پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۸
در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد مطرح شد:

روحانی: باید با فساد مبارزه و ملاحظه هیچ‌کس را نکنیم

مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاک سازی شود/ بدون ملاحظه با فساد برخورد کنیم
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 395287
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: این که مقام معظم رهبری در ذیل نامه مربوط به همین سمینار خواستار تصمیمی قاطع عملی و بدون ملاحظه کاری برای مبارزه با فساد شدند این خواست عامه مردم است اگر ما می‌خواهیم مشکلات را حل بکنیم امروز کشور در ریل درست قرار بگیرد باید با فساد مبارزه کنیم ملاحظه هیچ کس را نکنیم.
روحانی: باید با فساد مبارزه و ملاحظه هیچ‌کس را نکنیم
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد که صبح امروز دوشنبه(۱۷آذرماه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: امام حسین(ع) به عنوان مظهر ایستادگی و آزادگی در برابر انواع ظلم‌ها و فسادها ایستادگی کرد و جان خودش، فرزندانش و یارانش را در این راه مقدس فدا کرد.

**اساس قیام حسینی مبارزه با فساد بود

وی افزود: اساس قیام ابی عبدالله الحسین(ع) هم ایجاد صلاح و اصلاح در جامعه و مبارزه با انواع مفاسد و مفسده‌ها بود.

رئیس جمهور با اشاره به همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، اظهارداشت: موضوع این گردهمایی و نشست یکی از مهمترین اهداف و موضوعات مربوط به اصل انقلاب است، به راستی انقلاب اسلامی برای چه رخ داد؟ نهضت اسلامی به چه منظوری در برابر رژیم گذشته پا گرفت؟ خودمان در همه بیانات و اظهاراتمان در طول نهضت اسلامی از رژیم گذشته به عنوان رژیم فاسد پهلوی یاد می‌کردیم، یک عامل مبارزه یک دلیل حرکت مردم در برابر رژیم سابق این بود که آن رژیم هم فاسد بود و هم مفسد.

**مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاک سازی شود

وی تاکید کرد:‌ مردم انقلاب کردند برای این که کشور از فساد پاک سازی شود، مردم انقلاب کردند تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند و اگر خدای ناکرده ما در مبارزه با فساد ناتوان باشیم این به مفهوم ضعف انقلاب اسلامی ناتوانی انقلاب و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم لانقلاب اسلامی است.

دکتر روحانی اضافه کرد:‌ موضوع فساد از دیدگاه مردم این چنین است یا مسئولین می‌دانند و در برابر فساد نمی‌ایستد پس خود آلوده‌اند پس کل نظام و انقلاب زیر سوال است یا آن که نمی‌دانند و یا اگر می‌دانند ناتوانند در مبارزه؛ پس دولت اسلامی یک دولتی ناکارآمد است؛‌ چه فاسد بودن نظام چه ناکارآمد بودن نظام که یکی از این دو مورد قضاوت مردم است به معنای آن که ما به یکی از مهمترین اهداف انقلاب دست نیافته‌ایم.

**تاکید امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی بر مبارزه با فساد

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: مبارزه با فساد و ریشه کنی فساد آرمانی هم چون استقلال مبارزه با استعمار همچون آرمانی مبارزه با استبداد و ایجاد حاکمیت ملی است در ردیف این ها ما باید بشماریم این که امام بزرگوار ما آن همه در زمینه مبارزه با فساد و تباهی در بخش‌های مختلف سخن می‌گفت و فرمان می‌داد و تاکید می‌کرد و این که مقام معظم رهبری مسئله فساد را در کنار فقر و تبعیض قرار داده است و خواسته است که جامعه ما از فقر و فساد و تبعیض مبری باشد به معنای اهمیت این هدف مهم برای همه مسئولین است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم هدف اولیه ما این است که کشور از لحاظ اقتصادی از لحاظ فرهنگی از لحاظ اجتماعی از لحاظ سیاسی از معضلات و مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده رهانیده شود.

**حماسه سیاسی ۲۴ خرداد فراموش نشدنی است

دکتر روحانی در ادامه اظهارداشت: اگر در سال‌های گذشته مردم از تورم بالای ۴۰ درصد در فشار بودند و اگر کشور دارای رشدی نبود و یا حتی رشد منفی منهای ۹ درصد در ضمن دو سال بود و اگر بیکاری و عدم اشتغال مشکل روشن همه خانواده‌ها بود و اگر ارتباطات ما با جهان دچار اختلال بود و اگر مسائل اجتماعی ما و آسیب‌های اجتماعی ما نگران کننده بود مردم در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد شرکت کردند تا دولتی کار را آغاز کند که بتواند این معضلات را حل و فصل کند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به مبارزه جدی دولت یازدهم با فساد افزود:‌ هدف این حرکت مردم ایجاد دولتی بود که بتواند معضلات اصلی واساسی جامعه را برایش راه حل پیدا کند اگر این دولت ناتوان باشد یا راه حل پیدا کند و در اجرا ناتوان باشد به معنای بی توفیقی و ناکارامدی این دولت است.

وی تصریح کرد: ما دو تا معیار بیشتر نداریم یکی رضایت خداوند است که تشخیصش خیلی مشکل نیست اما تبیین لمسش شاید برای همه جامعه خیلی آسان نباشد اما نکته دوم رضایت مردم است؛ چنانکه امیرالمومنین(ع) به ابی بکر فرمود: "در دوران ولایتت چیزی برای عموم مردم بخواه که برای خودت و خانواده‌ات می‌خواهی" یعنی اگر مردم احساس کردند فرزندان حاکمان هستند برادران حاکمان هستند خواهران و مادران و دختران مسئولین هستند این حس اگر بود و اگر مردم دیدند رئیس‌جمهور یا رؤسای دیگر وزرا مقامات مسئولین قضات نمایندگان مجلس و همه در هر رده‌ای هستند آن چه برای بچه هایشان می‌خواهند، برای مردم می‌خواهند اگر این چنین شد آن وقت رضایت عمومی حاصل می‌شود.

**رشوه، باید از ساحت جامعه حذف شود

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد:‌ مگر امکان دارد در جامعه فساد باشد کار اداری با رشوه حل و فصل شود طبقات ساختمان با رشوه مرتفع‌تر شود جنگل و مرتع به عنوان منابع ملی کشور مورد دست اندازی قرارگیرد اون چه به عنوان مزایده و مناقصه مطرح می‌شود روی پرده و پشت پرده‌ای داشته باشد مردم از این حکومت راضی‌اند؟ از این دولت راضی‌اند؟

وی افزود: ما باید همه توانمان را در این زمینه به کار گیریم؛ این که مقام معظم رهبری در ذیل نامه مربوط به همین سمینار خواستار تصمیمی قاطع عملی و بدون ملاحظه کاری برای مبارزه با فساد شدند این خواست عامه مردم است اگر ما می‌خواهیم مشکلات را حل بکنیم امروز کشور در ریل درست قرار بگیرد باید با فساد مبارزه کنیم ملاحظه هیچ کس را نکنیم.

**بدون ملاحظه افراد، با فساد برخورد کنیم

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ هر کس در هر مقامی که هست اگر دیدیم به اموال بیت‌المال مردم، منابع عمومی کشور دارد دست اندازی می‌کند و کاری می‌کند که شکاف اجتنماعی را بیشتر کند و فقیر، فقیرتر شود و غنی غنی تر شود و اگر کاری می‌کتند که فقر در جامعه گسترده تر شود بیکاری در جامعه بیشتر شود در برابر او باید ایستادگی و برخورد کرد؛ هر مقامی می‌خواهد داشته باشد برای ما اصل حکم خدا رضایت پروردگار حکم مردم و رضایت مردم است.

