کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روز پهپاد‌ها جای داوران را می‌گیرند!

17 آذر 1393 ساعت 19:21

اسطوره فوتبال آلمان پیش‌بینی جالبی از آینده کاربرد تکنولوژی در فوتبال دارد و می‌گوید تکنولوژی روزی آنقدر با فوتبال عجین می‌شود که جای داوران را هم می‌گیرد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فرانتس بکن‌باوئر معتقد است استفاده از تکنولوژی در مستطیل سبر تنها به دوربین‌های چک‌کننده عبور توپ از خط دروازه محدود نخواهد شد و باید انتظار نفوذ بیشتر تکنولوژی به دنیای فوتبال را داشت.

فدراسیون فوتبال آلمان هفته گذشته پیشنهاد مسئولان بایرن مونیخ برای استفاده از تکنولوژی خط دروازه برای رفع ابهاماتی را که درباره عبور یا عدم عبور توپ از خط دروازه وجود دارد، برطرف کند، پذیرفت و قرار است از فصل آینده این تکنولوژی در فوتبال ژرمن‌ها به کار گرفته شود. در حال حاضر این تکنولوژی در لیگ برتر فوتبال انگلیس به کار گرفته شده که موفقیت‌آمیز هم بوده است.

بکن‌باوئر که جزو مخالفان استفاده از تکنولوژی در فوتبال است، در این خصوص به شبکه اسکای ۹۰ گفت: ما در قرنی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی حرف اول و آخر را در آن می‌زند و همه ما می‌دانیم که استفاه از تکنولوژی خط دروازه محدود نمی‌شود. سرانجام روزی خواهد رسید که ما برای بازی‌‌های فوتبال دیگر به داور نیازی نخواهیم داشت و پهپادها همه اتفاقاتی را که در زمین بازی رخ می‌دهد، زیر نظر می‌گیرند.

بکن‌باوئر افزود: من واقعاً فکر می‌کنم که آینده فوتبال همین است، البته زمانی که چنین اتفاقی رخ بدهد من زنده نخواهم و وظیفه یکسری افراد دیگر است که با این طرح مبارزه کنند. این موضوع چیزی نیست که در فیفا در مورد آن بحثی صورت گرفته باشد و فقط نظر شخصی من است.

اظهارات کنایه‌آمیز بکن‌باوئر در خصوص استفاده از تکنولوژی در فوتبال در شرایطی است که اهالی دنیای فوتبال بارها و بارها از جمله در جام جهانی ۲۰۱۴ فواید استفاده از آن را برای حذف تصمیمات شبهه‌دار داوری دیده‌اند.


کد مطلب: 395398

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/395398/یک-روز-پهپاد-ها-جای-داوران-می-گیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com