شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲

بزرگان جبهه ملی در دیدار خصوصی با ساواک چه گفتند؟ +تصویر

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 393882
بازداشت ما دو نفر در ابتدای امر می‌توانست مقداری موجه باشد، اما هرچه زمان بگذرد میدان برای دیگران و به خصوص آخوندها خالی می‌ماند و ما از سازماندهی و ایجاد یک سازمان متشکل در مقابل آنان عقب خواهیم ماند.
بزرگان جبهه ملی در دیدار خصوصی با ساواک چه گفتند؟ +تصویر
به گزارش جهان به نقل از مرکز بررسی اسناد تاریخی، «کریم سنجابی» و «داریوش فروهر» از چهره‌های جبهه‌ی ملی، راجع به مسائل جاری کشور در سال ۱۳۵۷ اختصاص داده‌ایم. دو نفر مذکور در این زمان در بازداشت ساواک به سر می‌برده‌اند و این مطالب را گویا در دیدارهای خصوصی‌شان با مقامات ساواک ایراد کرده‌اند.از مفاد این گفتگوها می‌توان به کنه واقعی آنها و اصولاً دیدگاه‌های جبهه‌ ملی راجع به روحانیت و انقلاب پی برد.

در کنار توصیه‌های آنها در مورد نحوه‌ برخورد دولت و ارتش با تظاهرات، آنچه که جلب نظر می‌کند مکنونات واقعی این افراد است. در قسمتی از این اظهارات آمده است :«بازداشت ما دو نفر در ابتدای امر می‌توانست مقداری موجه باشد، اما هرچه زمان بگذرد میدان برای دیگران و به خصوص آخوندها خالی می‌ماند و ما از سازماندهی و ایجاد یک سازمان متشکل در مقابل آنان عقب خواهیم ماند. وقت آن فرا رسیده که جبهه‌ ملی تلاش‌های خود را شدت دهد تا بتواند در آینده در مقابل آخوندها ایستادگی نماید.»

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000393/nf00393882-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لعنت به هرچی وطن فروش غربزده چه در لباس جبهه ملی چه با لباس اصلاحات
مجیداعتمادی
انسان گراها اگر اهل مبارزه واقعی هم باشند در دام شیاطین انسی وجنی قرار میگرند. این بندگان که خود رادرمقابل روحانیت مبارز ذلیل میدیدند حاضر بودند با استکبار همکارکنند مبارزات این قبیل افراد هم بازی برای دشمن است