جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۴

آموزش و پرورش کارخانه شیر نیست!

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 395161
قطعا وزیر آموزش و پرورش این موضوع را باید در کمیسیون مطرح نماید تا ببینیم چه برنامه، هدف ها و استدلالی در طرح چنین موضوعاتی است.
به گزارش جهان؛ دکتر عبدالوحید فیاضی در خصوص اجرای اقداماتی از سوی آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری مدارس دولتی به بخش غیر دولتی به شریان نیوز گفت: بیان و اجرای این طرح ها صحبت هایی است که در این دولت مطرح شده و علاوه بر این که هیچ پشتوانه قانونی نداشته، با اصول قانون اساسی نیز منافات دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه افزود: گرچه از سوی دولت اظهار میشود که سرانه دانش آموزان به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد اما این موضوع با اصل حاکمیتی بودن نظام تعلیم و تربیت منافات دارد و نمی تواند در جهت تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت باشد. آنچه در تغییر و تحول بنیادین دنبال میشود با چنین روش و مکانیزمی قابل تحقق نخواهد بود و من فکر میکنم این موضوع یک انحراف در برنامه تعلیم وتربیت نظام است که دارد اتفاق می افتد و قطعا بنده و همکارانم با این رویکرد توافقی نخواهیم داشت.

وی در خصوص حساسیت نمایندگان مجلس در رابطه گفت : قطعا وزیر محترم آموزش و پرورش باید این موضوع را در کمیسیون مطرح نمایند تا ببینیم چه برنامه، هدف ها و استدلالی در طرح چنین موضوعاتی است.

فیاضی با بیان حساس بودن بخش تعلیم و تربیت اظهار داشت:به هرحال آموزش و پرورش را از ید حاکمیت نظام خارج کردن و به بخش های خصوصی سپردن درست نیست چرا که ما راجع به یک کارخانه صنعتی و تولیدی شیرپاستوریزه صحبت نمی کنیم، آموزش، تعلیم و تربیت یک کارخانه آدم سازی است وقطعا حاکمیت در آن باید نقش مستقیم داشته باشد و چهارچوب های آن را حاکمیت تنظیم کرده باشد، نظارت مستمرو دقیق داشته باشد و این ها اصول است.

عبدالوحید فیاضی در پایان گفت: گرچه رویکردی که آموزش و پرورش تا کنون داشته مورد قبول ما نبوده و مشکلاتی وجود داشته است اما اصلاح آن با پیشنهاد این چنین روشهایی میسر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
خوب ازشما چه کاری برمی آید؟
محمدی
مواظب عملکرد سیاسی اموزش و پرورش منطقه دو شهر تهران باشید
نمایندگان مجلس کجا هستند تا تکلیف وزیر را مشخص کنند
تا این وزیر هست معلمان هم به بخش خصوصی واگذار می شوند