کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روانچی: خوش بین هستیم

4 آذر 1393 ساعت 11:50

مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نسبت به دستیابی به توافق ابراز خوشبینی کرد و گفت: درمدتی بسیار کوتاه می توانیم به توافق برسیم.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا؛ معاون وزیر امور خارجه دوشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: ما که خوشبین هستیم واقعا فکر می کنیم می توانیم در مدت خیلی کوتاهی که نمی توان زمان دقیق برای آن پیش بینی کرد، به توافق دست یابیم .

وی اظهارداشت: در بسیاری موضوعات نظراتمان به هم نزدیک شده است. دلیل اینکه به توافق نرسیدیم این بود که زمان مان محدود بود. اگر زمان بیشتری داشتیم می توانستیم در همین دور، کار را تمام کنیم.

روانچی افزود: اینکه چند روز یا هفته به مدت زمان مذاکرات اضافه شود، تصمیم جمع بود تا فرصتی برای بررسی عمیقی داشته باشیم و وقتی دوباره دور هم جمع می شویم بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

روانچی در پاسخ به این سوال که چند درصد پیشرفت داشتیم؟ گفت: درست نیست صحبت درصد کنیم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره برخی کارشکنی ها در مسیر دستیابی به توافق و دیدار جان کری وزیر خارجه آمریکا با سعود الفیصل در فرودگاه وین گفت: صحبت کارشکنی را نمی توانیم به این نحو مطرح کنیم .

روانچی افزود: موضوعات پیچیده است . شما بخواهید درباره موضوعات بسیار ریز تفاهم کنید، فرایند زمان بری است . نمی توانید در مدت زمان محدود درباره همه چیز به توافق برسید. دلیل اصلی نرسیدن به توافق جامع ، محدود بودن زمان بود.

درباره علت مطرح شدن موضوع تمدید گفت: به دلیل محدود بودن زمان که این زمان تا ساعت ۲۴ امشب یعنی ۲۴ نوامبر / سوم آذر ماه بود، عملا دیدیم که در این مدت کوتاه نمی توان به توافق برسیم. لذا همه به این نتیجه رسیدیم که باید مدت زمان مذاکرات را تمدید کنیم و این تصمیم جمعی بود.


کد مطلب: 393072

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/393072/روانچی-خوش-بین-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com