جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۸
مالک شرکت "توسعه نگین مکران" کیست؟

رپرتاژ آگهی برای پتروشیمی منتسب به نعمت‌زاده

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 394315
گروه بنگاههای اقتصادی روزنامه دنیای اقتصاد، دیروز گزارشی با عنوان «راه‌اندازی بزرگ‌ترین‌ هاب پتروشیمی‌ بدون حضور دولت» منتشر کرد که در آن به طور کامل فعالیتهای سایت پتروشیمی «مُکران» در چابهار را مورد بررسی قرار داده است.
رپرتاژ آگهی برای پتروشیمی منتسب به نعمت‌زاده
به گزارش جهان، مسیرآنلاین نوشت: این روزنامه برای این گزارش به اعزام خبرنگار به چابهار مبادرت کرده و از اجرا و بهره برداری از این پروژه در سه فاز و با سرمایه ۱۲ میلیارد دلار و در مدت ۹ سال خبر داده است.

سرمایه گذاری در این پروژه بنابر گزارش این روزنامه با ۹ سرمایه‌گذار کاملا خصوصی، دو بانک و سه‌صندوق بازنشستگی کشور است.

تبدیل نفت خام به محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی امری کاملاً ضروری و مورد نیاز کشور بوده و در اهمیت آن همین بس که در طول دوران تحریم کشور، ایالات متحده و همپیمانان اروپایی اش هیچگاه نتوانسته اند فروش محصولات پتروشیمی کشور را به طور عملی و اجرایی مورد تحریم قرار دهند اما اینکه چطور در شرایط حال حاضر و با مشکلات عدیده بخشهای سرمایه گذاری دولتی و خصوصی کشور این پروژه به صورت فعال و سرزنده در حال عملیات اجرایی است سوالی است که شاید بتوان در شرکت اصلی سازنده این پروژه جستجو کرد

شرکت "توسعه نگین مُکران" که بارها اسم آن در گزارش مربوطه آمده است، در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است؛ در میان اعضای هیات مدیره اولیه و به احتمال زیاد سهامداران این شرکت، نام «محمدرضا نعمت زاده» به چشم میخورد که در اواخر سال ۹۲ (شش ماه پس از تصدیگری وزارت صنعت، معدن و تجارت) از عضویت در هیات مدیره این شرکت جدا شد.

در میان اعضای هیات مدیره تنها یک نماینده حقوقی که نماینده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح (سانا) وجود داشته و بقیه حقیقی هستند.

اسناد ثبت روزنامه رسمی این شرکت را در اینجا ببینید:

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394315-1.jpg

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000394/nf00394315-2.jpg

به نظر میرسد دولت علاوه بر حمایتهای اینچنین از بخشهای خصوصی دیگر و توسعه پالایشگاهها و پتروشیمی های کوچک، اهتمام خود را در خصوص اتمام پالایشگاه عظیم میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس با ۷۵% پیشرفت فیزیکی نیز نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
باید بررسی شود ایشان مشمول قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات هم هستند یا خیر
مهراوه
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم که چرا بایدافرادمیلیاردردرحکومت اسلامی باشند
جمال
Iran, Islamic Republic of
اینکه آقای نعمت زاده نایب رئیس هیت مدیره پتروشیمی است یک موضوع است که هر شخصی بالاخره میتواند در یک جایی سهامدار و یا شاغل باشد.تکلیف ان را قانون مشخص میکند.
اینکه در روزنامه رسمی قوه قضائیه تعداد سهام شرکت و مبلغ سرمایه کلا یک نوشته شده و صفرهای سمت چپ عددیک هیچ ارزشی ندارند موضوع دیگری است
به حضرات تذکر بدهید حواسشان را جمع کنند
بی سواد جان این به دلیل اشکالات ویندوز و مرورگر اینترنت با زبان فارسی هست که اعداد رو برعکس نوشته ، نه اینکه پشت 1 این همه صفر نوشته باشند

شماها از کجا اومدید انقدر داغونید ؟
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی مردم معیشت وبهبود وضع وروز اقتصادی است که هنوز چیز مثبتی از دولت شما ندیدیم.شیب ملایم شما بدجوری شیب گرفته این معنی اعتدال شماست؟
Iran, Islamic Republic of
بابا
مگر اين ثروت ناچيز هزاران ميلياردي ايشان چي هست كه اينقدر به آن گير مي دهيد ؟!!


هرهرهرهرهرهرهرهرهر
Iran, Islamic Republic of
برادران، نعمت زاده واقعا مدیر توانمندی است. این عقیده ی افرادی است که از نزدیک خدمات او به نظام را مشاهده کردند. انتقاد بکنید ولی تخریب نکنید
Iran, Islamic Republic of
مال دولت قبل هم نشون بدید لطفا