**فساد،‌ موریانه‌ای است که پایه‌های حکومت را سست می‌کند

وی تاکید کرد: مشروعیت سیاسی ما از آراء مردم به دست آمده و نباید ندیده گرفته شود و اگر رای تک تک مردم پای صندوق آراء نبود نه ما مشروعیت سیاسی داشتیم و نه مشروعیت حقوقی؛ مشروعیت شرعی هم یک بخشش مربوط به حضور مردم و بیعت مردم است؛ پس اگر ما می‌خواهیم در این دولت مشکلات را حل کنیم بدون مبارزه با فساد مشکلات ما حل نخواهد شد در هر زمینه‌ای وارد شویم فساد همانند آن موریانه‌ای است که پایه‌های حکومت را تباه و فاسد می‌کند و از پای در می آورد.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد:‌ ما باید با فساد، هم زمان که با تورم مبارزه می‌کنیم و با رکود و بیکاری مبارزه می‌کنیم؛ مبارزه کنیم. متاسفانه فساد در جامعه ما هست و یک روزه هم تمام نمی‌شود، اما همه ما باید همه توان مان را به کار گیریم که قدم به قدم فساد را کم کنیم کاهش دهیم و این کاهش باید به گونه‌ای باشد که برای مردم ملموس باشد و مردم ببینید یک اراده جدی در سطح مسئولین بالای کشور و میانی کشور وجود دارد.

**رونق اقتصادی بدون مبارزه با فساد امکان پذیر نیست

وی افزود:‌ ما امروز اهدافی را داریم دنبال می‌کنیم رونق اقتصادی، شکستن رکود، توانمند کردن کشور، بالا بردن قدرت ملی ثروت، علم و دانش در جامعه در سطح کشورهای بالا قرار گرفتن در رقابت علمی و اقتصادی مگر ممکن است ما به رونق اقتصاید برسیم بدون حضور بخش خصوصی مگر ممکن است؟ و مگر با فساد، بخش خصوصی می‌تواند حضور پیدا کند؟ مگر با فساد بخش خصوصی می‌تواند رقابت کند؟ بگذریم که انحصار، خودش هم عامل فساد است ما باید با انحصارها مبارزه کنیم و هر چه در جامعه رقابتی نباشد و مدیریتش انحصاری باشد مشکلات ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور تاکید کرد:‌ باید نظارت قوی‌تر را بر روی آن بخشی قرار دهیم که انحصار وجود دارد، ما باید شرایط رقابت را در همه امور فراهم کنیم و دادن اطلاعات بزرگ ترین فساد از رانت اطلاعاتی شروع می‌شود؛ هر چه ما بتوانیم رابطه مردم را برای حل مسائل روزمره شان و مسائل مهم شان از رودرو شدن با کارمند کاهش دهیم، راه فساد بسته خواهد شد.

**مردم نباید در راهروهای ادارات اسیر باشند

وی با بیان این که متاسفانه رانت خواری آفت نظام اسلامی است، افزود:‌ ممکن است در بعضی از جاها دستگاه مجری ما مطلع نشود راهش این است که رابطه مردم را به جای این که کسی کاری دارد با ۲۰ نفر مواجه است کاری کنیم با ۱ نفر مواجه شود و بر او نظارت کنیم،‌ اگر کسی در اداره‌ای کاری دارد با یک نفر مواجه شود، پرونده‌اش اشکال دارد این پرونده باید ده طبقه در اداره سیر کند این مراجعه کننده نباید در طبقات رفت و آمد کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم نباید در راهروهای ادارات اسیر باشند، مراجعه کننده باید با یک نفر مواجهه باشد، ما می‌توانیم سطح فساد را از ۱۰۰ نفر به ۱ نفر بیاوریم و بر او نظارت کنیم و بتوانیم سریعترجلوی فساد را بگیریم.

**دولت الکترونیک را توسعه دهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ادامه داد: اگر کاری می‌شود بدون مراجعه مردم یعنی به صورت الکترونیک انجام شود همان را توسعه دهیم تا مردم نیاز به مراجعه نداشته باشند و تمام مکاتبات اداری و مکاتبات مردم با ادارات از طریق سیستم الکترونیک قابل نظارت باشد، در این شرایط فساد کاهش پیدا می‌کند ما باید از فناوری‌های نو برای مبارزه با فساد استفاده کنیم؛ البته اولین قدم مبارزه با فساد ایجاد فرهنگ سالم اعتقاد به خدا و قیامت است اما همه جا ممکن است این کنترل درونی معنوی حضور فعال نداشته باشد وجدان آدم‌ها خیلی جاها می‌توان قاضی خوب و ناظر خوب باشد ممکن است این وجدان کارگر نباشد.

وی افزود:‌ ما باید تجمیع قدرت را از بین ببریم با تجمیع قدرت در یک نهاد فساد درست می‌شود هر کاری کنید اگر تفنگ و پول و روزنامه و سایت و تبلیغات همه یک جا جمع شد حتما فساد است، شک نکنید دنیا عقلش رسیده که این قدرت‌ها را تفکیک کرده است و ما در مجلس شورای اسلامی شاید مثلا یک سال گرفتار این مسئله بودیم و فشار می‌آوردند که دستگاه اطلاعاتی کشور را بدهیم به یک نهاد نظامی و ما زیر بار نرفتیم فشار که به ما زیاد شد از امام‌راحل سوال کردیم که ایشان فرمودند نه من این نظر را ندارم شما تصمیم بگیرید و ما یک وزارتخانه درست کردیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسیر فساد را مسدود کنیم که اگر این چنین نباشد ابوذر هم باشد فاسد می‌شود سلمان هم باشد فاسد می‌شود کار ما اشکال دارد و باید رفع کنیم، تجمیع قدرت در یک جا فساد است چرا فوای سه گانه درست کردند این چه لزومی داشت؟ یک دولتی درست می‌کردیم چرا تفکیک قوا درست شده است؟ تفکیک قوا برای کنترل قدرت است بالاترین مقام کشور ما یعنی مقام معظم رهبری که فقیه عادل است باز هم قانون اساسی آمده یک مجلسی را درست کرده در کنار رهبری که بتواند در یک شرایطی رو صفات رهبری نظارت کند اونم زمان امام، امام با آن عظمت در حضور امام مجلس خبرگان رهبری و این نظارت درست شده است.

**تغییر دادن اولویت برنامه‌ها، به معنی فساد است

وی اظهارداشت: البته فساد یک معنای بسیار گسترده‌ای دارد و در یک معنای دقیقش حتی آن جایی که ما اولویت‌ها را خدای ناکرده عوض کنیم یعنی فساد و اگر یک جایی به جای جاده که اولویت آنجا هست سد بسازیم که اولویت نیست این یعنی فساد به یک معنا در اولویت برنامه‌ها اگر دقیق نباشد یعنی فساد در تخصیص منابع اگر عادلانه نباشد یعنی فساد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: البته همه ما می‌دانیم در کشور ما قانون اساسی ما دستگاه‌های ناظری را درست کرده‌اند، بازرسی کل کشور را درست کرده، دیوان عدالت را درست کرده، این ها همه برای این است که نظارت‌ها دقیق تر شود و حساب شده تر باشد و در نهایت قاضی قوه قضاییه برای مواردی که تخلف قانونی جرمی صورت گرفته رسیدگی کند.

**نظارت‌ها جدی باشد

وی افزود:‌ ما باید در نظارت‌ها دقیق تر نظارت کنیم اهم و مهم کنیم ما بر همه چیز توان نظارت نداریم اولویت بندی در نظارت یک اصل است در قضاوت پرونده های فراوانی می آید و پرونده ها هم بخش بزرگی اش ممکن است راجع به انواع فساد ها باشد ما باید دسته بندی و اولویت بندی کنیم البته تاریخ وصول شاید ساده ترین و عادلتانه ترین از یک نظر باشد اما گاهی می‌شود یک پرونده دارای اولویت است و مهم است اگر پرونده مهمی رو زود بهش رسیدیم و مردم ما مجازات و برخورد ما مطلع شدند این می‌شود بازدارنده.

رئیس جمهور ادامه داد: هدف ما این نیست که یک فردی را مجازات کنیم شلاق کنیم جریمه‌اش کنیم هدف اصلی ما این نیست هدف اصلی بازدارندگی است که دیگران بدانند که راه ناصواب پایانش کجا خواهد بود اگر در یک کشوری قبح رشوه از بین برود اگر در یک کشوری قبح دزدی از بین برود قبح فساد از بین برود باید پناه به خدا برد.

**نگذاریم قبح فساد شکسته شود

دکتر روحانی تاکید کرد:‌ آن جایی که قبح شکسته شود به جایی می‌رسد که حکم خدا راه خدا راه حق انکار می‌شود زیر پا گذاشته می‌شود کم کم قانون هم مسخره می‌شود آیه شریفه قرآن هم مورد استهزاء قرار می‌گیرد، من می‌ترسم ما به مرزی رسیده باشیم که قبح فساد شکسته می‌شود خدا نکند اون روز که پیش امده باشد.

