جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تاسیس مراکز دیالیز در استان ها

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 395421
معاون بهداشت و درمان داخل کشور جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه احساس شد مراکز دیالیزی در کشور کمبود داریم، گفت: به همین منظور هلال احمر اقدام به تاسیس ‌مراکز ارائه خدمات دیالیز‌ در استان‌ها کرد.‌
به گزارش جهان به نقل از فارس، عصر امروز با حضور معاون بهداشت و درمان داخل کشور در جمعیت هلال‌احمر، مرکز درمانی هلال‌احمر سیرجان افتتاح شد.

پیمان پیشگاهی معاون بهداشت و درمان داخل کشور جمعیت هلال‌احمر در این آیین اظهار داشت: براساس اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، کمک به امر بهداشت و درمان در داخل و خارج کشور بر عهده هلال‌احمر است و قطعا در کنار وزارت بهداشت و درمان به عنوان یک بازوی کمکی برای خدمت به مردم آماده هستیم.

وی افزود: در این راستا فعالیت مضاعفی که هلال‌احمر داشته یک نمونه آن افتتاح درمانگاه سیرجان است که ما در گسترش کیفی و کمی و تخصصی بودن مراکز درمانی وابسته تلاش می‌کنیم.

پیشگاهی کرمان و سیرجان را یکی از فعال‌ترین استان‌ها و شهرستان‌های کشور در بخش درمانی هلال‌احمر ذکر کرد و گفت‌: عمده فعالیت‌های درمانی ما بستگی به همت مردم و کمک خیران دارد.

وی توجه و پرداختن به مسائل آموزشی، درمانی و بهداشتی را از اولویت کاری جمعیت هلال‌احمر کشور عنوان و خاطر‌نشان کرد: هر کجا مشکل و معضلی در بخش بهداشت و درمان به وجود آید و یا وزارت بهداشت تقاضای همکاری داشته باشد، این جمعیت آمادگی دارد.

پیشگاهی بیان داشت: به عنوان نمونه احساس شد مراکز دیالیزی در کشور کمبود است و هلال‌احمر ورود به ایجاد این مراکز می‌کند که نخستین مرکز دیالیز تا دو ماه آینده در یکی از استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر ‌اظهار داشت: تا پایان سال آینده این مراکز ارائه خدمات دیالیز به ۱۰ تا ۱۵ مرکز در استان‌های مختلف فعالیت خود را با هدف خدمت به مردم آغاز می‌کنند و ما هر جا احساس نیاز مرکز درمانی برای مردم بوده جمعیت هلال‌احمر به کمک آمده است.

وی از همدلی و همکاری مردم و مسئولان سیرجان در خدمت به مردم قدردانی کرد و ‌ثمره این همکاری را خدمات صادقانه به مردم دانست.

منصور محمودی معاون‌ جمعیت هلال‌احمر سیرجان گفت‌: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر استان کرمان سه مرکز درمانی دارد که شهرستان سیرجان رتبه اول و پیشرو در بحث درمان در سطح استان کرمان است.

وی امور درمانی هلال‌احمر را متکی و وابسته به کمک مردم و خیران اعلام کرد و از مردم استان خواست تا به کمک هلال‌احمر برای ساخت مراکز درمانی در مناطق مختلف و محروم بشتابند و با ارائه موقوفات و کمک‌های مالی در باقیات و صالحات سهیم باشند.

محمودی مرکز درمانی افتتاح شده امروز سیرجان را با ۴۰۰ متر مربع زیربنا و در سه طبقه و دارای تجهیزات درمانی کامل و هزینه ۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت‌: ۸۰ درصد هزینه این درمانگاه بزرگ را در سیرجان خیران کمک کردند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان بر اهمیت خدمت به مردم آن هم در رفع مشکلات تاکید کرد و هلال‌احمر را موفق در عرصه خدمت‌رسانی به عموم مردم دانست.

وی افزود‌: ‌ملت و دولت باید برای رفع مشکلات مشارکت ‌داشته باشند و امروز این همدلی و مشارکت هم موجب ناراحتی و نگرانی دشمنان شده است، چون با وحدت و همدلی ملت و دولت کشور به ترقی و پیشرفت در همه زمینه‌ها رسیده است.

حسینی از خیران سیرجانی هم برای ساخت این مرکز درمانی قدردانی کرد و حرکت آنان را در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات همنوعان دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *