جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۹
۷۸
مذاکرات در روز پایانی؛

تمدید توافق ژنو تا ۱۰ تیر ۱۳۹۴/ غرب حاضر به «لغو» هیچ یک از «تحریم‌ها» نشد

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 392806
امروز سوم آذر پایان ضرب الاجل یک ساله ایران و ۱+۵ برای حل اختلافات است.
تمدید توافق ژنو تا ۱۰ تیر ۱۳۹۴/ غرب حاضر به «لغو» هیچ یک از «تحریم‌ها» نشد
به گزارش جهان، شهر وین از روز سه‌شنبه - (۲۷ آبان ماه) میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و ۶ کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه،‌ چین، انگلستان و آلمان) بود.

روز گذشته در شرایطی به پایان رسید که هیئت‌های دیپلماتیک مذاکراتی فشرده و سنگین را برگزار کردند و تمام گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از حساسیت بالای این مذاکرات داشت.روز گذشته هیئت ایرانی با هیئت‌های چین، آمریکا و روسیه مذاکراتی را برگزار کرد و نشستی سه جانبه نیز میان هیئت ایرانی با هیئت آمریکایی با حضور کاترین اشتون برگزار شد.

مهمترین دیدار روز گذشته دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا برای اولین بار طی چند روز اخیر بود که به صورت دو جانبه به گفت‌وگو پرداختند. پس از این دیدار یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده به خبرگزاری فارس گفت: در ملاقات ظریف و کری در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای و همچنین راه‌حل‌های مربوط به آنها گفت‌وگو و سناریوهای مختلف نیزمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.

همچنین روز گذشته وزرای خارجه ایران و روسیه به همراه معاونانشان به گفت‌وگو ‌پرداختند و قرار است امروز ظریف و همتای چینی نیز ساعت ۸ صبح دیدار و رایزنی کنند.

دیروز با نزدیک شدن به ساعات پایانی ضرب الاجل چهار ماهه توافق ژنو بازار شایعات هم داغ شد، از یک سو برخی رسانه‌ها از حصول توافق سخن به میان ‌آورند و عده‌ای هم از حضور حسین فریدون در وین خبر دادند.برخی منابع غربی هم گزارش دادند که ایران و گروه ۱+۵ روز دوشنبه موافقتنامه‌ شفاهی را تحت عنوان «توافق سیاسی» اعلام کرده و سپس زمانی دو ماهه برای تعیین جزئیات توافق جامع، اختصاص می‌دهند.

در این میان انتشار خبر دیدار وزیر خارجه آمریکا در وین با وزیر خارجه عربستان و گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای یکی از مهمترین و جنجالی‌ترین خبرها بود. درهمین حال منابع رسانه‌ای نزدیک به ایران دیدار کری با سعود الفیصل را «غیر سازنده» و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی دانستند.

همچنین خوانندگان محترم می‌توانند مهمترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌های مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران و اخبار روز گذشته هسته‌ای را اینجا مشاهده کنند.

***

۲۲:۰۳ سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره اقدامی «غیرسازنده» خواهد بود.

۲۱:۵۱ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که نقش کنگره در توافق احتمالی با ایران هنوز مورد توجه است و بهتر است برخی مذاکرات میان دولت و کنگره در خصوص پرونده هسته‌ای ایران مخفی بماند.

۲۱:۳۷ دبیرکل سازمان ملل ساعتی پس از اعلام نتیجه مذاکرات وین خواستار حفظ شتاب به وجود آمده در گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ شد.

۲۱:۰۹ خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده است که اتحادیه اروپا آماده است تا تعلیق تحریم‌های ایران را بار دیگر تمدید کند و احتمالا این کار فردا صورت می‌گیرد.

۱۹:۵۹ وزیر خارجه آمریکا در پایان مذاکرات هسته ای وین در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران حاضر شد.

۱۹:۴۰ یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رفتار غرب در مذاکرات اخیر نشان داد که امید بستن به اصلاح روند فکری آنها نابجاست گفت: حداقل عایدات از مذاکرات اخیر عدم صدور قطعنامه جدید بود.

۱۹:۲۹ وزیر خارجه فرانسه پس از پایان دور تازه مذاکرات گفت هدف این کشور در گفت‌وگوها تغییری نکرده است.

۱۹:۱۳ کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تا زمانی که غرب نگاه تهدیدآمیز و بی‌اعتمادی به ایران دارد، حصول نتیجه‌ مرضی‌الطرفین صورت نمی‌گیرد، گفت:‌ توافق نهایی باید با ظرافت و مبتنی بر تجارب یکسال اخیر مذاکرات باشد.

۱۹:۰۶ یک دیپلمات ارشد غربی به شبکه بی‌بی‌سی گفته است در صورتی که مذاکرات پیشرفت مناسبی داشته باشد، می‌توان حتی پیش از ضرب‌الاجل جدید، به توافق هسته‌ای جامع دست یافت.

۱۸:۵۶ فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در حال ترک وین تاکید کرد که گروه ۱+۵ برای حفظ شتاب روند مذاکرات با ایران به گفت‌وگوها ادامه می‌دهند.

۱۸:۴۴ یک نماینده پارلمان کانادا مدعی شد، ایران باید کلیه فعالیت‌های گذشته هسته‌ای خود را به اطلاع جامعه جهانی برساند.

۱۷:۴۰ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ماهانه خود گزارش داده است که میزان ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران در ماه جاری کاهش یافته است.

۱۷:۱۵ قرار است بیانیه مشترک دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای تا ساعتی دیگر توسط وزیر امور خارجه ایران و هماهنگ کننده ۱+۵ قرائت شود.

۱۷:۰۸
وزیر خارجه آمریکا در روز پایانی مذاکرات وین قرار است با همتایان روس و ایرانی خود دیدار داشته باشد.

۱۶:۵۶ روحانی امشب با مردم درباره مذاکرات هسته‌ای سخن می‌گوید

رئیس جمهور امشب دربرنامه تلویزیونی در خصوص مذاکرات هسته ای با مردم سخن می گوید.

مهر نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امشب سوم آذر ماه در خصوص مذاکرات هسته ای از طریق رسانه ملی با مردم سخن خواهد گفت.

۱۶:۵۶ هفتمین و آخرین روز رایزنی‌های ایران و شش کشور در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای لحظاتی پیش پایان یافت.

۱۶:۴۹ روسای جمهور ایران و روسیه در حالیکه گروه ۱+۵ در وین در حال مذاکره هستند با یکدیگر تماس تلفنی برقرار کردند و رئیس‌جمهور روسیه به حسن روحانی اطمینان داد که مذاکرات تا بی‌نهایت ادامه نخواهد داشت.

۱۶:۴۵ وزرای خارجه ایران و شش کشور به همراه کاترین اشتون امروز در وین توافقنامه ژنو را تا ۱۰ تیر ماه سال آینده تمدید و توافق کردند که مذاکرات برای دستیابی به توافق به زودی برگزار شود.

۱۶:۴۰ مسکو و لندن تایید کردند که مذاکرات ایران و ۱+۵ تا اول جولای تمدید شده است.


 ۱۶:۲۶
توافق ژنو تا ۱۰ تیر ماه تمدید شد/ مذاکرات برای دستیابی به توافق به زودی آغاز می‌شود/ قرار شد ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران طی هشت قسط پرداخت شود.


۱۶:۰۹ نشریه فرانسوی «۲۰ مینوت» طی گزارشی با اشاره به زمان محدود باقیمانده تا ضرب‌الاجل تعیین شده، تمدید مجدد مذاکرات هسته‌ای ایران را از لحاظ سیاسی بسیار خطرناک خواند.

۱۶:۰۹ نشست وزرای خارجه ایران و ۶ کشور به همراه کاترین اشتون در هتل پله کوبورگ شهر وین پایان یافت.

۱۶:۰۲ خبرنگار بی بی سی گزارش داد که توافق ژنو ۳ تا ۵ ماه تمدید می‌شود و داراییهای بیشتری از ایران آزاد خواهد شد.

۱۵:۴۸ خبرگزاری شینهوا چین به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تا اول جولای سال ۲۰۱۵ تمدید می‌شود.

۱۵:۳۴ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رسیدن به توافق قابل قبول تا مهلت ۲۴ نوامبر هنوز امکانپذیر است و گفت که هیچ‌کس خواستار از هم پاشیدن شدن مذاکرات نیست.

۱۵:۲۸ نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه همزمان با ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای گفت تمدید گفت‌وگوها گزینه مورد ترجیح تل‌آویو است و این رژیم امیدوار است که فشار بر ایران ادامه یابد.

۱۴:۵۲ بعد از نشست دو جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا، نشست وزرای خارجه گروه ۱+۵ با ریاست «کاترین اشتون» در وین آغاز شد.

۱۴:۵۲ نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵ دقایقی پیش در وین آغاز شد.

۱۴:۴۳ یک دیپلمات غربی تمدید توافق ژنو را تایید و گفت که تا ساعات آینده یک بیانیه سیاسی در زمینه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای منتشر خواهد شد.

۱۴:۲۴ طبق گفته یک منبع نزدیک به هیأت ایرانی در مذاکرات، مهلت رسیدن به توافق جامع هسته ای بیش از چند ساعت یا چند روز تمدید نمی‌شود.

۱۴:۱۴ دومین رایزنی دوجانبه ظریف و کری در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای پایان یافت.

۱۴:۱۰ در آخرین روز مذاکرات هسته‌ای پیش از ضرب الاجل سوم آذر (امروز) خبرگزاری رویترز از عدم موفقیت طرفین به حصول توافق و احتمال تمدید مذاکرات خبر داد.

۱۴:۰۷ منابع نزدیک به مذاکرات به رویترز اعلام کردند، در حالیکه مذاکرات به روز دوشنبه موکول شده است، احتمالاً هیچ کاهش جدید تحریم‌ها برای ایران نخواهیم داشت.

۱۳:۵۳ شنیده‌ها از تمدید توافق ژنو حکایت دارد ولی هنوز مدت زمان آن در حال رایزنی است.

۱۳:۳۷ العربیه به نقل از خبرگزاری رویترز مدعی شد که دور آینده مذاکرات هسته‌ای در نیمه دوم ماه آینده در مسقط برگزار خواهد شد.

۱۳:۲۲ وزرای خارجه ایران و آمریکا برای بار دوم طی ۷ روز گذشته دیدار می‌کنند.

۱۳:۲۱ یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که با رسیدن مهلت ۲۴ نوامبر، رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ امکان‌پذیر نیست و احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.

۱۲:۵۲ تحلیلگر برجسته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت، نقش ژئواستراتژیک ملت تاریخی و بزرگ ایران در آینده خاورمیانه و جنوب شرق آسیا، دغدغه غرب است.

۱۲:۴۴ یک شبکه رادیویی فرانسوی طی گزارشی با اشاره به بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه ۱+۵ در وین اعلام کرد که این مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و حصول نتیجه و توافق قابل قبول طرفین همچنان دور از دسترس قرار دارد.

۱۲:۳۱ کنگره آمریکا در اقدامی تازه به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد هرگونه توافق با ایران که به تهران اجازه دهد ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای را حفظ کند یا هرگونه تلاش برای لغو تحریم‌های ایران بدون تأیید نمایندگان کنگره را رد می‌کند.

۱۲:۱۷ وزرای خارجه گروه ۱+۵ درصدد هستند روز سه‌شنبه (امروز) به منظور گفت‌وگوهای بیشتر درباره موضوع هسته ای ایران با وزیر خارجه ایران در «وین» تشکیل جلسه دهند.

۱۲:۱۱ ﺩﻳﺪاﺭ ﻇﺮﻳﻒ و ﺧﺎﻧﻢ اﺷﺘﻮﻥ اﺯ ﺳﺎﻋﺖ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺟﺮﻳﺎﻥ اﺳﺖ و همچنین وزیر خارجه کشورمان برای دومین بار با همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد.

۱۲:۰۵ وزیر خارجه چین بعد از دیدار با وزیر خارجه روسیه در «وین» تصریح کرد که به واسطه مشکلات فنی، زمان بیشتری را باید به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تخصیص داد.

۱۱:۳۸ وزرای خارجه چین و روسیه نیز درباره روند مذاکرات هسته‌ای در وین دیدار و گفت‌وگو کردند.

۱۱:۲۵ خبرگزاری رویترز طی گزارشی با اشاره به نقش کلیدی ایران در مبارزه با عناصر داعش و اهمیت این کشور در حفظ ثبات خاورمیانه، اعلام کرد که شکست مجدد مذاکرات عواقب سختی درپی دارد که دیپلماسی فرانسه با آگاهی از آنها نمی‌خواهد بار دیگر مسئول این شکست باشد.

