جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۲۷
ادعای عجیب وکیل خانوادگی هاشمی؛

خشن‌ترین بازجوها از مهدی بازجویی کردند!

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 392832
وکیل مهدی هاشمی گفت: مجلس ششمی‌ها با کینه و عنادی که نسبت به شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند وارد پرونده استات اویل شدند اما در نهایت اعلام کردند که هیچ تخلفی از سوی مهدی صورت نگرفته است.
خشن‌ترین بازجوها از مهدی بازجویی کردند!
به گزارش جهان، محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: دستگاه قضایی از ابتدا هم اصرار داشت که مهدی به ایران نیاید. سخنگوی قوه قضائیه گفته بود که ما نظرمان این است که مهدی نیاید. خلفی رئیس‌دفتر قوه قضائیه به من گفتند که صلاح نیست مهدی به ایران بیاید اما خود مهدی و حضرت آیت‌الله نظر دیگری داشتند.

وی مدعی شد: شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از روز اول گفتند این پرونده مثل همه پرونده‌ها رسیدگی شود و دیدید که ایشان هیچ دخالتی نکردند، مهدی مثل هر متهم عادی بازداشت شد به انفرادی رفت و سخت‌ترین و خشن‌ترین بازجوهای وزارت اطلاعات از مهدی بازجویی کردند.

علیزاده تصریح کرد: ما از همان ابتدا درخواست کردیم که دادگاه علنی برگزار شود اما قبول نکردند.

وی در خصوص شکایت خود از حمید رسایی گفت: ما یک بار از رسایی شکایت کردیم اما دادگاه ویژه روحانیت قبول نکرد و به ما گفتند که فقط از وکلای خاص خودشان شکایت را قبول می‌کنند. مجبور شدم محسن هاشمی را بیاورم و یکی از وکلایی که در دادگاه ویژه روحانیت دخالت می‌کرد شکایت ما را مطرح کرد. در هر صورت شکایت پیگیری و ثبت شد اما وقتی از دادستانی ویژه روحانیت تهران موضوع را پیگیری کردم به من گفتند که ما به رسایی تذکر دادیم. مگر وقتی از ما شکایت می‌شود به ما تذکر می‌دهند؟ نه رسیدگی می‌کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه ظاهرا در صورتی رسیدگی صورت می‌گیرد که دفتر نظارت بر رفتار نمایندگان اتهام را وارد بداند گفت: در هر صورت به ما توضیح بیشتری ندادند.

وکیل مهدی هاشمی در خصوص روند رسیدگی به این پرونده در دادگاه گفت: اجرای عدالت یک فرآیند است و تا به انتهای این فرآیند نرسیم نمی‌توانیم در مورد روند رسیدگی قضاوت کنیم. آنچه تا امروز اتفاق افتاده این بوده که دادستان ادعای خود را مطرح کرده و ما هم در مقابل ادعاهای مطرح شده دفاع کرده‌ایم. بیش از این حق نداریم حرفی بزنیم چون دادگاه غیرعلنی است.

علیزاده با تاکید بر اینکه آنچه در رسانه‌ها در مورد مهدی می‌گویند دروغ است گفت: هیچ دلیلی برای اتهامات مطرح شده در پرونده وجود ندارد.

وکیل مهدی هاشمی در خصوص اتهامات وارده به مهدی هاشمی در پرونده استات اویل گفت: در این پرونده مجلس سه بار رسیدگی کرد و از وزارت نفت و وزیر تحقیق و تفحص صورت گرفت. ما درخواست می‌کنیم که مجلس گزارش تحقیق و تفحص را منتشر کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس ششم با کینه و عنادی که نسبت به شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند وارد این پرونده شدند گفت: اما در نهایت اعلام کردند که هیچ تخلفی از سوی مهدی صورت نگرفته. خوب است رسانه‌ها بدانندکه کل ادعایی که در پرونده استات اویل مطرح شده این بوده که عباس یزدان‌پناه که بعدا کشته شده به عنوان مشاور، قراردادی را با استات اویل منعقد کرده و ۵ میلیون دلار از آنها گرفته است.

علیزاده گفت: پس از آن یک وکیل بهایی صهیونیست ادعا کرده که بخشی از این ۵ میلیون دلار به مهدی هاشمی رسیده است و هیچ دلیل دیگری هم وجود ندارد که مهدی در این پرونده نقش داشته، در هر صورت مجلس ششم این ادعا را بررسی کرد و گفت که چنین چیزی نبوده است.

وکیل مهدی هاشمی در پایان در خصوص اینکه آیا امکان دارد دادگاه علنی برگزار شود گفت: زمانی که قاضی رسیدگی به پرونده قاضی سراج بود ما درخواست علنی‌ بودن دادگاه را مطرح کردیم اما پذیرفته نشد. الان هم قاضی مقیسه با برگزاری دادگاه به صورت علنی موافق نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
جناب وکیل، پس انقدر مظلوم نمایی نکنید و مصالح کشور رو بیش از این با مصالح فردی به بازی نگیرید!

...
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
جناب وکیل چه ادعا های عجیبی مطرح می کنید!!!!واقعا جا داره همه کسانی که این حرف های شما را میخوانند از تعجب شاخ دربیاورند.
1- کدام بازجو های خشن و سخت از ایشان بارجویی کردند؟ما که هر وقت این آقازاده را در رسانه ها می بینیم چهره خندان و صدای رساشون،نشون میده هزار ماشاالله دادگاه و زندان انفرادی و بازجویی بهشون حسابی ساخته، ای کاش همه زندانی ها و مجرم ها-ای وای ببخشید متهم ها- باهاشون مثل این آقا زاده رفتار بشه.
2-کجا پدر بزرگوار ایشون دخالت نکردند؟تو همه جای دنیا اگر کسی مثل ایشون در فتنه 88 نظم جامعه رو علنی بهم میزد...
ای کاش یه کم منصف بودید و یه کم به خدا و روز قیامت ایمان داشتید
Iran, Islamic Republic of
اگر اینطور باشه جای خوشحالیه... جای ناراحتی نیست.
....بجای انکار کردن پول بیت المال را برگرداند.
مجید
حرفهایی میزنید شما؟؟؟
از کجا بیاره بنده خدا؟
همه پول را باباش دانشگاه خریده!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
خوش اخلاقترین و مامانی ترین بازجوها از ایشان بازجویی کردن
ناشناس
نه خیر خیلی خشن و بی رحم و وحشتناک بودن.
چون 1 بار گفتن "تو" و 2 بار هم چپ نگاه کردن آقازاده ترسیده!!!
علی
...اگر چنین پیشنهادی داده باشد.ببینید درزیرعلم چه کسانی سینه می زنیم؟!!!...
برگزاری دادگاه علنی آقازاده خاص مطالبه اکثریت مردم است و انشاءالله که محقق شود تا حقایق قراردادهای کرسنت و استات اویل و غیره برای مردم روشن شود.
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
دوست من خواست وکیل و متهم خاص یا بهتر بگویم مهدی هاشمی، برای علنی برگزار شدن دادگاه بیشتر شبیه یک ترفند سیاسی است تا حقیقت
مهدي
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد اگه ممكنه زودتر قوه قضائيه رسما از ايشون عذر خواهي بكنند كه وقتشون رو گرفتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید
جالب است این وکیل مدافع ...حرفهای خود را براحتی فراموش کرده است.
مگر همین فرد نبود که مدعی بود جرایم مهدی هاشمی سیاسی است؟
پس حالا چرا نظرش عوض شده؟
...
چطوره فائزه خانم ازداداش مهدي بازجوئي بكنه ./
مجید
نه اینا خانوادگی عادل هستن.
فائزه خانم چون میترسیده حق و ناحق بشه نمیپذیرد.
این اطلاعیه فائزه هست.
داداش نگران نباش حله!!
م
خوبه دیگ
یذره دیگ بگذره ملت بدهکارم میشه
جای دزد و مال باخته عوض شده
عمرا یعنی عمرا بتونن محاکمه اش کنن
ببینید کی گفتم
چقدر مظلومند این خاندان!!!!
سروش
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای وکیل ! این شیوه ها یعنی فضاسازی علیه وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و مظلوم نمایی از متهم در رسانه ها با هدف تطهیر مجرم و انحراف پرونده از مسیر اصلی نخ نما شده است .
ميگم پس لااقل رسايي يا من رو محاكمه كنيد ايشون كه پاك هستند!!!!!!!!!!!!!!!!
جل الخالق
یعنی گردن باز جوها از گردن این آقازاده کلفتره؟
همچین چیزی نداریم. باور نداری مترو بیار
Iran, Islamic Republic of
مگربازجوی خوش اخلاق و خداترس هم وجود دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
بازجواگرخوش اخلاق و مهربان و باتقوی باشد ، هرگزبازجونمی شود و میشود مددکاراجتماعی . سیره کاربازجویی خشونت و حقد و مردم آزاری است .
Iran, Islamic Republic of
بازجو وخوش اخلاقی ؟
Iran, Islamic Republic of
پ نه پ می خواستین بجای بازجویی ، همایش نکوداشتی بزرگداشتی یا مرد سالی رو براش بگیرن
مجید
Iran, Islamic Republic of
گیرم که در دادگاه خلق جهان معتبر شدی
در دادگاه حق و حقیقت چه میکنی ؟
گیرم که خلق را به فریبت فریفتی
با دست انتقام طبیعت چه میکنی ؟
زمستان می رودو...
مجید
Iran, Islamic Republic of
سردار شهید همت فرمود:
حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست دارم .
شما فردا درمقابل خون شهدا چه پاسخی خواهید داد. ای خواص بی بصیرت که مانند شریح قاضی مسلم را به مسلخ فرستاتید وای بر شما .اللهم العن اول ظالم حق محمد و ...شایعت و تابعت علی قتله اللهم العن جمیا .انشائ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا" كه فرداي قيامت اين خاندان چگونه مي خواهند در مقابل خداوند بهانه بياورند كه در اول انقلاب چيزي نداشتند و اكنون يكي از بزرگتري سرمايه داران بين المللي و منطقه و كشور اند
آن هم سرمايه اي كه از بيت المال كشور چپاول شده است و به حلقوم اينان مي رود ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آره جون خودت.
از مرخصی استعلاجی چندین روزه این یارو در بیمارستان به بهانه بیماری قلبی ...