پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

2 فرمول برای صعود والیبال ایران به المپیک

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 394718
رئیس فدراسیون والیبال گفت: در نشست امروز AVC فرمول‌های صعود نمایندگان والیبال آسیا به بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو تعیین شد و به زودی المپیکی می‌شویم.
به گزارش جهانبه نقل از مشرق نیوز، محمدرضا داورزنی در مورد نشست کنفدراسیون والیبال آسیا در تایلند اظهار داشت: نشست امروز در خصوص تعیین فرمول معرفی نماینده آسیا در المپیک با حضور نمایندگان ۶ کشور آسیایی شامل ایران، کره جنوبی، چین، استرالیا، ژاپن و تایلند برگزار شد و پس از بحث و بررسی‌های متعدد ۲ فرمول برای تعیین نماینده قطعی والیبال آسیا در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ تعیین و به فدراسیون جهانی والیبال ارائه شد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران ادامه داد: هیئت اجرایی کنفدراسیون والیبال آسیا این ۲ فرمول را به کمیته مسابقات fivb ارائه می‌کند و این کمیته ۲ روش ارائه شده را بررسی می‌کند و یکی از آن ۲ را انتخاب خواهد کرد. در روش نخست که از سوی ایران و استرالیا پیشنهاد شده و مورد تأیید تایلندی‌ها هم هست، تیم اول هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به صورت مستقیم به المپیک صعود می‌کند و ۳ تیم برتر دیگر به مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن صعود می‌کنند و به همراه ژاپن و ۴ تیم غیرآسیایی در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت خواهند کرد که از این ۸ تیم، ۳ تیم برتر به مسابقات انتخابی المپیک صعود خواهند کرد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره فرمول دوم نیز گفت: این رقابت‌ها با توجه به قرارداد کشور ژاپن و فدراسیون جهانی والیبال یک سال قبل از المپیک به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود و بر اساس فرمول پیشنهادی ۳ تیم برتر قهرمانی آسیا و ژاپن به عنوان میزبان مسابقات و ۴ تیم غیر آسیایی جهان در آن شرکت می‌کنند. در نهایت بهترین تیم آسیایی به همراه ۳ تیم برتر به مسابقات والیبال المپیک ۲۰۱۶ ریو صعود خواهند کرد.

داورزنی در خصوص رقابت‌های جام جهانی افزود: این مسابقات نیز بر اساس قرارداد ژاپن با fivb در این کشور برگزار می‌شود، که ۲ تیمی که در آسیا بهترین رنکینگ را دارند و در حال حاضر ایران و استرالیا هستند در جام جهانی که مهرماه در ژاپن برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

داورزنی تصریح کرد: همزمان با برگزاری اجلاس هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا، دیدارهایی با مسئولان جهانی این رشته ورزشی داشته‌ایم تا روش پیشنهادی ایران و استرالیا از سوی کمیته مسابقات fivb پذیرفته شود ولی خوشبختانه در هر ۲ فرمول ایران شانس خیلی زیادی برای حضور در رقابت‌های المپیک ریو خواهد داشت و این ۲ فرمول برای ما فرق چندانی ندارد و به امید خدا شانس زیادی برای کسب تنها هدف دست نیافته والیبال ایران پیدا کردیم. ان شاالله به زودی المپیکی می‌شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *