سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱۲

افزایش ۸۰ درصدی قیمت نان در خلخال

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 394849
فرماندار خلخال خواستار اصلاح افزایش ۸۰ درصدی قیمت نان در این شهرستان شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مهدی احمدی پیش از ظهر جمعه در بازدید از نانوایی های خلخال گفت: در حالی که میزان افزایش سراسری نرخ نان ۳۰ درصد اعلام شده است افزایش قیمت نان در خلخال ۸۰ درصد اعمال شده است.

وی افزود: پیش از اعلام جدید نرخ نان از سوی مرکز استان قیمت هر قرص نان بربری با وزن چانه ۴۵۰ گرمی در خلخال سه هزار ریال بود و در نرخ جدید علاوه بر افزایش دو هزار ریالی نان بربری وزن آن نیز به میزان ۵۰ گرم کاهش یافته که با احتساب قیمت کاهش وزن چانه میزان افزایش نرخ نان به بیش از ۸۰ درصد در نان پخت جدید می رسد.

فرماندار خلخال معتق است اعلام نرخ جدید نان از سوی مرکز استان با شتاب و بدون نظرخواهی از شهرستان ها صورت گرفته است و در وضعیت فعلی افزایش ۸۰ درصدی قیمت باید اصلاح شود.

رییس شورای آرد و نان شهرستان خلخال با اذعان به این که قوت غالب مردم این شهرستان نان است، اضافه کرد: افزایش چند برابری نرخ نان همراه با کاهش وزن چانه بر قشر محروم و آسیب پذیر جامعه فشار آورده و موجب نارضایتی مردم شده است.

احمدی تاکید دارد که اعلام نرخ کارشناسی شده نان در این شهرستان این مشکل را برطرف خواهد کرد و به تبعیت از سیاست گذاری کلی قیمت نان در شهرستان نباید ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: این امکان وجود دارد که افزایش قیمت نان در شهرهای بزرگ به لحاظ فعالیت بیشتر نانوایی ها به صورت آزادپز و نیز به تناسب درآمد در این شهرها برای مردم آنها احساس نشود.

فرماندار خلخال ادامه داد: با این وجود در شهرستان کوچک و کم درآمدی همچون خلخال کوچک ترین افزایش در این کالای استراتژیک زیان قابل توجهی به قشر محروم وارد می کند.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان خلخال تصریح کرد: پیشنهاد ما برای اصلاح نرخ نان در خلخال پنج هزار ریال برای هر عدد نان بربری با وزن چانه ۵۰۰ گرم، یک هزار و ۵۰۰ ریال برای نان لواش با وزن چانه ۱۵۰ گرم و پنج هزار ریال برای نان سنگک با وزن چانه ۵۰۰ گرم است.

وی خواستار موافقت با این نرخ از مرکز استان شد و تاکید کرد: انتظار می رود مسئولان در راستای رعایت حال مردم تصمیم مناسب را اتخاذ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خوب قبلا زیادی ارزان بوده. تازه رسیده به قیمت قبلی نرخ نان در کرج
javad
بنده خدا دلت خوشه تو شیراز نان سنگک 500 تومان بود شده 1000 یعنی صددرصد افزایش هیچ نظارتی نیست
از شهرهای دیگه هم گزارش تهیه کنید
توی شهر ما(ساوه) هم نان لواش 54 درصد افزایش قیمت داشته
نان بری هم وزنش 50 گرم کم و قیمت ان افزایش پیدا کرده است
ماشاءالله تدبیره دیگه!!
ناصر
در ارومیه ۲ ماه پیش نان روغنی ونانهای صنعتی ۵۰ درصد افزایش قیمت داده شد و حالا هم ۳۵ درصد افزایش دادند . با در نظر گرفتن قیمت ۲ ماه پیش الان ۱۰۰درصد افزایش داده اند ... این یعنی آخر تدبیر و اعتدال....
Iran, Islamic Republic of
یادتان رفت دولت قبل نون 100 تومنی رو 400 تومن کرد؟ اون موقع حرفی نزدید و باهاش کنار اومدید؟
United States
کلاً مشکل کشور ما نظارت است وبس .
راد
نون اینقدر گرون شده خدا به داد بنزین برسه
ممد
United Kingdom
نان اگر آجر بشه چون هر دونه اجر دویست تومان است واقعا می ارزه
ایمان
عجب خدمتی گرانی از نون شروع شد خیلی چیز های دیگر است که گران می شود....
شیراز هم افزایش 100 درصدی داشته ها
United Kingdom
دستت درد نکنه دولت تدبیر امید. بیشتر امیدوار شدیم بهت