پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۵

موج جدید NGOسازی در دستوركار اصلاح‌طلبان

ماموریت ملاوردی، جاسبی، ابتكار و همسر مصطفی تاج زاد
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 395184
موج جدید NGOسازی در دستور كار جبهه اصلاحات قرار گرفته و در این زمینه ابتكار و ملاوردی ماموریت ویژه یافته اند.
موج جدید NGOسازی در دستوركار اصلاح‌طلبان
به گزارش جهان، «پارس» نوشت:

بر اساس تصمیم اتاق فكر شورای مشورتی اصلاحات، موج دوم NGOسازی كلید خورده و در این زمینه معصومه ابتكار رییس سازمان محیط زیست و شهیندخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ماموریت ویژه ای در این زمینه یافته اند.

همچنین مقرر شده برخی اعضای شورای شهر تهران امكاناتی را جهت گسترش فعالیت NGOها در اختیار مرتبطین، قرار دهند.

قرار است با ساماندهی و تشكیل NGOهای مختلف، سازماندهی اقشاری جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس در سال ۹۴ از این طریق، انجام گیرد.

جبهه اصلاحات همچنان امیدوار است بتواند عناصر فتنه را در سطح دانشگاه ها فعال نماید كه البته به دلیل نظارت جدی مجلس، با ناكامی هایی مواجه شده است بر همین اساس، NGOسازی در جبهه اصلاحات، برای جذب رای بانوان و فعالان محیط زیست، فعالیت جدی را آغاز كرده است.

بر اساس هماهنگی ابتكار، خانم شهلا فارسی منفرد، تاسیس NGOهای محیط زیستی را بر عهده خواهد داشت. وی در حال حاضر مدیر عامل انجمن زنان طرفدار توسعه پایدار محیط زیست است كه در وقایع سال ۸۸ نیز نقش محوری در ساماندهی فعالان محیط زیستی داشت.

فخرالسادات محتشمی پور(همسر مصطفی تاج زاده)، زهرا شجاعی(معاون زنان رییس جمهور در دوران خاتمی)، فائزه هاشمی رفسنجانی، سهیلا جلودارزاده(نماینده مجلس ششم و مشاور امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت) بدرالسادات مفیدی(دبیر انجمن منحله مطبوعات) از جمله زنانی هستند كه در NGOسازی در جبهه اصلاحات، فعالیت های گسترده ای را آغاز كرده اند.

در این زمینه مقرر شده عبدالله جاسبی و بنیاد خیریه فرهنگی – خدماتی حضرت خدیجه (س) نیز در NGOسازی به كمك جبهه اصلاحات بیاید.

بر اساس برنامه ریزی كارگروه NGOسازی جبهه اصلاحات، اسامی گروههایی چون NGO همبستگی زنان،NGO خیریه بانوان استان، شهر و محله، NGO دوستی زنان ایران و كشورهای مختلف،NGO انجمن مدد كاری ویژه ایتام، NGO مددكاری ویژه زنان بی سرپرست، NGO مترجمان، NGO تاریخ، NGO حمایت از زنان و كودكان آواره، NGO حمایت ازكودكان و نوجوانان ناتوان، NGO مبارزه با اعتیاد، NGO حقوقدان و.. مورد تصویب قرار گرفته است.

مراحل NGOسازی سهل تر از تشكیل حزب است و بر اساس تصمیمات صورت گرفته قرار است با فشار به تشكیلات اجرایی، استعلامها با كمترین سخت گیری و با سرعت جهت تشكیل NGOها انجام گیرد.

گفته می شود برخی افراد در قالب NGOها قرار است در مباحث آموزشی برخی كشورهای اروپایی، به خارج از كشور اعزام شوند.

در موج گذشته NGOسازی، زمانی بود كه مصطفی تاج زاد عضو مشترك سازمان مجاهدین و حزب مشاركت، معاونن سیاسی وزارت كشور را بر عهده داشت و عبدالله نوری و عبدالواحد موسوی لاری، وزیر كشور بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصلاحات زنده است
زینب نادری
ما فرزندان سیدعلی خامنه ای کاملابیدار وهوشیاریم وهرگزصحنه راترک نمیکنیم و هر توطئه ای را درنطفه خفه میکنیم
کلا مرده به دنیا اوده بود!
بار الها هرکس که قصد خیانت به این کشور ، انفلاب و شهدا را دارد نیست ونابود بگردان
می خواهند ناکامی هایشان در فتنه 88 را به نتیجه برسانند