه بود. وی قبل از اجرای برنامه باید آن را تایید می کرد. وی هر آنچه لازم بود را می دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *