پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران:

رفتار ایران با پناهندگان الگوی دیگران باشد

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 393567
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران، گفت: رفتار و کمک‌های ایران نسبت به پناهندگان باید الگوی کشورهای دیگر قرار گیرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیوانکا دانا پالا روز پنجشنبه در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان کشور افغانستان در مجتمع یاوران مهدی(عج)، گفت: کمک‌هایی که در کشور ایران نسبت به پناهندگان صورت گرفته می‌تواند به عنوان مدل در مناطق دیگر جهان قرار گیرد.

وی افزود: اکنون نیز می‌خواهند در کشور مالزی این مدل را پیاده کنند؛ این نمونه مثال‌زدنی به سبب ابتکاراتی است که از سوی ایران درباره پناهندگان صورت گرفته است.

نماینده کمیساریاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران با تأکید بر رعایت قوانین کشورها از سوی پناهندگان خاطرنشان کرد: هیچ پناهنده‌ای فراتر از قانون در هیچ جایی نیست.

وی ادامه داد: نباید رفتار تعداد محدودی که قانون را زیر پا می‌گذارند به تمام افراد منطبق شود؛ هیچ فردی حق ندارد به قانون شکنی بپردازد؛ در ایران وقتی دیدم چگونه افراد دارای همزیستی مسالمت آمیز هستند تحت تأثیر قرار گرفتم و این مهمان نوازی در فرهنگ ایرانی‌ها ذاتی است.

داناپالا عنوان کرد: این همزیستی یادآور کلام امام خمینی(ره) می‌باشد که به تمام افغانی‌ها برادر و خواهر گفتند؛ در کمیسیون پناهندگان آموزش و فرهنگ بسیار مهم است که در این زمینه فعالیت‌هایی را در ایران تعریف و اجرا کردیم که می‌توان به ساخت کتابخانه، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نهضت سواد آموزی اشاره کرد.

نماینده کمیساریاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران خاطرنشان کرد: در کشور ایران نیز شاهد برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها مختلفی برای پناهندگان افغانی هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای ما این است که حتی حضور یک پناهنده بسیار زیاد است؛ این هدف گذاری در دنیای امروز بسیار مشکل است چرا که بر تعداد پناهندگان روز به روز افزوده می‌شود.

داناپالا در پایان بیان داشت: ما در دفتر پناهندگان نیز حاضر به شنیدن نقطه نظرات افراد هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *