پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اطلاعیه بانک‌مرکزی درباره انحلال یک بانک

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 394613
بانک مرکزی به برخی اظهارات درباره انحلال یک بانک خصوصی و حواشی آن واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص اظهارات منتشره در برخی جراید به نقل از برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تحلیل‌های بعضی رسانه‌ها در زمینه انحلال یک موسسه اعتباری و بانک خصوصی اعلام کرد: مرجع قانونی در مورد انحلال و برخورد قانونی با بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و این بانک در زمان مناسب و پس از طی هر مرحله از اقدامات قانونی نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق اقدام خواهد کرد.

لذا ضمن رد تحلیل‌هایی که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته و به نتایج خاصی رسیده و اسامی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری را اعلام می‌کنند، قویاً عنوان می‌دارد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جهت صیانت از منابع سپرده‌گذاران، ضمن پایش دقیق بازار، بر امور بانک‌ها و موسسات اعتباری نظارت حرفه‌ای اعمال کرده در زمان‌های مقتضی اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کند.

بدین وسیله از کلیه رسانه‌های متعهد و مسئول نیز انتظار دارد از اعلام اسامی و تحلیل‌هایی که منطبق با واقعیت نیست، خودداری کنند.

همچنین به کلیه موسسات در شرف تطبیق مجددا" تاکید می نماید، نسبت به طی مراحل انطباق با ضوابط و مقررات موجود و اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تسریع نموده و از هر گونه گسترش فعالیتهای بی رویه خودداری نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *