جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مرز خسروی همچنان بسته است

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 393430
معاون فرماندار قصرشیرین با اشاره به در پیش بودن اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: امکان اعزام زائران حسینی برای شرکت در همایش بین المللی عاشورایی از طریق مرز خسروی و پرویزخان این شهرستان فراهم نیست.
به گزارش جهان؛ 'نعمت الله نازپرورده' در گفت و گو با ایرنا، علت این امر را فراهم نبودن زیرساخت های لازم در مبادی ورودی مرزی های خسروی و پرویزخان و همچنین ناامن بودن مسیر ارتباطی قصرشیرین به کربلا ذکر کرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز تردد زائران حسینی برای سفر به کربلای معلی از طریق مرز خسروی و پرویزخان صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که امکان اعزام و یا تردد زوار از طریق مرز پرویزخان که در مجاورت اقلیم کردستان عراق است فراهم شود، در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور نیز در نشست خبری که چند روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت که امسال در بزرگترین همایش جهانی اربعین پیش بینی می شود که ۷۰۰ هزار زائر ایرانی نیز حضور داشته باشند.

'سعید اوحدی' با بیان اینکه بدنبال ساماندهی و تسهیل سفر زائران در مراسم اربعین هستیم، افزود: در سه مرز چزابه، مهران و شلمچه شرایطی را فراهم کرده ایم که تراکم زائران را از نقطه صفر مرزی به شهرها برسانیم.

وی به زائران توصیه کرد، تحت هیچ شرایطی بدون ویزا برای شرکت در مراسم اربعین به کربلای معلی سفر نکنند تا مشکلی برای آنان ایجاد نشود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *