جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برآورد روحانی از جنگ سوریه با تروریست ها

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 395498
رئیس‌‌جمهور با تأکید بر اینکه ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه در مبارزه علیه تروریسم بوده و خواهد بود، اظهار امیدواری کرد مسیر پیروزی ملت سوریه ادامه پیدا کند و صلح و آرامش به طور کامل در این کشور مستقر شود..
برآورد روحانی از جنگ سوریه با تروریست ها
به گزارش جهان به نقل از افکارنیوز؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز سه‌شنبه و در دیدار «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد: امروز برای همگان روشن شده است که راه برخی کشورها در حمایت از تروریست‌ها نادرست و بی‌نتیجه بوده است و این حمایت‌ها تنها منجر به توسعه خشونت و ناامنی در منطقه شده است.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه کسانی که در سوریه اسلحه به دست گرفته‌اند معارض نبوده، بلکه تروریست‌ هستند، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر این واقعیت برای جهانیان بیش از پیش آشکار شده است به طوری که امروز حتی کسانی که آنها را بوجود آوردند و حمایت کردند، آرام، آرام از تروریست‌ها فاصله می‌گیرند.

وی ادامه داد: امروز برای منطقه و جهان روشن شد که دولت و ارتش سوریه توان مقابله با تروریست‌ها و حفظ کشور را دارند.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه شرایط منطقه و جهان به سمت بهره‌گیری از راه‌حل سیاسی، متعادل و عاقلانه در سوریه است، گفت: مطمئن هستیم که ملت سوریه پیروز‌ نهایی این صحنه خواهد بود.

روحانی همچنین از حضور وزیر خارجه سوریه در نخستین اجلاس جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با اعلام تشکر دولت و ملت کشورش از رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران بخاطر حمایت‌های برادرانه، گفت: تهران و دمشق در سنگری مشترک قرار دارند.

ولید معلم، مأموریت تروریست‌ها در منطقه را جنگ و خونریزی دانست و از حمایت آمریکا و برخی کشورها در پشتیبانی و حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه انتقاد کرد.

وی با اشاره به حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران مناطقی از سوریه، اظهار داشت: هدف رژیم صهیونیستی و حامیانش از اینگونه حملات ، تخریب زیرساخت‌های اقتصادی و ضربه به ملت سوریه است.

وزیر خارجه سوریه افزود: جهان عاری از خشونت و افراط‌گری، آرمان جهان امروز است و رییس‌ جمهوری ایران این ایده بزرگ را به درستی طرح و ابعاد آن را در سخنرانی امروز تبیین کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *