جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

AFC حقیقی را کاسیاس ایران لقب داد

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 395300
سایت فدراسیون فوتبال آسیا دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان را کاسیاس ایران نامید.
به گزارش جهان به نقل از آنا،‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیم ملی ایران پرداخت و نوشت: "دیدار ایران و نیجریه در گروه F جام‌جهانی برزیل به ادعای روزنامه گاردین کسل‌کننده‌ترین دیدار جام جهانی بود ولی علیرضا حقیقی با مدل موی جالبش این روزنامه را مات و مبهوت کرد. البته علیرضا حقیقی فقط یک پسر خوش‌تیپ نیست. آن بازی باعث شد تا برای اولین بار یک دروازه‌بان ایران در جام جهانی کلین‌شیت کند و دروازه خود را بسته نگه دارد. حقیقی همچنین در بازی با آرژانتین نیز درخشید و تا دقیقه ۹۱ مهاجمان بزرگ آلبی سلسته را ناکام گذاشت و دروزاه ایران را بسته نگه داشت.

علیرضا حقیقی دروازه‌بانی است که در تمام رده‌های فوتبال ایران بازی کرده است. او در چند دوره بازی‌های نوجوانان و جوانان آسیا، درون دروازه ایران قرار گرفت. حقیقی در نهایت در سال ۲۰۱۰ از سوی افشین قطبی به تیم ملی ایران دعوت شد. او دروازه‌بانی است که وقتی درون دروازه قرار می‌گیرد دوست دارید به او نگاه کنید.

حقیقی در ۱۸ سالگی اولین بازی خود را برای پرسپولیس انجام داد و در همان دیدار موفق شد پنالتی علی دایی اسطوره فوتبال ایران را مهار کند. این بازی نشانگر توانایی بالای این دروازه‌بان ایرانی بود. پس از یک دهه از آن بازی حالا همه انتظارات زیادی از علیرضا حقیقی دارند. در خیلی از جهات می‌شود دید که حقیقی در حال تبدیل شدن به ایکر کاسیاس فوتبال ایران است. کاسیاس نیز در حالی که سن و سال زیادی نداشت، در رئال مادرید به بازی گرفته شد و خیلی سریع به تیم ملی کشورش دعوت شد. به همین دلیل است که هواداران فوتبال ایران به او لقب کاسیاس را داده‌اند.

این دروازه‌بان ایرانی در سال ۲۰۱۲ لژیونر شد و به تیم روسیه‌ای روبین‌کازان پیوست ولی فرصت بازی به او داده نشد تا حقیقی بار دیگر به پرسپولیس بازگردد. حضور دروازه‌بانان ایرانی در فوتبال اروپا اتفاق رایجی نیست ولی حقیقی با تجربه‌ای که در فوتبال روسیه به دست آورد، این بار راهی پرتغال شد تا حضور در لیگ این کشور را تجربه کند. حقیقی این بار در لباس اسپورت کوویلیو دیده شد. او به این تیم کمک کرد تا از سقوط به دسته پایین‌تر نجات یابد و در حالی که هنوز با روبین کازان قرارداد دارد به تیم پنافیل پرتغال پیوست و اکنون در لیگ پرتغال دروازه‌بانی می‌کند.

ایران در سید نخست جام ملت‌های آسیا قرار گرفته است و در گروه C باید با تیم‌های بحرین، قطر و امارات بازی کند. این دروازه‌بان جوان امیدوار است تا تیم ملی را به چهارمین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برساند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *