جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تکذیب واردات سوسیس حیوانات حرام‌گوشت

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 393711
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به شایعات مربوط به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی از فروشگاه‌های کشور پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از ایکنا؛ هدایت حسینی، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب افزود: درباره شایعاتی که در خصوص واردات سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت مطرح می‌شود، با قاطعیت می‌توان گفت نه تنها در مورد فرآورده‌های حیوانات حرام گوشت، بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی تاکید کرد: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و از آنجایی که ایمنی و سلامت آن‌ها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان اکیداً توصیه می‌کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده‌هایی خودداری کنند.

حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورده‌های غیر مجاز، به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده‌اند، در نتیجه نمی‌توان سلامت آن‌ها را تایید کرد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی هم مواجه شدند با شماره ۱۴۹۰ تماس گرفته و اطلاع دهند تا جمع آوری شود و یا اینکه نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در جریان قرار دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *