شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۲
۱۶

فتنه داعش در پیاده روی اربعین+تصاویر

پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب: 395686
عناصر گروه تروریستی داعش با ایجاد فتنه‌ای در مورد پیاده روی زوار حسین بن علی(ع) در مراسم اربعین حسینی(ع)، قصد تشویش افکار اهل سنت به این مراسم باشکوه را داشتند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا‌، عناصر داعش با ایجاد تغییرات گرافیکی در یکی از تصاویر پیاده روی زوار در اربعین حسینی(ع) قصد تشویش اذهان اهل سنت نسبت به این مراسم باشکوه را داشتند.

سودجویان نام خلفای اهل سنت را به گونه‌ای در تصویر اضافه کردند که مخاطب گمان بَرَد زوار حسین بن علی(ع) در مراسم پیاده روی اربعین از مسیرهایی که نام خلفای راشدین اهل سنت نوشته شده گذر می‌کند.

پس از جعل این تصویر توسط عناصر داعش، تصویر مذکور بصورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی علی الخصوص توئیتر که اکثر مخاطبان آن عرب‌ها هستند بازنشر داده شد تا اهل سنت را نسبت به مراسم باشکوه پیاده روی به سوی حرم حسین بن علی(ع) بدبین سازند.

با اطلاع شیعیان از این موضوع، گروهی از جوانان شیعه که فعالیت گسترده‌ای در عرصه مجازی دارند، به جستجوی نسخه اصلی از این تصویر جعلی پرداختند و به لطف خداوند با پیدا کردن آن نقشه سودجویان داعشی نقش بر آب شد.

 

تصویر ساختگی


تصویر حقیقی

گفتنی است، روزنامه هافینگتن پست (Huffington Post) آلمان چندی پیش در با انتشار مقاله‌ گزارش داد، مراسم اربعین حسینی(ع) که به صورت آیین پیاده روی به زینت طبع آراسته شده، بزرگترین اجتماع جهانی است که علاوه بر شیعیان، اهل سنت، مسیحیان، ایزدیان، زرتشتیان و صابئیان نیز در آن حاضر شده و به امام حسین(ع) ادای احترام می‌نمایند.

این روزنامه آلمانی در بخش‌ دیگری از این گزارش آورده است: چگونه امکان دارد پس از گذشت ۱۳۹۶ سال فردی که کشته شده است چنان جاذبه‌ای داشته باشد که میلیون‌ها انسان را با وجود تمام خطرات به سوی خود بکشد؟! مساله قابل توجه در این مراسم عدم وجود هیچ سود شخصی مالی برای هیچ فردی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
Finland
ولی خودمونیم، چیزی که ما میفهمیم اینه که تصویر اصلی همون اولیه
اونی که اسامی رو از بین برده خیلی آماتور بوده
حسین
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ؛ بدین معنی تا ظلم در جهان وجود دارد باید راه مبارزه یا شهادت تا نابودی ظلم و فتنه ادامه داشته باشد ، درسی است از مکتب عاشورا که رهایی بخش همه انسانها از هر نژاد و رنگ و یا هر دین و مکتبی که باشند ، امام حسین رهبر آزاد مردان جهان است که مرز نمی شناسد ؛ باید سایت ها و شبکه های ماهواره ای و تمام وسایل ارتباط جمعی آنرا به تمام دنیا بشناساند و به مردم آگاهی دهند که اگر می خواهید آزاد زندگی کنید بهترین روش راه امام حسین ( ع ) است ، راهپیمایی اربعین خود نمایش قدرتی است که ابعاد گونا گون دارد و بازر ترین آن ایستادگی در مقابل ظلم و بی عدالتی در جهان است و نمایشی به گونه ای نظامی که با دست خالی می توان پیروز شد
ولی به نظر عکس اولی واقعی تر است با توجه به اینکه خط و خطوط نوشته در سایه شخص سمت چپی پاک نشده است.
حسن
لبیک یا حسین
لبیک یا حسین
داعش احمق
رحيمي
Iran, Islamic Republic of
برادران جهان نيوز عكس دوم اتفاقا با فتوشاپ اصلاح شده
اين تصاوير را به يك گرافيست نشان دهيد متوجه مي شويد
دقیقا منم باهات موافقم!!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
به روزنامه آلمانی: شما که همچون حسین ندارید که بفهمین عشق حسینی یعنی چه.

الهم ارزقنا شفاعته الحسین یوم الورود...
اللهم العن قاتلی فاطمه الزهرا(س)
Iran, Islamic Republic of
السلام علی الحسین(ع) و علی علی بن الحسین(ع) و علی اولاد الحسین(ع) و علی اصحاب الحسین(ع)
السلام علی زوار الحسین(ع)...
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
حالا این همه گستردگی و عظمت رو ول کردن چسبیدن به این مطلب. حالا گیریم که این کار شده احتمالاً توسط یک فرد ناآگاه. چرا از جمعیت چندین میلیونی و میلیونها صجنه زیبا اینو اوردن این سایتهای جهت دار منتشر کردن؟
شیعه در فکر زیارت مولایش حسین است نه تهمت وتخریب سایر بزرگان سایرمذاهب.ننگ ابدی برکسانی که بعداز 1400سال هنوز ازتجارب تاریخ بهرمنذنشدند.هنوز دنباله رو یزیدیان زمان هستن.
گرافیست
اگه دقت کنید توی عکس غیرواقعی سایه ی عکاس نصفه کاره است ولی توی عکس حقیقی این سایه کامل تره که این نشون می ده اظهار جهان نیوز درسته
در ضمن اینکه اصلا درصورت واقعیت چه بسا این کار خود وهابی ها باشه تا تفرقه اندازی کنند
Iran, Islamic Republic of
شما هم اگه دقت کنید آرم ابنا نصفه اس مهندس..
سلام
عکس پایین با عکس بالا چه فرقی داره جز اینکه لعن تو عکس پایین با رنگ روشن نوشته شده.
امان از فوتو شاپ کار ناشی.