کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت خارجه، مدت مذاکرات را کاهش دهد

7 آذر 1393 ساعت 13:46

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مجاهدت های تیم مذاکره کننده گفت: وزارت امورخارجه باید تلاش کند تا در زمان کوتاه تری طرف مقابل را نسبت به توافق برد – برد توجیه نمایند.


به گزارش جهان، قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مجاهدت های تیم مذاکره کننده گفت: وزارت امورخارجه باید تلاش کند تا در زمان کوتاه تری طرف مقابل را نسبت به توافق برد–برد توجیه نمایند.

جهانبخش محبی نیا در گفتگو با مهر طولانی شدن مذاکرات و تمدید آن را نمایانگر پیچیدگی و سختی مذاکرات خواند و گفت: هر جبهه از این کمپین باید وظایف خود را احصاء کنند تا گرفتار خلوت خانه مذاکرات نشوند.

قائم مقام معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی افزود: پشت سر ۱+۵ متاسفانه سه جبهه مشکوک و خطرناک پهلو گرفته اند که به هیچ وجه نسبت به انجام توافق نه تنها نظر مثبت ندارند بلکه به هر حیله ای متوسل می شوند تا مذاکرات را شکست خورده جلوه دهند.

محبی نیا عربستان، اسرائیل و اتحاد سیاستمداران ناشی غرب و کنگره آمریکا را سه جبهه مشکوک علیه ایران برشمرد و گفت: طبیعی است که فتنه های برآمده از این اجماع در مذاکرات سایه می افکند.

عضو هیات علمی دانشگاه ناشی گری های اوباما در کنترل جبهه های موثر بر مذاکرات را از عوامل ایجاد خلل در روند گفتگوها خواند و گفت: در واقع اوباما طعمه ای برای نیروهای آمریکا، ارتجاع خاورمیانه و صهیونیست ها است.

وی اظهار داشت: ضمن احترام به مجاهدت به تیم مذاکره کنند که مذاکره را از دام بدترین نتیجه ها نجات دادند از آنها می خواهیم با توکل به خدا و استفاده از تجربه های برآمده از دیپلماسی و علوم متکی به سیاست خارجی تمدید ۱۰ ماهه مذاکرات را کوتاه تر کنند و طرف مقابل را نسبت به توافق برد – برد توجیه نمایند.


کد مطلب: 393577

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/393577/وزارت-خارجه-مدت-مذاکرات-کاهش-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com