۱۱:۱۳ وزیر خارجه چین که صبح دوشنبه به مذاکرات هسته ای ملحق شده است به خبرنگاران گفت که دو امکان وجود دارد؛ توافق یا تمدید.

۱۱:۰۶ وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد که با وزیر خارجه چین دیدار می‌کند تا وی را در جریان روند مذاکرات قرار دهد.

۱۰:۵۰ در آخرین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پیش از ضرب‌الاجل سوم آذر، بازارهای اروپایی چشم به نتیجه مذاکرات دوخته‌اند.

۱۰:۲۸ وزیر خارجه چین لحظاتی پیش در محل مذاکرات با وزیر خارجه کشورمان به گفت‌وگو پرداخت.

۱۰:۱۶ در هفتمین روز از مذاکرات راه‌حل جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵، وزیر خارجه چین لحظاتی پیش وارد پایتخت اتریش شد تا به این مذاکرات بپیوندد و هم‌اکنون صبحانه کاری وی با وزیر خارجه ایران در «وین» در حال برگزاری است.

۰۹:۰۸ رئیس اسبق موساد ضمن تهدید خواندن توافق احتمالی هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ افزود که در صورت توافق اسرائیل مخالفت خود را اعلام خواهد کرد.

۰۵:۲۳ عضو کمیته امور خارجی و دفاعی سنای فرانسه در گفت‌وگو با فارس، گفت امیدوار است که این بار اقدامات و تحرکات تل‌آویو بر مواضع پاریس در مذاکرات هسته‌ای، اثر نگذارد.

۰۵:۰۱ تحلیلگر برجسته نشریه «نیویورکر» با بیان اینکه احتمال شکست مذاکرات بسیار اندک است، می‌گوید اثرات توافق احتمالی، هم برای ایران و هم برای غرب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

۰۴:۴۰ وزرات خارجه روسیه در بیانه‌ای تاکید کرد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره امکان رسیدن به توافق با ایران گفت‌وگو کردند.

۰۴:۲۵ یک مقام ایرانی به یک خبرگزاری روسیه‌ای گفته که ایران و ۵+۱ ترجیح می دهند در وین به توافق برسند.

۰۴:۰۹ یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز، با بیان اینکه تهران در صورت شکست مذاکرات «طرح جایگزین» دارد، گفته است در آن صورت ایران همکاری‌های خود با روسیه و چین را افزایش می‌دهد.

۰۲:۱۷ یک دیپلمات اروپایی به پایگاه خبری المانیتور گفته است که در جریان دیدارهای روز یکشنبه پیشرفتی صورت نگرفته است.

۰۲:۱۴ وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه «هاآرتص»، مذاکرات را دشوار توصیف کرد، اما گفت طرفین سخت در تلاش هستند تا گفت‌وگوها به نتیجه برسد.

۰۱:۵۶ وزیر خارجه فرانسه پس از پایان روز ماقبل نهایی مذاکرات هسته‌ای در شهر وین اتریش، گفت توافق هسته‌ای با ایران اثرات مثبتی داشته و اجازه رسیدن به صلح را می‌دهد.

۰۰:۲۰ خبرگزاری تاس روسیه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که مواضع اسرائیل و عربستان بر مذاکرات اثر گذاشته است.

۰۰:۱۷ مذاکرات هسته‌ای وین مانند آب و هوای این روزهای ایران بیشتر نیمه‌ابری است و همچنان خبرهای چندانی از چگونگی پیشرفت آن به گوش نمی‌رسد.

۰۰:۱۵ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفاکس این کشور گفته که امروز ولادیمیر پوتین و حسن روحانی گفت‌وگوی تلفنی خواهند داشت

۰۰:۱۳ وزیر خارجه انگلیس که برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای در وین حضور یافته، گفت طرفین همچنان اختلاف زیادی دارند و در صورتی که صبح فردا نتوانند پیشرفتی داشته باشند،‌گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

۰۰:۰۶ یک تحلیلگر سیاست خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ گفت نتیجه مذاکرات هرچه باشد نه تنها بر ایران و ۱+۵ بلکه بر تمام جامعه جهانی اثرگذار است.

