پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

سرخابی‌ها فردا در هیأت واگذاری قیمت‌گذاری می‌شوند

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 394845
رییس کل سازمان خصوصی سازی از قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جلسه فردا شنبه هیات واگذاری خبر داد.
سرخابی‌ها فردا در هیأت واگذاری قیمت‌گذاری می‌شوند
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پوری حسینی رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: با حضور وزیر اقتصاد قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فردا شنبه ۱۵ آذر در جلسه هیات واگذاری انجام خواهد گرفت.

پوری حسینی در مورد قیمت پایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: در این مورد هیات واگذاری است که تصمیم می گیرد و هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده و پیش از تصویب هیات، هر گونه اظهار نظر، غیرموجه و غیرمستند است.

وی در مورد چگونگی شرکت در مزایده دو باشگاه بزرگ پایتخت گفت: مزایده در خود سازمان خصوصی سازی برگزار می شود پیش از برگزار هم ضمن اعلام زمان مزایده، قیمت پایه را هم منتشر می کنیم و واجدین شراط می توانند در آن شرکت کنند.

پوری حسینی در پاسخ به این سوال که اهلیت کسانی که برای مزایده ثبت نام می کند چگونه مورد بررسی قرار می گیرد اظهار داشت: این موضوع بستگی به مصوبه هیات واگذاری دارد. اگر اهلیت خاصی را تصویب کند، مزایده دو مرحله ای می شود در یک مرحله اهلیت شناسایی می شود و در یک مرحله پاکت باز می شود؛ ولی اگر اهلیت خاصی تصویب نشود یک مرحله ای است و هرکس می تواند سپرده شرکت در مزایده را بدهد و قیمت خود را اعلام کند و پاکتش باز شود.

وی همچنین اعضای هیات واگذاری را که حق رای دارند وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر دادگستری، رییس اتاق تعاون، رییس اتاق بازرگانی برشمرد گفت: تعدادی هم بدون حق رای شرکت می کنند مثل دو نماینده مجلس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و رییس شورای رقابت که تنها ۴ نفرحق رای دارند .
رییس کل سازمان خصوصی سازی در ادامه در خصوص امکان حضور وزیر ورزش و جوانان یا نماینده ای از این وزارتخانه در جلسه آینده هیات واگذاری اذعان داشت: هر وزارتخانه ای که موضوع مزایده در مورد شرکتش مطرح می شود، وزیر مربوط به آن هم به عضویت هیات واگذاری در می آید اما حق رای ندارد و اقای گودرزی نیز در جلسه قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس شرکت می کند.

پوری حسینی در خصوص علت حضور نماینده وزارتخانه بدون حق رای توضیح داد: بی تردید اظهار نظر نماینده حاضر بر روی ۴ نفری که حق رای دارند اثرگذار است، یعنی زمانی که مخالفت خود را اعلام می کنند و آقایان وزیر که حق رای دارند این اظهار نظر را مورد بررسی قرار می دهند و نظر مربوطه را می شنوند بعد تصمیم گیری می کنند.

وی در مورد امکان پخش زنده رادیو و تلویزیونی مراسم مزایده دو باشگاه استقلال پرسپولیس نیز گفت: این موضوع متعارف نبوده و از نظر من اشکالی ندارد که انجام شود اما ملاحظه کاری هایی هم وجود دارد، به این شکل که وقتی مزایده در سازمان برگزار می شود اعلام برنده، دو یا سه روز بعد پس از استعلام و تایید به لحاظ مالی واعتباری انجام می شود.

پوری حسینی افزود: این موضوع توسط موسسه اعتبار سنجی که داریم پس از مزایده مورد بررسی قرار می گیرد و اگر فرد منتخب بدهکار سیستم بانکی باشد ما حق نداریم به او سهم بفروشیم. در واقع فردی که در مزایده شرکت می کند ما هیچ شناختی از او نداریم، فقط پاکت او را باز می کنیم و ممکن است بنا به دلایلی حق انعقاد قرارداد با او را نداشته باشیم، در این شرایط به نفر دوم مراجعه می کنیم.

وی ادامه داد: ما در برنامه زنده نمی توانم رسما اعلام کنیم که کدام یک از افراد به طور قطع برنده مزایده است ما تنها در جلسه مزایده معمولا صورت جلسه می کنیم نفر اول ،دوم و سوم را انتخاب می کنیم.

پوری حسینی تاکید کرد: اگر در نشست هیات واگذاری در روز شنبه(۱۵ آذر) برای قیمت گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نتیجه مورد نظر گرفته نشد حتما در نشست دیگر که ۲۹ آذر خواهد بود کار را تمام کنیم و همانطور که قبلا هم به افکار عمومی اعلام کردیم تا پایان آذر ماه آگهی واگذاری این دو تیم را منتشر می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من می خرم،
United States
بعید می دونم الان صد ساله می خوان خصوصی بشن
United States
مفت گرونند !