شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۵
۴۹
ابهامات در نتیجه مذاکرات وین؛

در ازای ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار چه امتیازی واگذار شد؟

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 392987
اگر توافق موقت جدیدی انجام شده باشد، در ازای ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار پرداختی از سوی امریکا، ایران چه امتیازی واگذار کرده است.
در ازای ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار چه امتیازی واگذار شد؟
به گزارش جهان، سایت ایران هسته‌ای نوشت: نشانه ها حکایت از آن دارد که مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ تمدید شده است.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان غروب روز دوشنبه اعلام کرد که ایران و گروه ۱+۵ مذاکرات خود را برای ۷ ماه دیگر تمدید کرده اند.

هاموند گفت که مذاکرات تا روز ۱۰ تیر ۱۳۹۴ (اول ژوئیه ۲۰۱۵) تمدید شده است.

همچنین گفته شده است که ایران ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده خود را دریافت خواهد کرد.

هنوز هیچ یک از مقام های رسمی ایران این موضوع را تایید نکرده اند اما ابهامات قابل توجهی در آنچه وزیر خارجه انگلستان اعلام کرده وجود دارد.

۱- نخستین ابهام این است که آیا دو طرف بر سر یک چارچوب سیاسی تفاهم کرده اند یا نه. نشانه ها حکایت از آن دارد که چنین تفاهمی انجام نشده و تا ماه مارس (اسفند) به تاخیر افتاده است.

۲- ابهام دوم این است که آیا توافق موقت جدیدی انجام شده است؟ اگر توافق موقت جدیدی انجام شده باشد، در ازای ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار پرداختی از سوی امریکا، ایران چه امتیازی واگذار کرده است. گفته می شود که ممکن است ایران از دست رفتن بخشی از ذخیره اورانیوم ۵ درصد خود را که حدود ۸۳۰۰ کیلوگرم است، پذیرفته باشد.

۳- ابهام دیگر این است که آیا دو طرف یک دورنما را مورد تفاهم قرار داده اند یا در واقع مذاکرات رها شده است؟

۴- چهارمین ابهام این است که زمان بندی های آینده چگونه مورد تفاهم واقع شده است و مذاکرات چگونه و کجا و با چه دستور کاری از سر گرفته خواهد شد؟

۵- ابهام پنجم در این باره است که آخرین موضع طرفین درباره موضوعات کلیدی بویژه جدول زمانی لغو تحریم ها و ظرفیت غنی سازی چه بوده است؟

۶- ابهام آخر این است که دو طرف این مسئله حقوقی در متن توافق ژنو را که می گوید گام آخر باید قبل از اینکه یک سال از آغاز توافق بگذرد، اجرا شود، چگونه حل کرده اند؟ آیا دستکاری در توافق ژنو انجام شده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به خدا قسم هرچی بشه شما فقط گیر خواهید داد . شک ندارم . چرا چون دولت خودتون نمی دانید . مخم مخم مخالفم حتی اگر خوب باشه
علی
این چه منطقیه که شما دارید و برای اثباتش هم قسم و آیه هم می خورید!!! واقعیت مثل روز روشنه و همه داریم به عینه می بینیم حالا شما اگه نمی خواهید واقع بین باشید یا سرتون رو مثل کبک فرو کنید توی برف! این یه مساله دیگه است. درست گفتن که اونی رو که خودشو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد! ... بگذریم...!!!
Iran, Islamic Republic of
هموطن چرا خودت و عصبانی می كنی چند روز دیگه كه امریكایی ها گفتن ایرعن چه باج. هایی داده به حرف ما میرسی
ذلت اصلا چیز خوبی نیست پسرم.ذلت و خواری رو قبول میکردیم که اونهمه شهید نمیدادیم .آدم از گرسنگی بمیره ولی ذلیل و خوار نشه
منتظر
در این که چه امتیازی بوده که دوستان وطن پرست !!!!!!!!!!! قبلا هم گفته بودند که به قیمت استیضاح شدن هم برای ملت غریبه!!!!!!! و بیگانه !!!!!!!!!! فاش نخواهن کرد
باید منتظر رسانه های بیگانه و صهیونیستی بود تا لو بدن!!!!!!!!
و مهمترین امتیاز هم همینه که به نفع کدخدا!!!! وقت کشی بشه!!!!!!!
دست اورد هم که کم نداره!!!!!!!! تعتیلی مملکت تا یک سال اینده!!! کم اوردن در بودجه!!! گرانتر شدن اب و برق و غیره!!! افزایش قیمتها!!!!!!!! و هزاران دست اورد ارزنده دیگه که در این یک سال گذشته به وفور دیدیم!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جوری تیتر زده‌اید که گویی 700 میلیون دلار معادل ده قران است. ملت ایران با این اقتصاد ورشکسته و تورم روزافزون به این پول نیاز حیاتی دارد. به عنوان یک جوان تأکید می‌کنم نیاز حیاتی.
این کمتز از میزان پرداختی یارانه ها است.یعنی دو سوم.اگه هرماه جلوی رانت ۶۵۰ میلیون یورپی گرفته شهُ درامدمون بیشتره.
تمدید = بازی دو سر باخت برای نظام ما

تمام هدف دشمن اینه که نظام ما رو در یک فشار مزمن قرار بده و تمدید مذاکرات در راستای همین هدف قرار داره، در این شرایط دو حالت میشه برای این جریان متصور بود که هر دو حالت مطلوب دشمن و در حکم باخت برای نظام ماست.

حالت اول: اینکه مذاکرات همین طور به شکل نا معلوم تمدید بشه که در این صورت عملا جلوی فعالیتهای هسته ای ما گرفته میشه، تحریمها ادامه پیدا می کنه و بلکه پله پله بدتر هم میشه و فشار به صورت تدریجی افزایش پیدا می کنه تا به تصور دشمن نظام ماتسلیم بشه.
این استراتژی رو میشه با نام "استراتژی مار پیتون" نامگذاری کرد.

حالت دوم: در این حالت نظام ما ادامه تمدید رو نمی پذیره که در این حالت که دقیقا خواست دشمن هم رسیدن به همین نقطه هست، کشور ما در داخل دچار اختلاف و تفرقه و فتنه میشه و کسانی که در داخل منتظر فرصت هستن در مقابل خواست نظام قرار می گیرن و...

اهل بصیرت هوشیار باشند، هدف دشمن دقیقا به آشوب کشیدن داخل کشور ماست، امیدوارم که مسئولین ما به خودشون بیان و هرچه زودتر زمین بازی دشمن رو ترک بکنند و فرامین رهبری عزیزمون در خصوص اقتصاد مقاومتی رو نصب العین برنامه های خودشون قرار بدن... چون قطعا این ره که می رویم به ترکستان است...
ظریف و تیمش همچی بدشون نمیاد مذاکرات طول بکشه هر چه قدر بیشتر طول بکشه به نفع ظریف و تیمشه بالاخره سفر خارجی و این ور و اونور رفتن و حق الماموریت های گزاف گرفتن.ته کارم می بینیم که همه امتیازا رو بهشون دادن.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
فريـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد
آقاي روحاني با چه زبوني ملت بگن كه باج به غربي ها نده.
يادمه زماني كه آقاي روحاني دبير امنيت ملي بود در اجلاسي كه با غربي ها در كاخ سعدآباد داشت، مي خواست قراردادي را به امضاء برساند كه كل هسته اي ايران را تعطيل مي كرد كه خوشبختانه جلوي ايشان گرفته شد. و الان همان نتيجه در زماني كه ايشان رئيس جمهور است گرفته مي شود.
سانتريفيوژ ها تعطيل شده اند، غني سازي شده هاي 20% همه به 5% تبديل شده است، دوربين هاي جاسوس در تمام مراكز هسته اي ما نصب شده اند. خلاصه قول داده ايم كه بچه اي خوبي باشيم و در عوض آمريكا هر ما 700 ميليون دلار از پولهاي خودمان را به ما بدهد تا ته جيبمان خالي نماند و صداي پول خورد از آن بيايد.
آقاي روحاني خوب گوش كن و جواب اين ملت را بده:
1 - چرا ما تمام تعهدات خود را انجام داده ايم و غرب هيچ؟
2 - ملت ايران به غرب اطمينان ندارد، شما چرا بر خلاف ملت عمل مي كنيد؟
3 - چرا كوتاه مي آييد، ملت اجازه چنين كاري را به شما نمي دهد؟
4 - بجاست كه اطاعت خود را از ولي فقيه بارها به خود يادآوري كنيد تا مبادا بر خلاف خواست رهبري قدم برداريد
Iran, Islamic Republic of
این مبلغ را هم بدهند به عمه شون.حیف نون!!
اول یکم صبرکنید بعد این ابهاماتتون رو بریزید بیرون. اگر مذاکرات دست شما بود که کلی چیز دیگه هم داده بودید به طرف مقابل. وقتی توافق تمدید می‌شه یعنی دو طرف به همون تعهدات توافق اولیه پایبند هستند.
تو اون توافق که فقط ما عمل کننده بودیم.تعهدات اونها یعنی تحویل قطعات هواپیما انجام نشد وتحریم جدید که نباید میکردند صدتا انجام شد وتهدیدها هم که بدتر شد! حالا بدون انکه ظریف ازشون بخواد تعهدات رو انجام بدن! بازم تمدیدیش کرد.
Iran, Islamic Republic of
ابهامات هم تمدید شده !
ali
در کل دوسان بد نیست!!
با پولی که گرفته میشود اگه درست داده بشه میشه از اون 5 درصد صرف نظر کرد!{در این چند ماه}
امید بذر هویت ماست
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز همه تورو میشناسن حتی اگه بگن که ایران و امریکا با هم توافق کردن که ایران بمب هسته ای هم داشته باشه میگی نه این توافق مشکل داره
شما کاسب این اوضاع هستین ولی مردم دیگه فهمیدن که چی به چی هست
هرجور توافق کنن شما گیر میدی
ابو بریییییییز اونجا که.....
براشما که خوب شد.به توافق نرسیدن از هر توافقی بهتره برا شما
Iran, Islamic Republic of
بهتر / اورانیوم میخواهیم چکار شما دنبال بمب اتمی هستید و گرنه اگه خیلی دانشمندین برین خودرو سازی رو درست کنیین میدونید هر کدوم از همین خودروها یک لیتر بیشتر از استاندارد جهانی فقط یک لیتر مصرف کنند چه ضربه اقتصادی و بهداشتی و زیست محیطی به بار میاره
در کل خیلی ابهام داری جهان یا داری ابهام درست میکنی
این مذاکرات حداقل تا آخرین روز دولت دوم آقای دکتر روحانی ادامه پیدا خواهد کرد و تا آن زمان همه فعالیت های اصلی هسته ای ایران متوقف و همه تحریم های اصلی هم سرجایشان باقی خواهند ماند که مقداری به آنها اضافه هم خواهد شد.
خداوند به فرزندان ملت با جهاد مستمرشان سلامتی عنایت فرماید. آمین
به خاطر یه مشت کاغذ پاره دلار کثیف چقدر خفت؟!
فریدون مچکریم.....
هادی
همش منفی مسایل را تحلیل کنید نکنه عقب بیفتید از کیهان
ما همه نامحرمیم باید بریم از نتانیاهو بپرسیم جواب ابهامات رو !!! ایشون در جریانه ریز مذاکرات هست!!!
Iran, Islamic Republic of
آخه نتانیاهو و اهدافش با شما یکی است
دیگه برا چی باج میدن به ولی بی بصیرت؟
United States
فقط یک کلام :
روحانییییییییییییییییییییییییی
مچکریمممممممممممممممممممممممممم!!!!!
مهدی
با سلام
لعنت خدا و رسولش بر کسانی که بخواهند خون شهدای هسته ای و حق ملت ایران را پایمال کنند
یعنی ماهی دو هزار میلیارد تومان که معادل هزینه جاری یک ماه سازمان تامین اجتماعی هم نیست
کریمی
براستی باوجود اینکه همه میدانیم و مدام بازگو میکنیم که توافق با ابلیس غیر ممکن است .....
ولی باز هم چگونه توسط نماینده شیطان به تمسخر گرفته شده ایم .....
دشمن شاد و خوشحال به همه ما میخندد ولی معلوم نیست این آقای ظزیف به چه میخندد !!!!!!!!؟؟
پابوس اوبامای مودب وباهوش
امتیازاتی که واگذارشد غرور و عزت ملی وخون مبارک شهیدان و امید ایرانیان اعم ازداخل وخارج بودآن هم به ثمن بخس
تو ای جهان نیوز خواهشا آب رو بریز همونجات که سوخته. ای کاسبین تحریم ناراحت باشید و از این ناراحتی بمیرید.
این یعنی تسلیم شدن ابر قدرتها در برابر ایران. موی آدم سیخ میشه. ما هم برای اینکه دیگه نلرزیم میرویم به جهنم، چون می ترسم دیوار ترک خورده تحریم ها هوار شه سرمون.
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات ریاست جمهوری گندشون در میاد!
علی
United States
جناب جهان اینقدر بدبین نباش شما در هر دوره ریاست جمهوری بدبین بودید همین کارهای شما تخم نفاق تو جامعه میریزه مگر این مذاکرات زیر نظر مقام رهبری نیست پس شما چرا کاسه داغ تر.......
Iran, Islamic Republic of
تمامي مذاكرات و توافقات زير نظر مقام معظم رهبري و با هدايت ايشان صورت پذيرفته شماها كاسه داغتر از آش نشويد اگر مشكلي وجود داشته باشد ايشان جلوي انرا ميگيرند
رهبری فرمودند در ریز مذاکرات دخالت نمیکنند وبه مذاکرات خوش بین نیستند ونتیجه ای که ملت ایران راضی باشند از ان به دست نمیاید .فقط تجربه است وبه اصرار اقایان اجاره دادند.
غلامرضا
بابا این همه شکاک بودن برای چیست؟!
چون چشممون بازه وسعداباد تکرار شده رو میبینیم.
دست اطلاع رسانی دولت ایران درد نکند که واسه خودش بی صدا میبرد و میدوزد و ملت باید از خبرگزاریهای خارجی یک مشت ابهامات جمع کند!
مجید
در ازای این خدمت: پاسپورت آمریکا و ریشخند کردن مردم را دریافت میکنند.
Iran, Islamic Republic of
متأسفم كه توي اين كشور زندگي مي كنم!!! با اين وزير امور خارجه اي...
دولت فقط همين ماهيانه 700 مليون دلار را ميگويد" اما نميگويد كه بر اثر تحريم ها كه لغو نشده " همزمان با اجراي توافق چه ميزان در حال بلوكه شدن است.
بابا عقل كل
وقتی غنی سازی 20 درصد رفت یعنی چه؟ یعنی 90 و 80 و 70 و 60 و....هم دائمی تعطیل شده است....پس چرا تحریم نباید لغو شود؟! این هم شد مذاکره ؟! تسلیم کامل مثل سرهنگ قذافی از این نوع مذاکره بهتر است....
علی
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
متأسفانه چرخ سانتریوفیوژها نمی چرخه و اقتصاد ایران اسلامی هم نمی چرخه و زندگی مردم هم نمی چرخه!
چقدر به شما گفته شد که بابا اینده کشور رو به نتیجه مذاکرات گره نزنید بازم گوش نکنید!!!!
Iran, Islamic Republic of
صادرات عزت ملي به آمريكا.
75000000 عزت به قيمت 700000000 دلار
با این مذاکرات آدم فقط یاد اون داستان می افته که یه پادشاهی یه روز لخت اومد تو خیابان و به همه رعیت میگفت من یه لباس نامرئی تنم دارم که فقط دیوانه ها اون رو نمی بینند . رعیت هم از ترسشون می گفتند عجب لباس قشنگی داری پادشاه!!!!
ما هم باید بگیم : عجب مذاکرات افتخار آمیزی ، عجب پیروزیه بزرگی !!
جهانی
Iran, Islamic Republic of
سیاستهای ظالمانه وتحریمهای بی منطق غرب علیه ایران باعث شده امروز میلیاردها اموال دزدیده شده ایران (نه بلوکه شده) در غرب بصورت قطره چکانی آزاد شود تازه هم از خوشحالی باید برقصیم!