جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۲۷۲
در مراسم روز دانشجو

روحانی منتقدان راعده‌ای "تازه به دوران رسیده" خواند

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 395129
رئیس‌جمهور برخی دل‌نگران‌های مذاکرات و سیاست‌خارجی دولت را "عده‌ای تازه‌ به دوران رسیده" خواند و گفت که "این‌ها نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های اسلام دل‌نگران باشند."
روحانی منتقدان راعده‌ای "تازه به دوران رسیده" خواند
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم روز دانشجو که صبح امروز در دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

متن کامل سخنان رئیس جمهور در این مراسم به شرح ذیل است:

روز بسیار پرافتخار دانشجو را به محضر دانشجویان عزیز سراسر ایران، اساتید و فرهیختگان تبریک می گویم و خوشحالم در دانشگاهی ۱۶ آذر امسال را حضور دارم که جزو اولین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت یازدهم برای فعالیت مجدد این دانشگاه پرافتخار بودیم.

۱۶ آذر سرآغاز نقطه عطف جنبش دانشجویی است. جنبش دانشجویی فراتر از بحث حزب و جناح و خط است. جنبش دانشجویی به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است. در دهه ۱۳۳۰ حادثه ۱۶ آذر درخشش خاصی داشت. شریعت رضوی، قندچی، بزرگ نیا، دانشجویان به خون خفته‌ای که پرچم حرکت دانشجویی را به اهتزاز درآوردند.

جنبش دانشجویی یک حرکت به هم پیوسته است. این حرکت هم برای استقلال است و ضد استعمار است. هم برای آزادی است و ضداستبداد است.

عده ای بودند و شاید هنوز هستند که جنبش دانشجویی را باور نکردند و اگر هم می دیدند از سر نفرت روی برمی‌تابیدند. اما امروز روزگاری نیست که کسی جنبش دانشجویی را منکر شود. گرچه برخی می خواهند جنبش دانشجویی را به فضای خاصی منحصر کنند.

این جنبش ممکن است حوادثش شان نزولهایی داشته باشد، در دهه ۴۰ حوادثی دارد با شرایط خودش، اما اساس جنبش دانشجویی یک حرکت مستمر هست، وجود دارد و خواهد بود.

جنبش دانشجویی یعنی حرکت دانشجویی در دورانی مشخص. حزب ممکن است امتداد داشته باشد. عده‌ای اعضای حزبی باشند و تا آخر عمر هم عضوش باشند. اما دانشجو بودن تا آخر عمر به مفهوم لغوی ادامه دارد اما به مفهوم عضویت در یک دانشگاه به عنوان کسی که دانش را می‌آموزد دوره‌ای دارد. ۴ سال ۶ یا ۸ سال و بیشتر و کمتر. و یکی از دلایل زنده بودن حرکت دانشجویی، محدودیت همین دوران است. شما وقتی در دوران خاصی فعالیتی را شروع می‌کنید و می‌دانید پایانی دارد، قدر آن دوران را بهتر می دانید تا کسی که وارد صحنه‌ای می شود که بداند برایش پایانی نیست.

جنبش دانشجویی علاوه بر اینکه از لحاظ حضور افراد دوران مشخصی دارد، اما از لحاظ پیوستگی حرکت، حرکتی دائم است. همه دانشجویان همان خط و راه را دنبال کردند. در نهضت اسلامی، همه جا دانشگاه جزو پیشتازان حرکت بود. جزو والسابقون السابقون، اولئک المقربون بود. به گزارش تسنیم، روحانی افزود: از سال ۴۲ در کنار روحانیت دانشگاه حضور داشت و فعال بود و همان زمانی که بزرگانی از روحانیت به زندان رفتند، بزرگانی از دانشگاه مانند مهندس بازرگان هم به زندان رفتند. همان دورانی که در حوزه های علمیه و مساجد و منابر حرکت انقلابی توسط بزرگان روحانیت به رهبری امام ادامه یافت، در دانشگاه هم امسال طالقانی‌ها، شریعتی‌ها، مطهری‌ها، بهشتی‌ها، مفتح‌ها، به صحنه آمدند. سخن گفتند و در برابر استبداد و حامیان خارجی آنها، استعمار و مزدوران داخلی آنها ایستادگی کردند. مقاومت کردند. پس دانشجو و دانشگاه، پیشتاز بوده در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی و تثبیت انقلاب اسلامی.

و در دوران دفاع مقدس؛ آن همه اساتید، دانشجویانی که به جبهه آمدند، در جبهه بودند، شهید شدند، جانباز شدند، آزاده و یا به عنوان ایثارگر خدمت کردند و جهاد کردند و برگشتند و امروز نیز بار مسئولیت را برای بخشی از اداره کشور یا جامعه برعهده دارند.

ما در شرایط خاصی امروز قرار گرفته‌ایم. در این شرایط خاص دانشجو نیز باید پیشتاز باشد. البته که من قبول دارم دانشجو باید منتقد باشد. دانشجو باید دیده‌بان و ناظر باشد. دانشجو باید نظارت کند. اگر هم دانشجو را نگذاشتند جایی انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند. بنابراین به این دلیل گفتم که فعلا دیوار دولت از همه دیوارها کوتاه‌تر است و هرکس به مناسبتی از گوجه فرنگی گرفته تا انرژی هسته‌ای نقدش را به دولت روا می دارد. البته دولت به انتقاد دلسوزانه و شرافتمندانه افتخار می‌کند. ما بدون نقد نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

انتقاد و پذیرش و دانش و علم دو روی یک سکه هستند. هم پرسشگری نیاز داریم و هم نقد و پژوهش. گرچه دانشجو وظیفه اصلی‌اش دانش پژوهشی و دانش جویی است. علم و دانش را فراگرفتن. عالم و فرهیخته و نخبه شدن. اما این تنها وظیفه یک دانشجو نیست. دانشجو به دانشگاه نمی‌آید که از لحاظ علم و دانش پله‌های پیشرفت را طی کند. او می‌خواهد از لحاظ فرهنگ، از لحاظ احساس مسئولیت، از لحاظ مشارکت اجتماعی، از لحاظ نقادی، نقادی قدرت، دانشجو در پی حکمرانی و تصرف میز قدرت نیست. در پی عالم شدن است. به گزارش تـــــسنیم، روحانی ادامه داد: دانشجو بهترین منتقد پرنشاط از دولت است. قدرت و حاکمیت نقد می خواهد. حاکمیت، قدرت و همه آنها که صاحبان قدرت در جامعه هستند، باید به نقد افتخار کنند که بالاتر از پیامبر کسی نداریم و او در میان اصحابش و یارانش نقد و اظهارنظر را آزاد گذاشته بود. و مولای ما امیرالمومنین نیز در دوران حکومتش از نقد نقادان استقبال می‌کرد. دولت به سهم خودش از نقد استقبال می کند و دانشجو علاوه بر مسئله دانش پژوهی و یادگیری علم و دانش و رسیدن به مرتبه کمال باید احساس مسئولیت کند.

دانشجو باید بداند عضو این جامعه است؛ از محیط اجتماعی داخلی و خارجی تاثیرپذیر است و اتفاقا دانشگاه جایگاه و قدرتی است که می تواند تاثیرگذار در جامعه، در حکومت و در اداره کشور باشد. مگر می شود دانشجویی در دانشگاهی درس بخواند و فقط به فکر واحد باشد؟ واحدهایی که گذرانده و واحدهایی که باید بگذراند. مدرکی که باید بگیرد. می شود دانشجویی در دانشگاه باشد و نسبت به مسائل مهم جامعه‌اش بی‌تفاوت باشد؟ می شود دانشجوی کشور ما نسبت به آینده وضع آب در کشور، وضع محیط زیست در کشور، وضع انرژی در کشور، یا در بخش نرم‌افزاری، وضع فرهنگ در کشور، وضع آسیب های اجتماعی در کشور بی تفاوت باشد؟ مگر شدنی است؟

مگر می شود ما در یک جامعه ای زندگی کنیم و نسبت به مسائلی که سرنوشت خودمان، خانواده‌مان، ملتمان، جامعه‌مان، منطقه‌مان را تحت تاثیر می‌گذارد بی تفاوت باشیم؟

نمی خواهم بگویم دانشگاه خانه احزاب است؛ حزب کار دیگری می کند. ممکن است عده ای از دانشجویان هم شاخه دانشجویی حزبی باشند که آن بحث دیگری است اما اساساً دانشگاه و دانشجو در کلیت خودش دنبال کار حزبی نیست و دانشگاه خانه احزاب نیست. اما در عین حال دانشگاه جایی است که دانشجوی ما باید بفهمد در جامعه چه می گذرد. باید صاحب نظر باشد. باید دارای انجمن‌های علمی و فرهنگی باشد. باید نسبت به مسائل داخلی و خارجی خودش بتواند به خوبی بفهمد و نقد کند و اظهارنظر کند.

کار بزرگی در انقلاب اسلامی ما رخ داده است. هیچ کس نمی تواند بازگشت به گذشته بکند. در انقلاب اسلامی ما حاکمیت ملی به عنوان یک ارزش بزرگ انقلابی و ملی است. در انقلاب اسلامی ما مردمسالاری به عنوان یک اصل بزرگ و حقوق اساسی است. در کشور ما صندوق رای به عنوان مبنای مشروعیت سیاسی و حقوقی است. ما نمی توانیم این حقوق اساسی را کنار بگذاریم. باید از این حقوق اساسی مان حراست کنیم. صیانت کنیم. نگهداریم. دیگر در دنیایی نیستیم که بگوییم کاری به مردم نداریم. افکار عمومی به ما ارتباطی ندارد. قضاوت عمومی به ما ارتباط ندارد. اگر من میخواهم مسئولی را تعیین کنم، نسبت به دانشگاه، به نظر دانشگاه چه کار دارم؟ وزیری را برمی گزینم با صاحبان نفوذ هم سر و سری خواهم داشت و رای اعتمادی می گیرم و او هم بر مسند قدرت می نشیند. مبنای این دولت این چنین نیست.

مبنای ما از روز اول این بود که در همه امور تخصصی با صاحبان آن امر در مشورت باشیم. من بسیار خوشحالم در این رفت و آمدها و رای اعتمادها یک نظرسنجی بسیار خوبی در دانشگاه ها صورت گرفت. و آن نظرسنجی تایید کرد راه دولت یازدهم در دانشگاه‌ها مورد تایید اساتید و دانشجویان است. به گزارش تسنیم، روحانی افزود: دولت نسبت به دانشگاه ها، خط و راهی که داشته یکی است و از آن راه بازگشت نخواهد کرد. وزیر علوم جدید هم ادامه دهنده راه و مسیر عزیزان پیشین خود در دولت یازدهم خواهد بود. همان راهی که بنا بود نیلی منفرد طی کند و نگذاشتند؛ بنا بود دکتر توفیقی ادامه دهد و نگذاشتند؛ دکتر فرجی دانا آمد و برعهده گرفت. ادامه راه برای دکتر فرجی دانا ممکن نشد. همان راه را دکتر نجفی ادامه داد. و همان راه را قرار بود دکتر نیلی احمدی ادامه دهد، و همان راه را قرار بود دکتر دانش آشتیانی ادامه دهد، و امروز دکتر فرهادی همان راه را ادامه خواهد داد.

راه ما و مسیر ما همانی است که از روز اول به شما وعده دادیم. عهد ما با شما شکستنی نیست. ما برای حل معضلات داخلی و برای حل معضلات خارجی باید دست به دست هم بدهیم. اگر مسائلی در داخل کشور داریم، کی باید حل کند؟ کی باید اعلام نظر کند؟ البته در بخش اقتصاد اساتید دانشگاه چه از طریق بیان حضوری و چه از طریق نامه، ایمیل، در تورم و رکود و ... نظرات خود را به مسئولان و دولت اعلام کرده و میکنند که از همه آنها تشکر می کنم. من دلم می خواهد دانشگاه ها بیش از آنچه تا امروز فعال بودند، برای حل معضلات کشور فعال شوند. اعلام نظر کنند. نقد دلسوزانه داشته باشند. راه حل به ما ارائه کنند. البته من صبح در مجلس شورای اسلامی در نطق تقدیم بودج سال ۹۴ بر این نکته تاکید کردم که وقتی پارسال بودجه را تقدیم می کردم در مجلس اعلام میکردم که تورم ما به ۳۵ درصد و در سال بعد به دنبال تورم ۲۵ درصدی هستیم، برخی توسط نامه و یا حضوری آمدند و نقد کردند و گفتند چرا قول دادی، شدنی نیست. امکان ندارد بتوانیم در عرض چند ماه تورم را به ۳۵ و سال بعد به ۲۵ برسانیم. اما به همت کارشناسان و کمک مردم به خاطر اعتماد مردم به دولت که بزرگترین سرمایه دولت است. برمبنای همین اعتماد انتظارات تورمی شکل می گیرد. خوشبختانه پارسال ما توانستیم به وعده‌مان وفا کنیم و به ۳۵ و کمتر برسانیم و امسال الحمدلله همینجا از هدفی که برای پایان سال اعلام کرده بودیم و گفته بودیم ۲۵ درصد، به مراتب بیشتر جلو رفتیم و امروز تورم ما بین ۱۷ و ۱۸ درصد است.

کار دولت در بخش اقتصاد و سیاست خارجی و مسائل اجتماعی، درست است که یکی از عزیزان از هوای تهران و کلانشهرها نقد کرد که درست است و من همینجا به وزرای مربوطه می گویم کل نقدهای امروز و نطقها را بررسی کرده و نتیجه را به من گزارش بدهید که هرچه شدنی است انجام دهیم.

ما در همه این زمینه ها قدمهای بلندی را برداشتیم با همت شما، با کمک شما. در سیاست خارجی هم همچنین. امروز جایگاه ایران در افکار عمومی دنیا و در میان سیاستمداران با چند سال پیش زمین تا آسمان متفاوت است. مردم سراسر جهان به فضای ایران و به امنیت ایران اعتماد کردند و شما می بینید که هتل های ما که در سال ۹۱ همه خالی بود و ۹۲ تا حدی رونق یافت در سال ۹۳ هیچ هتل قابل ذکری در سراسر کشور و بخصوص در مناطق گردشگری نه در زمستان بلکه تا تابستان سال آینده پر شده اند. صدها و هزاران شرکت امروز منتظر شرایط آینده هستند که وارد ایران شوند و کشور را از لحاظ سرمایه گذاری تامین کنند. حالا اقلیتی البته داریم که از این وضع خیلی خوشحال نیستند آنها هم انشاءالله از منافع زودگذرشان بگذرند. سیاست خارجی ما هرچه موفق باشد به نفع این مردم و کشور است و به نفع ثبات کشور. آنها که امروز مسئولیت سیاست خارجی را بردوش دارند از رئیس دولت گرفته تا وزیر امور خارجه و همه کارشناسان، افرادی انقلابی و چهره هایی هستند که سوابقشان در انقلاب برخی از آنها مربوط به روزهای اول انقلاب است.

یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آنها هم احترام می گذاریم، نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند. ما همه باید در ارزشها اجماع نظر پیدا کرده و نظر مشترک پیدا کنیم. امروز دنیا باور دارد که مذاکرات ما یک مذاکرات جدی و منطقی و روبه جلو است. قبلا هم همینطور بوده ولی باور نمیکردند. امروز دنیا قبول دارد که جمهوری اسلامی ایران مسلح به سلاح منطق و عقلانیت است. امروز همه قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران ضدخشونت و افراطی گری است و اگر نبود چطور اعلام جمهوری اسلامی ایران برای جهان عاری از خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اتفاق آرا و مخالفت فقط دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل به تصویب جهانی می رسد؟

قولی که به مردم در همه زمینه ها این دولت داده،‌ به قولش پایبند است و هرکجا منافع و مصالح و امنیت ملی ما و حقوق ملت ما در پیش باشد و بدانیم راهی که می رویم برای احقاق حقوق ملت و منافع ملی است، نه از انتقادی می ترسیم و نه از تخریبی و نه از فریاد و سرو صدایی باک داریم.

راهی که ما گفته‌ایم ما همانیم و همان هستیم. منتهی برای آنکه بتوانیم به پیروزی و اهدافمان برسیم که اهداف دانشگاه و دولت یکی است، اهداف جامعه و دانشگاه یکی است، نیاز به همفکری و همراهی داریم. باید دست به دست هم بدهیم و من خواهش می کنم از دولت نقد کنید و از دولت در جایی که تشخیص می دهید راهش درست است حمایت کنید. بدون حمایت شما و بدون نقد شما ما نمیتوانیم به نقطه هدف و مقصد نهایی دست پیدا کنیم.

یک بار دیگر روز پرافتخار دانشجو را به همه شما تبریک می گویم. از تلاش آقای دکتر هاشمی و آقای دکتر فرهادی برای ادامه راهی که جزو مطالبات و خواست مردم است تشکر و سپاسگزاری و قدردانی می کنم.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مثل اينكه اين صندلي رياست جمهوري يك خواص مشابهي داره كه هر كي روش مي شينه ناخودآگاه يا شايد هم خودآگاه آدم رو لجباز ... مي كنه. تازه با بالا رفتن شدت اون، ..... هم بهش اضافه مي شه. جهنم تازه به دوران رسيده بي هويت و... همه از لغاتيه كه از درون اون صندلي ... در مياد.
درباره منتقدان مدل احمدی نژاد حرف میزنه.
متاسفم
احمدی نژاد همیشه به همه ملت اعم از منتقد و غیر منتقد احترام گذاشت و می گذارد ُ یک نمونه نمی توانی در طول ۸ سال پیدا کنی که به ملت بی احترامی کرده باشد و نگذاشته باشد که آنها حرف بزنند .

دارم به مغزم فشار میارم تا لقب بعدی که قراره ریس دولت یازدهم به ملت بده ُ حدس بزنم . شما چه حدسی می زنید ؟
مجتبی
قبل از گفتن لقب بعدی باید گفت
از طلا شدن پشیمان گشته ایم
لطف بفرما ما را مس کن
Iran, Islamic Republic of
آفرین دقیقا موافقم.درسته.اگه یه مورد پیدا کردند؟
بابا مثل اینکه 8 سال خواب تشریف داشتید.خس و خاشاک حتما عمه من گفته بود
Iran, Islamic Republic of
البته که فتنه گران خس و خاشاکی بیش نبوده و نیستند . این حرف رو در مورد راهپیمایی های زمان فتنه زدن
Iran, Islamic Republic of
نکنه تو هم شیشه بانک شیکستی یا سطل زباله آتیش زدی یا اینکه تو روز عاشورا کف و سوت زدی که خس و خاشاک احمدی نژاد رو به خودت گرفتی!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
متن سخنرانی: "در ايران، در انتخابات 40 ميليون نفر، خودشان بازيگر اصلي و تعيين‌كننده اصلي بودند، حالا چهار تا خس و خاشاك اين گوشه‌ها كاري مي‌كنند، بدانيد اين رودخانه‌ي زلال ملت جايي براي خودنمايي آنها نخواهد گذاشت"
میشه بفرمایید به کی بی احترامی شد؟؟؟
به کسانی خارج از 40 میلیون. غیر اینه؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
شما هم یک نفر از 77 میلیون نفری،همه مردم ایران که تازه بدوران رسیده نیستند،به خودت نگیر!
مگه کور بودی و ندیدی که این افرادی که بهشون خس و خاشاک گفته شد روز عاشورای امام حسین چه رسوایی ببار آوردند.حالا هی دفاع کن از اون خس وخاشاک.
اونجا که برگشت مخالفانش را بزغاله خواند سرچ کن تو اینترنت تاریخ ،مکان، ساعتشم هست
هانیه
United Kingdom
به ملت خس و خاشاک نگفت
به کسانی که سطل آشغال آتش زدند و اوباش بودند گفت که درست هم گفت
United Kingdom
برو متن صحبتهای احمدی نژاد رو بدون سانسور بخون. میفهمی
خدا عاقبتتو به خیر کنه
بهنام
احمدی نژاد هم گفت چرا خودمونو گول میزنیم مگه همین احمدی نژاد به مردم نگفت خس و خاشاک
Iran, Islamic Republic of
به مردم نگفت به فتنه گران و راهپیمایان زمان فتنه 88 گفتند کا درست هم هست . فتنه گران خس و خاشاکی بیش نبوده و نیستند .
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم هر روز یه لقب به ملت میده مثل بی شناسنامه ، احد حجری ، بیکار ، بی سواد و .... حالا یه با احمدی نژاد اونم به راهپیمایان زمان فتنه و فتنه گران گفته خس و خاشاک هی علمش کنین
United States
اونم چه چچکری!
هرچند که میدونم میدونی و خودت را زدی به نفهمی ولی باز هم میگم که: احمدی نژاد به منتقدان و رقبا نگفته خس و خاشاک بلکه با تبریک به 40 میلیون نفر شرکت کننده در انتخابات، شعبون بی مخ هایی بود را که پیروزی نظام و مردم با انتخابات حداکثری را تحمل نکرده و شهررا ابه آتش کشیدن خس و خاشاک نامید.
منتقدان ما بیسواد، بی شناسنامه ،جهنمی، تازه به دوران رسیده هستن. ولی ما از انتقادهاشون استقبال میکنیم!!!! نبود؟

من به یه نتیجه رسیدم. بعد از هر گرانی از جمله گرانی حامل های انرژی و نان و گوجه فرنگی و باقی شکست ها منتظر فحاشی روحانی به منتقدانش باشید.
با یه فحش ملت را از اصل قضیه غافل و سرگرم میکنه مثل برنامه 90.
بهتره بری یک دوره کامل تفسیر لغات و مفهوم کامل کلماترو بخونی.
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه تو هم روز عاشورا تو کف و سوت بودی که به خودت گرفتی!!!!
منظور ایشان چهار نفربود نه ملت حالا اگه کسی خودش را خارج از ملت می دونه و خس و خاشاک را تلقی به خودش می کنه به حماقت خودش ربط داره.
متن سخنرانی دکتر احمدی نژاد بعد از اغتشاشات روز شنبه 23 / 3/ 88: "در ايران، در انتخابات 40 ميليون نفر، خودشان بازيگر اصلي و تعيين‌كننده اصلي بودند، حالا چهار تا خس و خاشاك اين گوشه‌ها كاري مي‌كنند، بدانيد اين رودخانه‌ي زلال ملت جايي براي خودنمايي آنها نخواهد گذاشت"
Iran, Islamic Republic of
خس و خاشاك را يادتان رفته
Iran, Islamic Republic of
یه مورد برا من بیار که محمود در اون به مخالفین داخل حکومت خودش از این حرفها زده باشه.شلوغش هم نکن فقط یه مورد بیار.نه به آمریکاییها یا ضد انقلاب بلکه به مخالفین داخل حکومتش...
United States
سری بعد چی بگه خدا می دونه
Iran, Islamic Republic of
منظور از تازه به دوران ها آقایانی هستند ...
سيد مرتضي
France
بچه ها من شناسنامه ام گم شده.ميتونم نظر بدم؟
يا برم بجهنم؟؟؟
Serbia
جهنم
جهنم جای فتنه گران هست
Iran, Islamic Republic of
نمی خواهم همنشین شما باشم.
بله در جهان نیوز .. همیشه شما میتونی نظر بدی
به جهنم که شناسنامت گم شده. خب برو یه جایی که شناسنامه لازم نداشته باشه
شما برو به جهنم در قسمت تازه به دوران رسیده ها وقتی شناسنامه المثنی رو گرفتی بعد بیا نظر بده !!!
شیطونک915
مردم هم میدونن تازه به دوران رسیده کیه!!!!
بی سواد نباشد!
با شناسنامه باشد!
پاسپورت ایرانی را در امریکا مثل طالبی ارج بنهد!!!!
ازسردی هوا هراسی نداشته باشد!
از سرما به جهنم نرود!
از ترس کدخدا بلرزد!
همیشه همراهش شیب ملایم داشته باشد!
برای شخص شخیص کدخدا فرش قرمز داشته باشد!
عاشق سیگار مالبرو وبنزین یورو4باشد!
جزءراستگویانِ باشد!
در توئیتر وفیسبووووووق عضو باشد!
هیچ وقت عقب را نگاه نکند اصلا ماشینش دنده عقب نداشته باشد!
بامنتقدین اماده رفتن به بهشت باشد!
واین ادامه دارد . . .
عبدالله
منظور اقای روحانی این است که کسی را به جز آقای نوبخت و نعمت زاده و زنگنه و ابتکار و هاشمی و خانواده اش به عنوان اقلابی قبول ندار و تازه از خداشه آقای فرهادی را هم یه جوری از سرش وا کنه چون بد جور با حرفاش رو مخ هاشمی و خاتمی راه رفت
عجب چیزی گفتیا
نیلوفر
آقای رئیس جمهور ما به عملکردشما نمره میدهیم نه به این گفتارهای پرزرق و برق شما بترس از عقوبت الهی بترس از مکرخدا که خیرالماکرین است بترس از شهیدانی که فردا بایدجواب خون های پاکشان رابدهی
همه باید از خدا بترسیم نه فقط یک گروه خاص به خصوص زمانی که چندین سال در برابر بسیاری از مسائل سکوت کردیم و حالا شروع به فریاد خدا ترسی زدن میکنیم
خدایا چه بلایی سرمون اومده
Iran, Islamic Republic of
لطفاً فرافکنی نفرمائید! هیچ سکوتی نبوده و نخواهد بود! ما اشتباهات دولت قبل را هم با صدای بلندتری فریاد زدیم و امروز هم اشتباهات این دولت را فریاد خواهیم زد!!! اگر در مقابل فتنه یک مشت فتنه گر ایستادیم مفهومش این نبود که از فرد خاصی حمایت کردیم!! از نظام و انقلاب دفاع کردیم همین و بس!!
Iran, Islamic Republic of
این ها فقط از آمریکا می ترسند.
...ری
....
باور کنید آمریکا از ما می ترسه
Iran, Islamic Republic of
کاملا من با رییس جمهور موافقم
United States
باش تا صبح دولتت بدمد
مگر انقلاب ارث پدری ایشان است که بگویند چه کسی نگران آن باشد و چه کسی نباشد.
با گرانی ها هم موافقی
با رئیسجمهور کاملاً مخالفم! یعنی چی یک عده تازه به دوران رسیده؟ نکنه منظور آقای رئیس جمهور اینه که ایشون و رفقا انقلاب کردن دیگه کس جدیدی نظر نده؟؟ این «اشرافیت» نیست؟ آریستوکراسی نیست؟ یک دوره کوتاهی فرصتی بوده، عده ای وارد نظام شدند، الآن هم تعیین خط مشی میکنند، بعدش هم بچه هاشون بعدش هم بچه های بچه هاشون... خب انقلاب شد که اینجوری بشه؟
امام راحل در مورد محافظت از انقلاب به جوانان توصیه کرده اجازه ندهند خدای ناکرده وضعیت به زمان استبداد و طاغوت برگردد؛ این نقد تازه به دوران رسیده ها (علی القاعده جوانتر از دکتر روحانی هستند) برای این مقصود ضروری هست. آقای رئیس جمهور بهتر است در نظر داشته باشند پایه رأیشان چوبین و سخت بی تمکین است.
کاملا من با نظر رییس جمهور مخالفم
آقا یا خانم موافق چقدر هم که شیخ حسن به نقدهای دانشجوها اهمیت میده خدایش الان چند تا از همین سخنرانی ها در روز دانشجو لغو شد چرا؟
مصطفی
حق با روحانیه یک مشت دزد تازه به دوران رسیده که هنوزم سیر نشدند می خوان در دوران روحانی هم بخور بخور باشه
مگه کابینه دولت روحانی همچین اجازه ای می ده ؟
ما شا الله همشون ...
Iran, Islamic Republic of
..خودت را گول میزنی؟ یکیش همین قطع بنزین آروماتیک و واروات بنزینهای بدتر و آلایندهتر از ان آنهم در روز روشن.خجالت هم خوب چیزیخ والا
... دیگه مجال نمیدن که!
احتمالا این ۸ سال دوری از قدرت باعث شده که اقایون از ملت انتقام بگیرند که چرا به احمدی رای دادند
Iran, Islamic Republic of
بله یک مشت دزد تازه به دوران رسیده که در دهه 70 و اوایل دهه 80 جیب خود را از ثروت ملی پر کردن و امروز با عنوان ثروتمند و مدیر با تجربه در مستند قدرت نشسته اند، در آن زمان آنقدر برده اند و خورده اند که تا هفت پشتشان بی نیازند!!! حالا امروز که از مال ملت فربه شدند داعیه دار مبارزه با فساد هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لطفاً این نظر را بگذارید ممنونم!
لادن اسدی
تازه به دوران رسیده کسانی هستند که در برابر دشمن بیرونی همانند بزاخفش هرچه آنها امرمیکنند سرش راتکان میدهد تازه به دوران رسیده کسانی هستند که خون شهدارا به ثمن بخس فروختند تازه به دوران رسیدها کسانی هستند ......
لادن اسدی
جهان نیوزدیگه دارم ازدستت عاصی میشوم چرا به کامنت من ظلم میکنی من هشت صفحه فقط کامنت گذاشتم وفقط یک خطش رو گذاشتی
آرش
تازه به دوران رسیدهها تحمل انتقادو ندارن
ای بابا
من کم سواد بی شناسنانه ی تازه بدوران رسیده ام.
آیا می تونم نظر بدم؟ یا حداقل ی نقد کوچولو؟
یا باید برم به جهنم؟
هههههههههههههههههههههههه!

گل گفتی
من استاد معين صاحب فرهنگ لغات نيستم.
فعلاً كه جناب سرهنگ همه را فرستادند انفرادي .
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
تویی که خودرا اینگونه معرفی میکنی
(من استاد معين صاحب فرهنگ لغات نيستم)
تو از همه بدتری
چرا ؟ چون خود دروغ هستی ( ریشه دروغ )
و با این تهمت ها بجایی نمی رسی
اگه کسی رفته انفرادی میدانی و باز هم بدان
که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها
هر کسی به اندازه جرمش با محکوم و سزای عمل خودرا ببیند. حالا هر کسی که می خواهد باشد .
منتها جارو جنجال الکی و القای اینکه عده ای بی گناه در زندان هستند ، گزافی بیش نیست
متین
جناب روحانی چون میدانند بعد از خرداد۹۶ دیگر فرصتی نخواهند داشت !!!! بنابراین از این مدت باقیمانده نهایت بهره بری !!! ...
گل یخ
کم مونده چیزهای دیگری حواله به منتقدان کند...
فکر کنم از این به بعد تلویزیون هنگام پخش سخنرانی رئیس جمهور، وسط حرفش بوق بزنه
دقیقا مثل گزارشات برنامه نود از بعضی ورزشگاه ها!!!
در آینده فکر کنم مثل فوتبالیست ها دستشونو بگیرند جلوی دهنشون تا اگه بوق زد کسی نتونه لب خوانی بکنه
بووووووووووووق
وقت شناس
آقای ریس جمهور،خوب نیست بابا،کمی حوصله!اصطلاح تازه به دوران رسیده یعنی طرف دهنش بوی شیرمی ده.چه اشکالی داره نسل سومی هم نسبت به بعضی مسایل ومشکلات موجودانتقادکنه آیاهمه بایدسابقه انقلابی ومبارزاتی وجنگی داشته باشنداگه به این سوابق باشه که مانداریم یعنی سنی نداشتیم.شماهم مثل احمدی نژادیک جمله میگی که مستمعین هورابکشندتاشارژبشی بعدبه صحتهایت ادامه بدهی بابانقدپذیرباش کنایه نزن تیکه نپرون.درمجموع محترمی ممنونیم اززحمتات
توجه اساسي
اولاً چه زحماتي ثانياً سن و سال هورا كشان رئيس جمهور بيشتر به تاره به دوران رسيده مي مانند.
فرهنگ لغت عمید: تازه به دوران رسیده ؛ کسی که تازه به ثروت یا مقامی رسیده و مغرور شده باشد
جواد
روحانی وقتی ضعفهای جدیدش اشکار میشه به منتقدین ساکت شده می توپه
محمد
Iran, Islamic Republic of
چه رئیس جمهور انتقاد پذیری!!!!
تا اطلاع ثانوی که احتمالا آخر دولت یازدهم خواهد بود منتقدین حرف نزنند تا برچسبهای جناب رییس جمهور تکمیل بشه تا شناسنامه دار بشن!
Iran, Islamic Republic of
مچکریم! دولت مدافع آزادی بیان!!!!!
مشت ولگدوکشیده خورده ازدیویدکامرون
آقای روحانی شما درهمین نطقتان که نوشته اند وبه دست شما داده اند هم دوپهلوصحبت میکنید ازیک طرف از احترام به منتقددادسخن میدهید و درعین حال به منتقدانتان که جملگی ازدلسوزان انقلاب و نطام اند اسائه ادب میکنید و تازه به دوران رسیده میخوانیدشان درضمن باید یادآورشوم ملاک حال فعلی افراداست نه سوابق گذشته شان کم نیستند انقلابیونی که دیروزجان ومالشان رابرای خدا میدادند اما امروز دچار استحاله ماهوی شده اند وبه کلی تغییرماهیت دادهاند واعدی عدو و الدالخصام این نظام مقدس وانقلاب شده اند نمونه بارزش حاجی خاطره وافراد دیگری که همه میشناسندشان و ضرورتی نیست که یکایک را نام ببرم آقای روحانی این سه چهار روزدنیا خیلی زودمیگذرد و آنچه که فردا به دردما وشمامیخوردمردانگی اخلاص تقوی ایمان و جهاددراه خداوخدمت بی منت به بندگان خداست وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
Iran, Islamic Republic of
جلوی آمریکا ساکتین و فحشاتونو به منتقدین میدین!
مر
United States
آخه از آمریکا میترسند ولی از منتقدان نه
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اینها جای دو کلمه کفار وبینهم را در آیه اشدائ علی الکفار رحمائ بینهم را عوض کردند. وبه آن عمل می کنند.
بعضیا آینه مقابل وصیت سیاسی امام هستند که فرمود خشم مقدس خود را از استکبار زنده نگه دارید... بعضیا خشم خود از بعضی مسائل که احتمالاً قبلاً هم چندان قبول نداشتند امروز سر طرفداران آن مواضع خالی میکنند. همین بعضیا گفته بودند استاد جنگ روانی هستند ما خیلی جدی نگرفتیم.
Iran, Islamic Republic of
روحانی بای بای!
Iran, Islamic Republic of
موافقم. هر چند به روحانی امید داشتم
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آقای سرافراز بالاخره این تابوی عدم انتقاد از دولت رو بشکنه و بذاره دانشجوها بیان انتقاداشونو از دولت تو صداوسیما بگن... روز دانشجو که روحانی بیشتر حرف زد تا دانشجوها!!!
Iran, Islamic Republic of
باز دوباره چی شده تو مذاکرات که اومده ....
Iran, Islamic Republic of
شرافت سرمایه خوبی است
Iran, Islamic Republic of
ببخشید روز دانشجوئه یا روز دولت؟! باید بیشتر دانشجویان حرف میزدن
ایرونی
نه از انتقادی می ترسیم و نه از تخریبی و نه از فریاد و سرو صدایی باک داریم.

پس چرا هی به منتقدینتون با بدترین الفاظ حمله میکنید؟
پس چرا امروز در اکثر دانشگاهها چهره های منتقد دولت اجازه سخنرانی(علیرغم هماهنگی قبلی) پیدا نکردند؟
پس چرا همش سعی دارید دولت قبل و منتقدینتون را عامل مشکلات کشور معرفی کنید؟
پس نگویید نمیترسیم!
دانشجوی دکتری جامعه شناسی
Iran, Islamic Republic of
رویش ها = تازه به دوران رسیده ها !!!! ...
والا!! خب این حرف آقای رئیس جمهور معنیش چی هست؟ میگه زمانی که ما مبارزه میکردیم اینا نبودن، خب بابا شاید به دنیا نیومده بودن!
اینا اگر محضر امام رو درک کرده بودن احتمالاً الآن بین ما نبودن (شهادت).
بعدم تازه به دوران رسیده در ادبیات انقلابی و اسلامی خیلی خیلی حرف بدیه! قیاس مع الفارق هست ولی مثل اینه که ما بگیم اسلام صحابه پیغبمر قبول هست و مال کس دیگری قبول نیست، اینا تازه وارد هستند.
امام خمینی سال 43 فرمود که سربازان من اکنون در گهواره ها هستند و اینگونه از نسلی که 15 سال بعد انقلاب کردند، تجلیل و استقبال کرد، اما اینها نسل جوان انقلابی رویش یافته در عصر انقلاب اسلامی را که حتی خیلی از اونها، خود امام رو هم در زمان حیاتش ندیدند، اما به او عشق می ورزند و از رهنمودهای او که فرمود هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و باز فرمود جوانها باید برای حفظ ارزشهای انقلاب و اسلام، همیشه در میدان باشند، پیروی می کنند و با دل نگرانی، حضور خود را در صحنه حفظ کرده اند، تازه به دوران رسیده می خوانند!!! آقای روحانی! من یک دانشجوی 24 ساله ام اما مطمئن باش که با این توهین ها و تحقیرها، صحنه را ترک نمی کنم چون دین و شرفم اجازه این کار را به من نمی دهد. آنهایی باید میدان را برای من و نسل من خالی کنند که با احساس خستگی و نا امیدی از مبارزه با آمریکا و غرب وحشی، پیر و فرتوت و فسیل شده اند. احترام خودتان را نگهدارید. این نسل, درست است که تازه به دوران شکوفایی اسلام و انقلاب رسیده و در آن شکوفا شده است، اما جوان و پرشور و شعور است و نمی تواند...خط سازش را تحمل کند.
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني اگر اقبال مردم نسبت به عارف يعني كانديداي اصلاح طلبان وجود مي داشت، بي شك تو را از دور خارج مي كردند تا در اين دور انتخاب نشوي!
درود بر دوران روحانی مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
ببخشید 16 آذر روز مرگ بر آمریکاس یا روز مرگ بر منتقد؟؟؟!!!
منظور رئیس جمهور منتقدین گوجه فرنگی بود که تازه به دوران رسیده اند
Iran, Islamic Republic of
.... بابا به ما دانشجوها چه که توی مذاکرات باختی؟
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف مگراینچنین نیست ؟؟...
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم . تازه به دوران رسیده هایی که ....
حالا من شما رو نمیگم ولی یک عده که تو عمرشون مرگ بر آمریکا نگفتن امروز میگن تا کی میخوایم به آمریکا فحش بدیم؟ یکی نیست بپرسه شما تا حالا تو عمرت به آمریکا فحش دادی که میگی «تا کی»؟
با شما نیستم ولی یک عده که اصلاً مخالف انقلاب هستند میگن چند تا تازه به دوران رسیده و جدیدالاسلام دغدغه دین پیدا کردن، «حاج آقا» پیر کارن و ایشون بهتر میدونن!!
آقا این اسلامی که ما قبول کردیم ولایت فقیه توش ولایت رسول الله (ص) هست، این حرفای این تازه به دوران رسیده هامیشه خط ولایت.
اگر این یک عده منظورشون این هست که میخوان کمیته تعیین مصادیق ارزشهای انقلاب و اسلام رو تشکیل بدین، خب صادقانه بگن.
م
من احساس شرم وخجالت دارم از اینکه چنین فردی رئیس جمهور کشورم می باشد.آقای روحانی ... یکبار هم شده متن توافقنامه زنو وقولهای انتخاباتی خودت را مرور کن.انشائ الله حداقل باوجدانت رو راست باشی.
حسین
چقدر مودب!وباهوشه!
مثل اوباما
هم تدبیر داره و هم امید میده!!!
ادب از که آموختی و...
Iran, Islamic Republic of
روحانی دوست داریم. حتی اگه فحش بدی، عصبانی باشی ،ببازی در مذاکرات ،نون رو گرون کنی تو روز دانشجو بیشتر خودت حرف بزنی تا دانشجوها و ... !!
آره ما اصلا از این عصبانیت ها خوشمون میاد. به قول شهید بهشتی...
مجید
"همان راهی که بنا بود نیلی منفرد طی کند و نگذاشتند؛ بنا بود دکتر توفیقی ادامه دهد و نگذاشتند؛ "

آقای رئیس جمهور. این "نگذاشتند" گفتن ها بازگشت به دوران احمدی نژاد بود در صورتی که شما قبلا سه بار قسم خورده بودید که "والله، بالله، تالله سالهای 84 تا 92 دیگر تکرار نخواهد شد".
Iran, Islamic Republic of
البته که تکرار هم نشده. دیگر رییس جمهوری نخواهد آمد که در اشخاصی را سر سخنرانی خود راه دهند که مرزهای انتقاد و ادب رو با خصومت و آتش زدن عکس منتخب 70 درصد مردم در بنوردند و او تحمل کند. دیگر اجازه انبوه پیامکهای سازمانیافته و توهین آمیز علیه شخص اول اجرایی کشور داده نخواهد شد!
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني ضمن آنكه پرسابقه تر از شما در زمره منتقدين برخي از سياست هاي دولت كم نيستند، در عين حال در جمع انقلابيون منتقد، رويش هاي بسيار هم وجود داشته است. همانگونه ريزش ها وجود داشته و دارد. مثلا كساني كه افكار امام خميني را مردود مي دانند. چه بسا از اول هم پايبند نبودند و در حقيقت اشتباهي اند. شما سعي كنيد خود را از امام و افكار او جدا نكنيد.
نصیری
به فکر مردم باش ...استی نان دانه ای چنده؟
خب این که گفته بود که با شیب ملایم قیمت ها رو افزایش می ده. دیگه ملایم تر از سی درصد که نمیشه!!!
کلن هم که کامنتای مخالف رو منتشر می‌کنین دیگه؟؟؟ آدمای ترسوی بادمجون دور قاب چین
الان اگه همه مخالف روحانی ان کی بهش رای داده پس؟
محمود
سلام خوانندگان عزیز
دفعه قبل یه نظری دادم جهان چاپ نکرد اینام قانون میخ و تخته رو رعایت میکنن
ناراحت نباشید این سرهنگ نیست سیاستمداره
از طرفی هم دکتره اگه تشخیص بده هر چی دلش خواست تجویز می کنه شما که نمیدونید چی براتون خوبه چی بد آقای روحانی میخواد مثل دفعه قبل انرژی هسته ای رو تعطیل کنه هر بیسواد تازه به دوران رسیده ای هم حرف بزنه باید بره به جهنم....
می بینم که طرفدارهای رییس جمهور هم مثل خودش به متقدان حمله می کنند.
مسافر
دقیقا همونایی که بهش رای دادن اکثر مخالفانش را تشکیل دادند ...
محمود
خیلی از اونایی که رأی دادن پشیمون شدن الان
تهرانی
از لغو سخنرانی مسوولان ارزشی ومدافعین نظام تا بایکوت تشکل‌های دانشجویی منتقد دولت واصول گرا/ودر نهایت تبدیل روز دانشجو به روز بزرگداشت دولت!
تازه فهمیدم این آقایان وقتی از پاسخ دادن به سؤال ویا احیانا انتقاد اینقدر میترسند ،...
چراغعلی
بازم ؟؟؟؟....
ممد
United Kingdom
ارزش های یک جامعه اسلامی قرانی قراردادی نیستند والتزام به پایبندی و رعایت آنها توسط دولت و مردم با خون شهدا قبلا اخذ شده است ولذا تخلف از آن به دلیل عدم اجماع احتمالی اکثریت ویا برداشتی سلیقه ای از اینکه چنین وضعی را مردم می پسندند که ارزشهای را بر نمی تابند اصلا پذیرفته نیست مگر اینکه جمهوری اسلامی ،جمهوری باشد که در آن اسلام وارزشهای اسلامی خدای ناکرده فصل الخطاب نبوده ونباشد
Iran, Islamic Republic of
از یک آدم ساده و بی ادعا هم انتظار نمی رود، اینقدر بی فکر و بی تدبیر حرف بزند؛ چه رسد به کسی که ادعای تدبیر و عقلانیت دارد!!!
خدا همه را به راه اعتدال و تدبیر هدایت کند.
خدا را شکرکه ديگر تشکل هاي اصولگراي افراطي جلب توجه نيستند.دوستان دوران سياه گذشته تمام شد .دوران دوران عقل و منطق و اعتدال است .
United States
اره جونم تو این یکسال گذشته معنی عقل و اعتدال و منطق و درایت رو هم به اشکال مختلفش دیدیم .
سرور
حسن روحانی همین برداشت اشتباه را از "عقل و منطق و اعتدال" دارد.
Iran, Islamic Republic of
دوران عقلانیت و اعتدال با فحش؟!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا دیگه تعریف واژه ها رو عوض نکنید!
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
سلام
از نظراین ها عقل یا عاقل شدن یعنی غربی شدن یعنی ما اساسا عقل نداریم چون از غرب دوریم...
روحانی داری گل به خودی می زنی
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
مگر تمامي مردم ايران با كاپيتانشون كه دكتر روحاني باشه، يك تيم را تشكيل نداده اند؟!
Iran, Islamic Republic of
هستن ديگه
تازه به دوران رسيدن! از قِبَل تحريم ها و بحران ها هم به دوران رسيدن!
Germany
منظورتون ب. ز. است که الان توی زندانه؟ یا آن اهالی محترم ولنجک هستند که شرکای ایشان بوده و هنوز هم هستند؟
جالب هست که شفافیت اقتصادی، عدالت، برخورد با فساد و موارد مشابه مورد مطالبه قطبهای سیاسی مردم هستند، یعنی آدم انتظار دارد اصلاح طلبا بیشتر دنبال مسائل اجتماعی باشن ولی نهایتاً آخرش حواسشون جمع این هست که اصولگراها چند تومان بیشتر دستشون رسیده.
سال به سال، دریغ از پارسال... چند سال دیگه میبینیم حجاریان با اورکت احمدینژادی عکس انداخته و داره تهدید به افشاء اسم مفسدین اقتصادی میکنه
علی.
Iran, Islamic Republic of
یه سوال. من شناسنامه المثنی دارم. میتونم حرف بزنم ؟
مرمر
United States
نه نمیتونی .شناسنامه بابا و ننه و تمام اقوام مرحوم شده و زنده و قباله ازدواجشون هم لازمه برای نظر دادن ، والا باید تشریف ببرید جهنم
United States
خدا شفات بده
مسافر
منم یه سوال دارم : من یادم رفته شناسنامه بیارم ... با گواهینامه میشه ؟؟
کوروش گاری چی
اگر اعتدال ومیانه روی و تعامل و تحمل منتقدین این باشدکه هربار یک انگی به منتقدین زده شود و توهین شوند باید فاتحه خواند به اعتدال و تعامل و تحمل منتقدین
رئیس جمهور سال گذشته فرمودند توافق ژنو یعنی تسلیم ابر قدرت های بزرگ در مقابل ایران!!!!
نه بابا!!!
Germany
خوب مگه گریه کردن و التماس کری و اوباما را در رسانه های آمریکا نمی بینی؟
Iran, Islamic Republic of
درود بیکران بر رئیس جمهوری که در دور اول همه رای لازم را کسب کرد تا همه بدانند که دکتر روحانی محبوب قلبهاست.
Iran, Islamic Republic of
بله با چند دهم آرا رئیس جمهور شدن!
جمع اراي ايشان چندين و چند برابر همه اصولگرايان بود....
سال 96 نظرت عوض میشه
سکناس های سه گانه تکرار شد
تعریف از خود
حمله به منتقدان
دعوت به وحدت
Germany
البته سکانس ها چهار تا هستند.
سکانس چهارم: چرا کسی به اوامر ایشان گوش نمی هد
....
معنی سخن ایشون یعنی اینکه هرکی از من انتقاد کنه تازه به دوران رسیده است
United States
با اختلاف رای بسیار بالا بالا.بالا بالا،بالا
مسافر
و با راستگویی تمام بخصوص در 100 روز اول ...
وقتی ملاک انتخاب دنیایی و اقتصادی باشه نه خدایی ، وقتی با آن همه اشاره ی آن مرد بصیر نفهمیدیم تکلیف چیست ، نتیجه این میشود
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ازشما توقع نبود البته معمولا هرکس بقدرت می رسه انگارفکرمیکنه مابقی یا ملت ....هستند
مهدی
برعکس من فکر میکنم همون کاری رو انجام داد که ازش انتظار میرفت یعنی توهین به منتقدان. وقتی یه عملی رو ایشون بارها تکرار میکنه باید برای بارهای بعدی هم آمادگیشو داشته باشیم. از کوزه همان برون تراود که در اوست.
خدایا عاقبت این ملت رو به خیر کن..
مسافر
همین ملت بخاطر شکم و گریز از ...... حالا پشیمانی سود چندانی نداره ...
انشاءالله عبرت بگیریم و در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دوره بعد با چشم باز رای بدهیم ...
حبیب
Germany
ایشون چشونه؟؟
ادامه راه توفیقی؟
ادامه راه نیلی؟
ادامه راه فرجی؟
پس کو اعتدال ل ل ل ل ل ل ل ل؟؟؟!!!
اون اعدال رو و...و برد
امیر دانا
Iran, Islamic Republic of
تنها کسی که با رای مردم قدرت اجرایی را بدست میگیرد رییس جمهور است مردم به او رای دادند تا وضع کشور را نسبت به گذشته تغییر دهد اگر قرار بود همان روش دولت گذشته را دنبال کنند که به رای نمیدادند دولت و بخصوص رییس جمهور باید با مردم باشد .
Iran, Islamic Republic of
... اصل موضوع رو تحت الشعاع قرار بده
feri
Iran, Islamic Republic of
مشخصات منتقدان و انتقاد پذیران : اول اینکه بروند به جهنم ، بی هویت نباشند، شناسنامه داشته باشند، شماره یقه اشان باید معلوم باشه، شماره کفششان باید فلان باشه، تازه به دوران رسیده نباشند و احتمالا نباید ضد انگلیسی هم باشند!! . بابا صدر رحمت به مصدق که زد تو دهن انگلیس و رابطه را قطع کرد و نفت را ملی کرد و مفت به بیگانه نداد ماکه در دوران خاتمی نفت را 7 دلار هم فروختیم .
Iran, Islamic Republic of
روحانی لامچکریم
کریمی
...
مرگ بر اقتشاش گر ...
...
اغتشاش درسته مجید جان دلبندم!
معتدل الممالک
Germany
عزیزم ، شما مگر نمی دانی که این حضرات باسواد اند؟ نخیر از امروز به بعد "اقتشاش" درسته! همین! راه ما همان راه کریمی است. راه ما راه اعتدال است. راه ما همین است و جز این نیست!
امید مدبر
چی گفت ؟ چه جوری عمل میکنن ؟
1- من قبول دارم دانشجو باید منتقد باشد. اگر توانست دهانش را از دست ما آزاد کند آنوقت انتقاد بکند!!!
2-اگر هم دانشجو را نگذاشتند جایی انتقاد کند، لااقل نسبت به دولت انتقاد کند. در بالا عرض کردم اگر توانست !!!
3-به این دلیل گفتم که فعلا دیوار دولت از همه دیوارها کوتاه‌تر است. اما ما اجازه عبور از این دیوار به ظاهر کوتاه را به هر بی سوادی که نمیدهیم !!! ..
4-گرچه دانشجو وظیفه اصلی‌اش دانش پژوهشی و دانش جویی است. ولی این غلط ها که از دولت بنده انتقاد کند به او نیامده است !!!
5-دانشجو بهترین منتقد پرنشاط از دولت است. اما ما که بیکار ننشسته ایم ، این نشاط را به هزاران لطایف الحیل از او میگیریم !!!
6-مگر می شود دانشجویی در دانشگاهی درس بخواند و فقط به فکر واحد باشد؟ گاها از تاکسی هم استفاده کند ما مشکلی نداریم!!!
7-می شود دانشجویی در دانشگاه باشد و نسبت به مسائل مهم جامعه‌اش بی‌تفاوت باشد؟ می شود دانشجوی کشور ما نسبت به آینده وضع آب در کشور، وضع محیط زیست در کشور، وضع انرژی در کشور، یا در بخش نرم‌افزاری، وضع فرهنگ در کشور، وضع آسیب های اجتماعی در کشور بی تفاوت باشد؟ مگر شدنی است؟ الیه که شدنی است در دولت ما میشود و باید بشود ، دولت های دیگر را نمیدانم بخودشان مربوط است !!!
8-دانشگاه خانه احزاب نیست.چون خانه حزب اصلاح طلبان است پس دیگر نمیتواند خانه حزب دیگری باشد!!!
9-اما در عین حال دانشگاه جایی است که دانشجوی ما باید بفهمد در جامعه چه می گذرد. البته اگر نفهمد بهتر است چون دیگر مارا بزحمت نمی اندازد!!!
9-یک نظرسنجی بسیار خوبی در دانشگاه ها صورت گرفت. و آن نظرسنجی تایید کرد راه دولت یازدهم در دانشگاه‌ها مورد تایید اساتید و دانشجویان است. البته چون دانشجویان و اساتید محترم فرصت نداشتند ما دیگر مزاحم وقت آنها نشدیم و خود بجای آنها نظر دادیم !!!
10-(شاه بیت دولت یازدهم )یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آنها هم احترام می گذاریم. جالب است این جمله تابلوی تمام نمای دولت یازدهم است در این حال که در اول جمله آن گروه را توهین و تحقیر میکند در ادامه میگوید احترام میگزاریم یعنی چه ؟ یعنی آنچه میگوید با آنچه عمل میکند 180درجه تفاوت دارد در یک کلام دولت یازدهم یعنی راهنمای راست بزن بعد بپیچ چپ !!!
وسلام علی من التبع الهدی
علی
روحانی مچکریم. بزن تو برجک تازه به دوران رسیده ها
خدایا عاقبت مارو به خیر کن
يك محقق بصير
....دشمن بيدار است و ...... خواب خواب....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خود ایشون کی به دوران رسیده اند؟
United States
یک سال پیش
فرهاد
Finland
....با ادب است مگه نه ؟
United States
اقای روحانی خیلی ظاهرا" معتدل تشریف دارن.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
ساکن ولنجک نبودی که بقیش را هم ببینی :-)
معتدل تاقسمتی طوفانی!!!
وزیر علوم راه قبلی‌ها را ادامه دهد
شما هم راه ... را ادامه بده
....
عبدالله
این بنده خدا هر وقت یکجا کم میاره بند میکنه به منتفدین خدا به دادمون برسه با این حقوقدان محترم
مجید
Iran, Islamic Republic of
واقعا رییس جمهور خیلی استاداست با این حرفها افکار عمومی را به سمت مسایل جانبی هدایت کرد تا مردم گرانی نان ودیگر کالاها و عدم نظارت برکالا عدم توفیق در برنامه ای اقتصاد را فراموش کنند
زنده باد روحانی مرده شور یک مشت ادم نفهم راببرد
چه بی ادبانه / اگر تحمل شنیدن حرف منفی را نداری اصلا نظر نده. ادب از که آموختی از بی ادبان. معمولا کسانی که نتوانند حرف ناحق خود را به کرسی بنشانند دست به دامن توهین می شوند.
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم امشب مرده شور بیاد سراغت دعات مستجاب شد.
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
... هر روز نزد امت حزب الله آشکارتر می شود
آقای روحانی ؟ادب مرد به زدولت اوست.
....
روحانی بای بای بای بای بای بای کوپنت در حال تمام شدن است رئیس جمهوری که نتواند تحمل مخالفانش را بکند همان بهتر که در دور بعدی محترمانه کنار برود.
Iran, Islamic Republic of
اونم فقط یه سال بعد انتخابات! ...
کارمندان تازه به مظلومیت رسیده
Iran, Islamic Republic of
افزایش حقوق سی درصدی حق مسلم ماست ...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
تا حالا کم سواد شدم
تا حالا بی شناسنامه شدم
تا حالا جهنمی شدم
.......
......
امروزمفتخر به دریافت لقب تازه به دوران رسیده شدم.
در دولت تدبیر و امید چقدر مفتی مفتی لقب و نشان دولتی می دهند.
...
گمونم آخر دولت کاپ قهرمانی بگیری.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور مودب و مردمی درود!
کم مونده فحش بده
Germany
این بود یاد رفت. آهان آمریکا و اسرائیل ، فکر کنم. درست نمی دونم. راستی کی یادشه که آقای روحانی یک چند تا تیکه آبدار به آمریکایی ها پرانده باشه؟ یهنی همین فقط حرف ، چند تا متلک ، چه می دونم فقط چند کلمه ، کسی یداش هست؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
به امید خداوند متعال
دکتر محمود احمدی نژاد در آینده سکان هدایت دولت را بر عهده خواهد گرفت
احمدی نژاد وقتی گفت خس و خاشا بدرستی گفت چون همان خس خاشاک یعنی خاتمی موسوی و کروبی بودند که دست به خیانت زدند
بهزاد
United States
عجب رویی دارین شماها حالا طرفدار منتقد شدید! ....
Iran, Islamic Republic of
روحانی از طریق هاشمی و دار و دسته اش به این مقام رسید....
Germany
اقا شما چرا یادتان نمی آید . مگر جوانمردی آن بزرگ اهل سیاست را فراموش کرده اید با آن ائتلاف بزرگ اصولگرایان را؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
نریمان
حیف حیف حیف که جای آقای احمدی نژاد کی آمد رییس جمهور شد.پدر مردم را در آورده اند....
محمدباقر
ما قدر احمدی نژاد را ندانستیم بابا هر چی بود از جنس مردم بود مردم همین...
من هم برخی کارهای دکتر احمدی نژاد را قبول ندارم ولی این کجا آن کجا...
جاوید
چه کسانی باید دولت رو نقد کنن؟وقتی به منتقدان میگویید تازه به دوران رسیده و بیسواد چطور باید نقد کنن؟طرفدار دولت که نمیتونه نقد کنه نمونش سایت انتخاب که نوکر دولت بود یه نقد و انتقاد کرد بعد ساقط شد.نقد رو معمولا کسانی میکنن که بله قربان گوی دولت نباشن .راستی این جلسه روز دانشجو بود یا روز تخریب مجلس ؟...
زهرالسادات
بااین اوصاف و وضعیت جامعه فکر نمی کنم آقای دکتر روحانی سال 1396حتی 40درصدرای داشته باشه
سيداحمد
تازه به دوران رسيده به كسى ميگن كه به جايى رسيده كه انتظارش را نداشته ....
United States
چه باحال گفتی .دقیقا منظورت رو رسوندی .ایول داش
حسین
Germany
آقا سید احمد ، انصافا که سید بزرگواری هستی! دمت گرم! از خواندن کامنتت کیف کردم. منتها یک عیب کوچلو هم داشت که با کمال ادب و احترام عرض می کنم.
تازه به دوران رسیده به کسی می گویند که به جایی رسیده و شاید لیاقت آنرا هم نداشته است....
سيداحمد
حسين آقا ! موافقم من حقوق بين الملل رو زير دست و پام له كردم هيچ ردى از توهين آشكار به ملت توسط رييس جمهور مورد نظر نيافتم !
سيد احمد مچكريم
دقيقاً گرفتم منظورت كي بود.
خوب راست گفته!! سابقه جلیلی در امور خارجه چی بود که مسئول مذاکرات شد...
Germany
سابقه آقای ظریف در وزارت خارجه که آنقدر درخشان است که آمریکایی ها را به زانو درآور و همه آن پول هایی را هم که از ما غارت کرده بودند به ما پس داند و الان مملکت ما صادر کننده سوخت و نیروگاه هسته ای به همه دنیا است.
گلی
آقای ریس جمهور باسلام
ياد بگيرید كه مي شود دو نفر به يك موضوع واحد نگاه كنند و آنرا متفاوت ببينند .
و بدات نمي توان ديگران را مجبور به دوست داشتن خود كرد
علی
تنهانشانه ی صداقت وراستگویی درموردمذاکرات هسته ای این است که مدافعان مذاکرات(دولت)بامنتقدان(کم سوادهای بی شناسنامه
وبزل)باهم بطورشفاف ورودررومناظره کنند...تاسیه روی شودهرکه دراوغش باشد.
طرفدار
Iran, Islamic Republic of
جهان امروز فقط نظر مخالفان روحانی را منتشر میکند ....
طفردار آزادی و اعتدال (حزب جدید)
Germany
آقای روحانی اینبار هم ثایت کردند که خیلی اعتدال دارند. واقعا از اینکه مخالفانشان را اینبار "تازه به دوران رسیده" خطاب کردند ، خیلی لذت بردم.
United States
دولت قبل هم منتقدان رو تازه به دوران رسیده میگفت لذت می برید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
طفردار آزادی و اعتدال (حزب جدید
بچه ننه ی عقده ای راست راستی خاتمی چه طرفداران عتیقه ای داره هر کدمشون جون میده
واسه اراجیفی که خودشونم نمی دونند چیه !!!
mahan
.... صاحب منصبان ما تشنه قدرتند نه شیفته خدمت.خدا همه تونو هدایت کنه که یه کاری برا ملت بکنین...
ع
...ازیک طرف دعوت به انتقاد میکند ازطرف دیگه منتقدین راتازه به دوران رسیده میخواند خوب لابد اینم تدبیره!!!!!!!!
ناشناس
از انها كه نظرمنفي داده اند مي پرسم اقاي رييس جمهور چه بايد ميگفت تا شما اورا تحسين مي كرديد؟
ملتي كه هر طرف باد امد به همان طرف بوجاري كند و هيچ نتوان روي عهد وپيمان وقدر شناسي اش حساب كرد هرگز روي خوش نخواهد ديد همچون اهل كوفه.
ماهان
United States
در دولت قبل برای گوجه فرنگی کار به مجلس هم میکشید اینجا حالا بگن چرا شده 10 هزار تومن میشی تازه به دوران رسیده حالا جالبیش اینه که دولت قبل درغگو بوده گروههای فشار داشتن انتقاد پذیری ممنوع بوده و...
و دولت کریمه تدبیر نقد پذیر ازادی بیان راستگو و... هستن
شهین خاله
-آره مهین جون، جاریمم به خواهرشوهزم گفت خداروشکر که قیمت گاو و کوسفند رفت بالا که شما بتونین ماشین شاسی بلند بحرين! آبجی دلم خنک شد، اییییش، تازه به دوران رسیده ها!
-زن!!! تموم نشد این "حرفای خاله زنکی"؟! پس چی شد این شوم؟!
ماشاالله به این همه صبر و متانت و انتقاد پذیری!!!!!روحانی جون تو دیگه کی هستی
روحانی دقت کن
آقای رپیس جمهور بفرماپید این تازه به دوران رسیده ها چه کسانی هستند تا ما هم بدانیم لطفا دو پهلو صحبت نکنید زیرا ما به همه شک می‌کنیم زیرا هر چه فکر می‌کنیم میبینیم که همه مسپولین کشور در تمامی دولتها از اول انقلاب حضور داشته اند و وزرای جوانا ما همیشه شادابتر و پر نشاط تر بوده و پیشرفت آنها بهتر بوده اگر منظورتان گروه های سیاسی است که اینها فقط برای انتخابات ساخته شده اند و هیچ خاصیتی برای مملکت ندارند و مردم نیز هیچ توجهی به اینها نمی‌کنند از
Iran, Islamic Republic of
آقايان بذرپاش ، جليلي ، حدادعادل و..... كه سخنراني داشتند سه سال پيش كه به هيچ كدام از اصلاح طلبها اجازه سخنراني نمي داديد
دروغ گو .
....سلامتی تو رئیس جمهوری...
خدا کنه مردم این روحانی رو شناخته باشن و دیگه بهش رای ندن
مردم ایران عادت دارن هر اشتباهی رو دوبار تکرار کنن .احتمالا ایندفعه هم اشتباهشون رو دوباره تکرار کنن
درود من و تمام دوستان و تمام ایرانیها به مرد مشکل گشای ایران آقای حسن روحانی اگر افراطیها و تندروها در داخل اجازه میدادند این 3 آذر قضیه هسته ای حل میشد...
درود بر روحانی سلام برظریف مرگ برچرخ هسته ای...
روحانی دوستت داریم هسته ای را رها کن مردم را نجات بده
ایثارگر
Romania
حکایت اعلام نرخ های (خیلی واقعی!!!!!)تورم از سوی دولت حکایت بابایی بوده که دستور داد به یک مجرم 100ضربه شلاق بزنند
فرد بیچاره که میخواست شلاق بخورد اعلام کرد این آقایی که چنین رأی داده یا تاالان شلاق نخورده ویا شمارش بلد نیست
دولتیان محترم شما یا اصلاً تورم را احساس نمی کنید ویا ببخشید وجسارتاً درصد بلد نیستید ویا ...
کمی منصف باشید واندکی ملاحظه بدنیست
یک تازه به دوران رسیده بی سواد
من وقتی سخنرانی های روحانی را می بینم احساس عصبی بودن و عدم کنترل را در او حس می کنم او یک فرد ی است که از انتقاد شدیدا می ترسد . و شدیدا از نقد حقایق فرار می
کند احمدی نزاد لاقل اگر حرفی می زد حرف خودش بو تحلیل خودش بو اما عدم استقلال در گفته های روحانی موج میزنه ایشان فقط داره یه عده ای را راضی میکنه و حرف یه عده انتقامجو را می زند .....................من هست یک بی سواد تازه به دوران رسیده
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
... تو تازه به دوران رسیده نیستی
تازه بدوران رسیده همونایی هستند که دو کلمه با مردم نمی توانند حرف بزنند و از انتقاد می ترسند
...
محمود از بس چیز فهیمی بود در دانشگاه شریف هم می خواست برود زدنند ...
از ...رفسنجانی بیشتر این انتظار نیست، بالاخره ایشان حقوقدانان هستند و این نوع صحبت کردن...
رضا
تازه شده عین زمان...
علی
آقای روحانی فکر می کنید با این حرف های تحقیر آمیز مخالفانتان را زمین گیر می کنید؟
...
از سار کاشان
United States
عده ای تازه بدوران رسیده ها خواهان مرگ و اعدام میرحسین موسوی اند...
ايراني باشرف
تازه به دوران رسيده كساني بوده وهستند كه در بحبوحه انقلاب بدون داشتن مدرك دانشگاهي خود ر ا دكتر خواندن...
به نظرتون این رئیس جمهور که در شعار این طور منتقدان خود را به باد فحش می گیرد در عمل چطور با آن ها برخورد کرده؟
حال می فهمیم آن ها که می گویند این دولت در حال کنار زدن همه مخالفین است راست گفته
محسن
متاسفیم برای رئیس جمهوری که خوب انتقاد پذیرست وایشان گوجه فرنگی را باانرژی هسته ای
یکی میداند حالا یه چیز دیگری رامیگفتی ما برای انرژی هسته ای شهید دایم سرمایه دادیم وهزاریان چیز دیگر ....
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم من یک دانشجوی انقلابی وفدایی رهبرم هستم و البته دل نگران فقط میخواستم بپرسم چرا وقتی با نظرات موافق شما موافقت میکنیم عدد چند تا میره بالا در حالی که وقتی با نظرات مخالف شما موافقت میکنیم فقط یکی میره...
محمودs
من تازه به دوان رسیده نیستم تو انقلاب وتظاهراتش هم بودم توجنگ هم بودم وجانباز جنگ تحمیلی هم هستم(اگه خداقبول کنه) الان هم یک بازنشسته ام
اما میگم این نحوه برخود ... با مردم ومنتقدان درست نیست این ... از کجاسرچشمه می گیردبترسید...
اسماعيل
اولا مراسم روز دانشجو نبود و مراسم حمايت از سران فتنه گران بود٠ دوما دست شما در مذاكرات هسته اي باز بوده ، اگر از عدم موفقيت در مذاكرات ناراحتيد از ٥+١ ناراحت باشيد نه از به قول شما عده اي تازه به دوران رسيده ٠سوما شما كه سال ها در شوراي عالي امنيت ملي بوديد از تازه به دوران رسيده ها بهتر به گناه سران فتنه أگاهيد٠ما دوست داريم اميدمان به دولت تدبير و اميد حفظ شود اما نه به قيمت دفاع از شعار رفع حصر از مرده هاي سياسي فتنه گر٠ ترسم نرسي به كعبه اي اعرابي......
زهرا
اونهایی که امروز به جرم انتقادهای دلسوزانه برچسبهای بزدل، تازه به دوران رسیده،شهروند درجه دوم، افراطی و...دریافت می کنند همونهایی هستند که هروقت تهدیدی متوجه این مرزوبوم شد، مردانه ایستادندودفاع کردند...
Iran, Islamic Republic of
چرا مغلطه ميكنيد خوب است عصر ارتباطات است و همه سخنان ايشان را بي واسطه گوش دادند ايشان همه منتقدين را اينگونه خطاب نكردند كساني را گفتند كه در ابتداي انقلاب كاري كردند نه در جنگ و حالا مدعي همه چيز هستند
حسین -شیرازی
مگما والو به من بیگید تورم یعنی چه ؟
تورم 17 تا درصد یعنی چه ؟
اقای روحانی خودتو به خواب زدی یا فکر کردی ملت خابن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به من تازه دوران رسیده جواب بدین
کیوان
Iran, Islamic Republic of
این چه تدبیریه که برای خنک کردن دل یک عده عده دیگری رو تحقیر کرد؟
این چه تدبیریه که در هر جلسه ای برای دل خوش کردن مخاطب اون جلسه یه حرف زد.
...
Iran, Islamic Republic of
خود حسن روحانی از وقتی که به صندلی ریاست جمهوری رسیده جز فحش و توهین و اهانت به منتقدان کاری نکرده !
....
Iran, Islamic Republic of
... فکری برای آخرتت بکن .
Iran, Islamic Republic of
هرچه می گذرد خدارا شکر می گویم که به..حسن روحانی = دوست آمریکا.. رای ندادم ...
.. هر چی می تونه به کسانی که بیشترین سهم را در آرمانهای انقلاب داشتتند میگه ...
چرا این جملات را تیتر نکردی ؟؟؟ما از انتقاد دلسوزانه و شرافتندانه استقبال می کنیم معلوم است دنبال فرافکنی هستید
اين تازه به دوران رسيده...به تازه به دولت رسيدها كه فقط حرف ميزنند ودرعمل حاضر به گوش نمودن سخنان مخالفان خودندارند
.نمونه ان 16اذر كه ديديم چگونه كساني را كه با خط وفكري اين تازه دولتيها مشگل داشتند ازسخن راني محرم كردند ولي عده اي را كه درنوكري به امريكا بايد جايزه نوبل به انها داد اجازه سخن گفتن واز هيچي تعريف كردن رادادند.
ازخدا خواهيم توفيق ادب
...
ايماني
Iran, Islamic Republic of
خيلي جالبه هم ميگه تازه بدوران رسيده هم ميگه احترام ميزاريم.
ياد اون آدم افتادم كه بالجن روي ديوار مينوشت لطفا اينجا راكثيف نكنيد!!!!
....
به نظرشماصفت بعدمنتقدین؟....
یوسف
آقای ریس جمهور باسلام
اگر جرات داری آمریکا و انگلیس ابنطور حمله کن
روز نفرت از امریکا و انگلیس نه نفرت منتقدان و دانشجو
فرشید
تا جهان باقیست نوع بشر...
کسی بگوید خود این آقای رئیس جمهور کی به دوران رسیده؟
درسته دقيقا كي به شهرمهاجرت كردند؟
بقول لغتنامه ها به دوران رسیده یعنی یکدفعه پولدار شدن منظورشان چیست
مهران
United States
اااااااااااااااااااااااااااااقای روحانی یادت رفته قبل ازاینکه حرف ازاعتدال وافگاررووشنفکری بزنی....
شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
شگفتا چقدر در مقابل توهین ها و بی ادبی های استکبار صبورند اما به خودی ها که می رسد حواله به جهنم یا تازه به دوران رسیده و ...
به احمد ی نژاد توهین شد ما هم همراهیشون کردیم. حالا این بلا نصیبمون شد.

خدا داره تنبییهمون میکنه.

خدایا مارو ببخش.
Iran, Islamic Republic of
خس و خاشاک گفتن احمدی نژاد را ، که مملکت رابه آشوب کشاند، یادتان رفته است ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی حرف دل اکثریت مردم راگفته است . آیادربین انقلابیون اصیل و و اقعی کسی راسراغ دارید که منتقد مذاکرات هسته ای و دولت منتخب باشد ؟؟ کسانی ازدولت و مذاکره کنندگان هسته ای انتقاد میکنند که هیچ اعتقادی به انقلاب و مبارزه نداشته اند و جزحجتیه بوده اند وهیچ سابقه انقلابی ندارند .
شمس
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا ایشون اعتقادی به ریزش و رویش ندارد
بهمنیار
بسم الله الرحمن الرحیم

مذاکراتی با غنای زیر پنج در صد

آقای رئیس جمهور در روز دانشجو فرمودند امروز دنیا باور دارد که مذاکرات ما یک مذاکرات جدی و منطقی و روبه جلو است و مذاکرات هسته ای باعث شد جهانیان به جدی بودن و رو به جلو بودن مذاکرات در ثابت کردن انرژی هسته ای صلح آمیز ایران پی ببرند، از حق هم نگذریم بله این مذاکرات با این همه امتیازها که ایران به طرف مقابل داده است و خودش را در مقام جوابگو بودن مداوم گذاشته است، طبیعتا این مطلب را درست بین جهانیان جا انداخته که با این بخشش ایران که از قسمتی از حق مسلم خودش گذشته است اگر دوباره تحریم ها را شروع کنند و یا این مذاکرات به نتیجه نرسد و شکست بخورد مسبب اصلی آن آمریکائیان و کشورهای غربی هستند، ولی اینکه رئیس جمهور گفتند دنیا باور دارد که این مذاکرات یک مذاکرات روبه جلو است خیلی تامل برانگیز است، و با این همه قضایای داخلی و خارجی و ابر قدرتی ایران که خواه و ناخواه ترس را در چشمان دشمنانش نشانده است، اگر دولت بخواهد مذاکرات را همچون گذشته به طریقه یک سال گذشته رو به جلو ببرد ناگزیر باید برای ادامه دادن و رو به جلو بردن مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 به طریق طی شده یک سال گذشته به افراد واجد شرایط زیر برای رو به جلو بردن این مذاکرات نیازمند است.
استخدام شوندگان برای رو به جلو بردن مذاکرات به طریقه یک سال گذشته باید دارای شرایط زیر باشند، افرادی که:
1- فرصت زیاده خواهی های را برای آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای منظور کنند، نه اینکه به آنان هدیه کنند.
2- تازه به دوران رسیده نباشند، نگران ارزش های انقلاب و اسلام هم نباشند.
3- ثبت نام کنندگان لازم نیست از امنیت ملی چیزی بدانند چرا که دولت خود در این قسمت ید بیضایی دارد رجوع شود به کارنامه مذاکرات در سالهای 82 تا 84 و متن مذاکرات ژنو در آذر سال92.
4- لازم نیست دیوار کوتاهی داشته باشند می توانند برای بلندی دیوارشان از سیم خاردار استفاده کنند.
5- ثابت کنند بستن با کدخدا راحت تر است و با صرفه تر.
6- باور داشته باشند که کدخدا عمو سام با یک بمب می تواند همه سایت های نظامی و قدرت دفاعی ایران کم فیکون کند.
7- یک ضامن معتبر گرایش اصلاح طلبی به صورت غیر رسمی داشته باشند.
8- ضمانت کنندگان سرهنگ، لبو فروش، راننده تاکسی، کم سواد، ترسو، تازه به دوران رسیده، بیکار و دلواپس نباشند، دلاور باشند و غصه الکی هم نخورند.
9- اگر به نوعی به فتنه88 هم ارتباط داشته باشند و دم به تله نداده باشند و در ظاهر آن را کتمان کنند زیاد مهم نیست بلکه در اولویت قرار خواهند گرفت.
10- رفتارهای غلط ، گفتارهای دشمنانه ، عملکردهای جنایت کارانه و خیانتکارانه آمریکا در رابطه با ایران را توطئه نپندارند.
11- بتوانند توانائی های ایرانیان را به چالش بکشند و باور داشته باشند که مردم ایران فقط در آبگوشت بزباش توانایی و استعداد دارند.
12- نه خود کلید، بلکه شاه کلید را در جیب داشته باشند، احیانا برای باز کردن درهای تمدید مذاکرات تیرماه نود چهار - یا خرداد95 - یا اسفند ماه 97 و قس علیهذا.
13- تدبیر داشته باشند، تدبیری که با آن اقتصاد ایران را که ده درصدش به خاطر تحریم هاست و بقیه اش مال بی تدبیری های گذشته است را برطرف کنند.
14- در بی محلی به منتقدان و دلسوزان انقلاب تبحر خاصی داشته باشند.
15- شعار زنده باد مخالف من سر بدهند و در عین حال بتوانند چهل و نه و نیم درصد مردم ایران را عده ای معدود جا بزنند که همین عده معدود به واسطه تحریم ها در حال چپاول اموال مردم هستند.
16- بتوانند مذاکرات با غنای زیر پنج در صد را به جشن هسته ای تبدیل کنند.
17- حرف درشت بلد نباشند بزنند فقط حرف کوچک بزنند برای اعتماد جهانی این بهترین روش برای گرفتن حق مردم ایران است و بهترین راهبرد چانه زنی در دیپلماسی جهانی است .
18- به سرهنگ ها کمترین توجهی نکنند و در میان اقوام درجه یک و دو آنها سرهنگ وجود نداشته باشد.
19- ثبت نام کنندگان نباید دلواپس باشند فقط دلاور باشند و بتوانند ثابت کنند ایرانیان در مذاکرات دلاور لازم دارند نه دلواپس.
21- در آوار برداری تبحر خاصی داشته باشند به طوری که هر چقدر هم آوارها را بردارند باز هم آواری برای برداشتن موجود باشد.
22- شعار زنده باد مخالف من را پیوسته سر بدهند با دو تبصره: یک: این مخالف باید کم سواد، ترسو، لبو فروش و بیکار الکی غصه خور نباشد – دوم: مخالفی زنده بماند که فقط بتواند آبگوشت بزباش درست کند.
23- اگر در غرب خصوصا امریکا درس خوانده باشند در اولویت قرار دارند.
24- به قدرت کدخدا احترام بگذارند و مخالف چند نوع کدخدایی یا بی کدخدایی برای جهان باشند.
25- ثابت کنند که قدرت ایران دشمنان را پای میز مذاکره نیاورده است بلکه این تدبیر بوده که تبدل شده به شعار بی طرفدار: مذاکرات ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در برابر ایران.
26- بتوانند ثابت کنند که ایران در مذاکرات هسته ای تدبیر برای چانه زنی لازم دارد نه چیزی به نام ارزش های انقلاب و اسلام و به مردم بقبولانند نباید نگران این مسائل باشند.
27- بتوانند ثابت کنند که دلاوران دلواپس نمی شوند.
28- بتوانند مذاکرات برد برد را به مذاکرات بردند بردند تبدیل کنند.
29- آدم های خوب و زودباوری باشند لازم نیست نمادی از سیاستمداران انقلاب اسلامی باشند.
30- بپذیرند مذاکره با امریکا در حکم یک معامله و داد و ستد نیست و جای آرمانها و ارزش ها هم نیست بلکه جای واقعیت هاست (واقعیاتی از جنس: دستی را که نمیتوان شکست باید بوسید).

بهمنیار ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی کجای کارید شما ؟!
رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین

بخاطر انتقاد منصفانه نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ، از ایشان ( رئیس )
از حضور آقای حسینی در دانشگاه امام قزوین جلوگیری کردند . آیا انتقاد را نباید پاسخ داد ؟!
آیا نقد منصفانه را باید با خشونت جواب داد ؟!
دکتر روحانی و وزیر محترم علوم باید به فکر رئیس جدیدی برای دانشگاه باشند چون جناب دکتر نائینی مدیریت نمی کنند بلکه مدیریت می شوند
و اگر به وضعیت مدیریت دانشگاه امام قزوین توجه نشود ..... ؟!
مجید مجد
United States
با احترام در خصوص این سخنان اقای دکتر روحانی انقدر هم ملت و هم منتقدان عادت به این قبیا مطالب کرده ایم که دیگر حال و حوصله ای برای پاسخ دادن به مطالب ایشان وجود ندارد :
1- معمولا دادن پاسخ از سوی منتقدان در حالتی است که طرف مقابل نیز از استحکام گفتمانی و پشتوانه سیاسی و اجتماعی قوی برخوردار باشد در نتیجه چون ما دولت یازدهم را فاقد هر دو ویژگی یاد شده می بینیم لذا پاسخ ان را هم می گذاریم در جایی مناسبتر و در حال و هوایی که دولتمردان ما از جایگاه و مناصبی که در اختیار دارند خارج شوند انوقت رفتارها و گفتارهایشان را بیادشان بیاوریم .
2- اصصطلاح تازه به دوران رسیده ها هم از ان قبیل مقاهیم چند وجهی است که گوینده و شنونده ان می تواند در هر موقعیتی برداشت های ذی نفعی را برای خود داشته و از زیر بار فشار افکار عمومی خود را رهایی بخشد مانند اینکه ک من منظورم این بود و یا ان بود / و این کاری است که ریاست جمهوری در ان سابقه قبلی دارند در نتیجه در این باره هم مانند بارهای قبلی سکوت می کنیم و چیزی نمی گوییم .
3- عادت یکسال و اندی ما از دولت یازدهم این شده است که همیشه در پشت حرکات پروپاگاندایی - رسانه ای ان برنامه و هدف دیگری را تصور کنیم که دولت قصد دارد تا با اتکا به این حرکت ان حرکت را در سایه قرار دهد بعبارت دیگر کلام و سخن و جمله می دهد و زمان می خرد تا فرصت کافی برای اغاز و یا استمرار برنامه پشت پرده خود را پیدا کند / اینبار نیز با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای و گران شدن نان و دیگر ارزاق عمومی شاید پر بیراه نباشد که بگوییم دولت در حال ازمایش استانه تحمل ملت است تا با کاستن از ان ،زمینه ملی را برای مذاکرات اتی و ایجاد نوعی فشار داخلی برای مراجع تصمیم گیر برای کوتاه امدن از خطوط قرمز اعلامی جمهوری اسلامی ایران فراهم اورده و با دست پر! پای به برنامه ادامه مذاکرات هسته ای در وین و یا هرجای دیگر بگذارند زیرا بخوبی دولتمردان دولت یازدهم به این نکته وافق شده اند که در اثر مشورت اشتباه مشاوران نااگاه و بی سیاست و خطای استراتژیک بدی که در گره زدن حیات سیاسی خود به سیاست خارجی و تعاملات بین المللی - شما بخوانید امریکا و اروپا - انجام دادند چاره ای جز بدست اوردن یک توافق ملی و راه اندازی جشن ملی هسته ای! راه دیگری برای پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری این دولت در سال 96 ندارند /پس این قبیل سخنان چالش برانگیز شاید و البته فقط شاید بتوانند از این رهگذر ملت ایران را یا پیروز مذاکرات نشان دهند و یا طرف مقابل را عامل این شکست معرفی سازند لذا باید منتظر ماند و عاقبت این نوع سیاست ها و تاکتیک های سیاسی را دید .موفلق باشید .
مجید مجد دانشجوی دکترای اقتصاد از دانشگاه برکلی کالیفرنیا
United States
درطبع جهان اگر وفایی بودی= نوبت به توخود نیامدی از دگران!!!! آقای روحانی اگر آدمهای جلوتراز شما هم می خواستند به تازه دوران رسیده ها مجال عرض اندام ندهند که اکنون شما ریسس جمهور نبودی !! می فهمی چی داری میگی یا نه آقای حقوقدان ! جو زده شدی یکسری دانشجوی طرفدار دولت را برایت آنجا آوردند تشویقت کردند جو زده شدی نمی دانی چی داری می گی!!!
دست گلش درد نکنه
کیا از این کلمات روحانی توی سخنرانیهاش خسته شدن:تحریم و تهدید ، منطقه و.........وای خدا هرروز داره اینارو میگه.بعضی هاش رو باید بره به خارجی ها بگه نه ما............
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
تازه به دوران رسیده ها , حقوق کارمند به مظلومیت رسیده را 14 درصد افزایش دادند.
باقرزاده
Moldova, Republic of
این آقا گویا معنی تازه به دوران رسیده را نمی داند اگر کسی تازه به مقامی رسیده است ازاین اصطلاح برای او به کار میبرند در این صورت خود ایشان مشمول خواهدشد.
حالا ميفهمم اون روز كه گفت من سرهنگ نيستم منظورش چي بود هيچ سرهنگي به ملت ومنتقدين خودش اينجوري توهين نميكنه.
مجید
رییس جمهور خیلی از مردم یا اکثریت صحبت میکند که انگار کسانی که ایشان را قبول ندارند مثلا هزار نفرند شما خود قضاوت کنید 18 میلیو ن رای از 45 میلیون رای دهنده میشود 38 در صد مردم ایران پس 62 درصد مردم ادم نیستند برند به جهنم