سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اعلام آخرین‌آمار جمعیت‌شهری و روستایی‌

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 394184
مدیرکل حقوقی شهرداری تهران گفت : ۶۹ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند.
به گزارش جهان؛ نوروزی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اجلاس کلانشهرها گفت: اکثریت جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند گفت: زندگی در شهر بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به مردم را شامل می‌شود و شهرداری متولی این امر است.

نوروزی ادامه داد: زندگی در شهر به فیزیک و کالبد و بخش دیگر آن به فرهنگ شهرنشینی برمی‌گردد و موضوعی که فرهنگ و کالبد را با هم ارتباط می‌دهد قوانین و مقررات و موضوعات حقوقی است.

وی با تأکید بر این موضوع دبیرخانه کلانشهرها بخش حقوقی ایجاد کرده است گفت: موضوع مربوط به قوانین شهرها، شهرداری‌ها، خلأهای قانونی و ... را در این دبیرخانه پیگیری می‌کنیم.

به گفته مدیر کل حقوقی شهرداری تهران مسائل قضایی پرونده‌های مطروحه به ویژه در دیوان عدالت اداری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بحث‌های جدید که قرار است دنبال کنند گفت: مسائل آموزشی حقوق، مأموران کلانشهرها، آموزش ادارات حقوقی و در سطح گسترش آموزش حقوق شهروندی در بحث مربوط به شهرداری‌ها به شهروندان از جمله موضوعاتی است که پیگیری می‌شود.

وی به بحث پژوهشی اشاره کرد و گفت: با همکاری مرکز مطالعات شهرداری تهران به دنبال این هستیم که روش‌های حقوقی در سایر کلانشهرها را بررسی کنیم و ببینیم که آیا می‌توان نظام حقوقی آنها را با شهرداری تطبیق داد و از فرمول‌های ‌آنها استفاده کرد یا خیر؟

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برخی از موضوعات در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود گفت: مثلا در بعضی از شهرهای کوچک شوراهای شهر مصوبه‌ای را نقض می‌کنند و این آثارش در تمام شهرها مشهود می‌شود. به دنبال این هستیم که مشکلات را برطرف کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *