کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبرئه یک قاتل، تظاهرات نیویورک را تشدید کرد

13 آذر 1393 ساعت 15:30

تبرئه یک پلیس قاتل دیگر، تظاهرات ضد تبعیض نژادی نیویورک را تشدید کرد.


به گزارش جهان، نسیم به نقل از رویترز نوشت، "اریک گارنر" زمانی که پلیس قاتل به گلوی وی فشار می‌‌آورد، به سختی بیان می‌کرد که نمی‌تواند نفس بکشد. گارنر شش کودک داشت و تنها به جرم فروش غیرقانونی سیکار به قتل رسید.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394776-1.jpg

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394776-2.jpg
صدها نفر در اعتراض به این حکم دادگاه نیویورک، در میدان تایمز این شهر تظاهرات کردند. "اریک هولدر"، دادستان کل آمریکا اعلام کرده است که درباره این پرونده تحقیقات فدرال صورت خواهد گرفت.

در همین حال، "فاکس نیوز" گزارش داد، نیروهای پلیس آمریکا در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه اعتراضات تبعیض نژادی، ۷۸ نفر را در نیویورک و یک نفر را در "سیاتل" بازداشت کردند.

فعالان سیاه پوست آمریکا: باید شعار از فلسطین تا فرگوسن را سر دهیم

از سوی دیگر، فعالان سیاه پوست آمریکایی خواستار ادامه اعتراض به سیستم برده داری آمریکا شدند و بر الگوگیری از مردم فلسطین برای مقاومت در برابر ظلم و تجاوزات تاکید کردند چرا که"پلیس فرگوسن در اسرائیل آموزش می‌بیند".

در راستای تصمیم هیئت منصفه عالی فرگوسن و در ادامه چالش جامعه سیاهپوستان به خشونت و ظلم سیستماتیک علیه زنان و مردان آنها در آمریکا، روز سه شنبه ٢ دسامبر(۱۱ اذر) انستیتوی سیاپوستان قرن ٢١، عموم مردم را به گردهمایی " استرا تژی مقاومت علیه بی عدالتی" به گفتگو دعوت کرد.


کد مطلب: 394774

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/394774/تبرئه-یک-قاتل-تظاهرات-نیویورک-تشدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com