رئیس جمهور با اشاره به شیوع پدیده زشت زیرمیزی افزود:‌ قدیم می‌گفتند زیر میزی حالا تبدیل شده به رو میزی، زیر میزی معنی‌اش این بود که یک قبحی وجود داشته باید چه کرد؟ ما باید در برابر فساد عقب نشینی کنیم؟ ما باید در برابر فساد اعلام کنیم که نمی‌توانیم؟ این که به معنای زیر پا گذاشتن بالاترین وظیفه یعنی امر به معروف و نهی از منکر است این که به معنی از دست نظام است از دست دادن انقلاب است شاید شما فکر کنید این تعبیر من تعبیر تندی است اما بدانید ادامه فساد و گسترس و تعمیقش به معنای در خطر افتادن نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد:‌ مردم که نوکر اسم جمهوری اسلامی ایران نیستند مردم نوکر اسلام هستند نوکر جمهوریت هستند نوکر آرای عمومی هستند مردم می‌خواهند هم جمهوریت اجرا شود و هم اسلام؛ یعنی فرمان خداوند آن وقت اجرا می‌شود و جمهوری اسلامی مقدس مورد احترام همه مردم، بزرگان و شخص ولی عصر(عج) قرار خواهد گرفت.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد اظهارداشت:‌ چندی خدمت مقام معظم رهبری گزارشی دادم در زمینه مبارزه فساد ایشان فرمودند من حمایت می‌کنم خیلی مهم است وقتی رهبری معظم حساس روی مسئله است و پافشاری می‌کند اگر قوای سه گانه هم به همین نسبت پافشاری کنند و همه مردم باید به صحنه بیایند مردم باید بدانند اگر خودشان نایستند و فریاد نزنند و به صحنه نیایند خودشان فداکاری نکنند موفقیت ما در حد لازم و حد کافی نخواهد بود در امر مبارزه با فساد.

وی تصریح کرد:‌ ما نظارت عامه می‌خواهیم این ولایت را اعمال کنیم نسبت به همدیگر اگر می‌خواهیم رحمت خدا شامل حال ما شود بیاییم در زمینه نهی از منکر و امر به معروف چرا یک رسانه تهمت می‌زد یعنی منکر آشکار چرا برخورد نمی‌شود چرا یک رسانه ای یک قوه ای را هجو می‌کند، استهزا می‌کند و باه او برخورد نمی‌شود چرا یک رسانه‌ای یکی را بزرگ می‌کند یکی را خوار می‌کند برای اهداف آینده‌اش چرا برخورد نمی‌شود چرا عده‌ای به نام کار خیر و خیریه زیر آن تابلو به فساد می‌پردازند چرا باه آن برخورد نمی‌شود همه باید به صحنه بیاییم.

دکتر روحانی ادامه داد:‌ اول رئیس‌جمهور، قوه مجریه، قوه مقننه قوه قضاییه و همه قوا و بعد مردم. مردم بیایند در صحنه نهادهای مدنی روزنامه‌ها تبلیغات دستگاه اجرایی و مسئولین به تنهایی نمی‌توانند. باید، تمام سندیکاها، انجمن‌ها، اجزاب و همه نقش خودشان را ایفا کنند تمام سازمان‌های مردم نهاد به صحنه بیایند صدا و سیما بدون رسانه و بدون مبارزه عمومی و بدون آمدن جامعه مدنی و بدون حضور مردم ما نمی‌توانیم به مقصد برسیم.

**فساد در تاریکی رشد می‌کند، شفاف باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ادامه داد: مگر با برتری جویی با یکدیگر ما می‌توانیم به آن بهشت برین و سرای آخرت و رضوان خدا دست پیدا کنیم و مگر با فساد، آلودگی و تباهی اداره کشور میسر است؟

رئیس قوه مجریه ادامه داد: مقررات دست و پا گیر فساد برانگیز است، همه چیز را شفاف کنید، درخت فساد در تاریکی رشد می‌کند فساد در داخل تاریکی رشد می‌کند شفاف کنید همه چیز را نورافکن‌ها را بیاورید روشن کنید حل می‌شود ما باید شفافیت ایجاد کنیم مقررات شفاف مقررات کوتاه مجلس شورای اسلامی هم قانونش باید شفاف باشد و مانع باشد و هم نظارتش و از همه مهمتر قوه قضاییه که پایان کار است بتواند دقیق سالم عادلانه خدا نکند فساد به قوه قضاییه برسد اون که دیگر نمک است وای به وقتی که بگندد نمک.

**برای مبارزه با فساد همدل و همراه باشیم

وی افزود: قضات شریف ما، قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی، همه باید به صحنه بیاییم تعارف و شعار نیست این سمینار و امثال این سمینارها در صورتی موثر است که پایان امروز شما به ۵ راه حل روشن برسید که دنبال عمل برویم اگر این کار را کردیم و اثرش را در جامعه مشاهده کردیم سمینار بعدی را تشکیل دهیم اگر خدای ناکرده این سمینار هم بشود یک سمیناری مانند برخی دیگر از سمینارها و راه و مسیر همان باشد آن وقت نمی‌توانیم به اهداف بلندی که مد نظر است دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم خدا به همه توفیق دهد که همه به هدف مهم یعنی اصلاح جامعه و مبارزه با فساد موفق باشیم و همه مسئولین، مردم، رسانه‌ها، جامعه مدنی و قوای سه گانه دست به دست هم دهیم و بتوانیم فساد را در جامعه ریشه کن کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته به شرطی که از این پس انگ و تهمت فساد رو نثار منتقدینتون نکنید...
روحانی این قدر سفسطه نکن چرا که فهم آن مستلزم داشتن سواد نیست
فقط شعار
اکثر مطالب ایشان فرار به جلو بود
حبیب
سلام. جناب روحانی خواهشا تکلیف امام حسین ع رومعلوم کن .ما نفهمیدم در تفکر دولت راستگویان اساس قیام حضرت مذاکره بود...یا مبارزه با فسادبود...یاعبوراز رکود....یا صفاکردن با جان کری واشتون و....
آقای روحانی؟
Iran, Islamic Republic of
باید هزینه فساد را بسیار بیشتر از امروز بالا برد. باید فساد در نظر مسوولین و مردم مثل خودکشی باشد تا کمتر کسی به سوی آن برود.
Iran, Islamic Republic of
خب بسم الله آقای روحانی
حضور مهدی هاشمی در وزارت نفت ، فائزه هاشمی در دانشگاه ، زنگنه در وزارت نفت و ترکان در جمع مشاوران چه توجیهی دار ؟
اول از کابینه و اطرافیانت شروع کن تا ما باور کنیم خبری در راه است
لابد ایشون هم کابینه خط قرمزشه!
آقای روحانی میان حرف تا عمل فاصله زیاد.
وقتی به آقای م 650 میلیون یورو رانت میدید با حرفهاتون نمی خونه
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی با شعار نمیشود...
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی چرا بی خودی شعار می دهید
...
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
اگه رئیس جمهور می خواهد با فساد مبارزه کند ،
باید اصلاح طلبان افراطی را از خود دور کند زیرا اصلاح طلبان افراطی به روحانی هم رحم نخواهند
کرد و در ضمن اصلاح طلبان اگه اعتقاد با مبارزه با فساد را دشتند ، دست به فتنه گری و خیانت
درسالهای 78و 88 نمی زدند و میلیاردها خسارت
ببار نمی آوردند
حقوقدانها جوک بلدند اینقدر شعار ندید عمل -عمل -عمل ........
آقای روحانی، چرا از یاران عزیز پیامبر اسلام (سلمان و ابوذر) اینگونه گفتید!؟- مگر نه این است که رسول گرامی (ص) فرمودند:سلمان منا اهل البیت...
بهتر است سلمان و ابوذر و ایمان مستحکمشان را بیشتر بشناسیم.
.
Iran, Islamic Republic of
خندیدم .
Germany
با حال بود!
خوشم مياد ازت بگو چرا !
United Kingdom
رهبر معظم هم که فرمودند 3 قوه اقدام کنند و آقای روحانی مردم هم پشتیبان شما و دولتتان هستند.ملاحظه هیچ کس را نکنید مردم با شما هستند .