۲۳:۵۹ جان کری در پایان مذاکرات روز یکشنبه در توئیتر نوشت: داریم آرام آرام از حجم اختلافات می‌کاهیم. ۱+۵ متحد است

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی امروز به زور امضا می شه توافقنامه؟
بهاره
دلم شور میزنه پنداری تو دلم رخت میشورند بیم آن دارم امروزکلاه گشادتری سرمون بزارن
مستانه
خداوندا به درگاه کبریایی ومقدست تضرع میکنیم و از تو استعانت میجوییم خداوندا به ملت فخیم ایران صبری ده که این مصیبت عظمی متلاشیشون نکنه
سعیده
مجیدمجد ...کجایی چرا کامنت نزاشتی
نسل اول
مردم کوچه و بازار معمولا این حرفا براشون زیاد اهمیتی نداره و دلشون فقط شور زندگیشون رو می زنه
تاجاییکه میدونم نظرشون اینه که هرچی بنفعشون باشه رو تایید می کنند و خلافش رو قبول ندارند
کمی به زندگی اطرافیان خصوصا ازطبقات متوسط و ضعیف نگاه کنیم اوضاع دستمون میاد
ضمنا درمورد توافق نامه باید گفت ازاولشم مشخص بود که دولت تدبیر میخواد با حل و فصل این قضیه ( هرچند با امتیازدادن ) مشکلات اقتصادی رو حل و فصل کنه وبرنامه دیگری نداره
خداعاقبت کشور و مردم رو بخیرکنه انشاالله
Iran, Islamic Republic of
بابا كلاة را كه گذاشتند و تمام شد و رفت

كجائيد اي عهدنام هاي ننگين گلستان و تركمان چاي . تا بوسه اي نثارتان كنيم ؟!!!
زيرا اگر مي ديديد كه كشور با اين عهدنامه زير صفر ژنويه به چه راحت واگذار كرده اند
سرتان را از شرمي 2 صدساله بيرون مي آورديد و نفسي به راحتي مي كشيديد !!!
Iran, Islamic Republic of
این منجلاب هسته ای یادگار کسانی است که تنها منافع و ایده های خودشان را دیدند و ملت را نادیده گرفتند،همانهایی که قطعنامه ها را کاغذپاره خواندند و با بی کفایتی کشور را به این روز کشیدند.
نه اینکه قبلش همه چی خوب بود و حالا همه رو به راهه با این رکود تورمی و گستاخی آمریکا
منظور همان کسانی که سال 82 ان کلاه گشاد را بر سر خود وملت ایران گذاشتند
اگه اون بابایی که شما از دستش شاکی هستید غنی سازی 20 درصد رو شروع نمیکرد روحانی چی تو چنتش داشت که بخواد تقدیم غربیها بکنه تا بخواد حداقل 5 درصد رو نگه داره.خداییش اگه تو همون دوران خاتمی میموندیم الان دوباره روحانی باید التماس داشتن چند تا سانتریفیوژ برای تحقیقات علمی رو میکرد.
Iran, Islamic Republic of
قبلا" دستاوردهاي هسته اي داشتيم و تحريم هم شده بوديم
در اين دولت . دستاوردهاي هسته اي را به زير مفت از دست داديم . تحريم ها هم بيشتر شده است

شيرين تر اين كه مغز بعضي ازين افساد طلبان به قدري پوسيده است كه براي رفع و رچوع اين عهدنام سياه ژنويه خود . هزار ترهات هم مي بافند و باز هم ازين آش سمي خود . دفاع هم مي كنند !!!
jjjj
گدایی در مقابل امریکا رو بس کنید الان من احساس میکنم ذلیلترین کشور جهان ایران هست
Iran, Islamic Republic of
وقتي كسي كدخدا پرست شد
وضع و حالش بهتر ازين نخواهدشد
كه هم تحريم داشته باشد
و هم هيچ چيز نداشته باشد
مديريتي ازين بهتر در تاريخ سراغ داريد ؟!!!

هههههههههههههههههههههه
حمید
امام خمینی (ره)
28 آبان 1359
شما گمان نکنید که از غرب برای ما یک تحفه‌ای می‌آورند. شما گمان نکنید که از غرب برای ما چیزی می‌آورند که ما را مترقی کنند، ترقی به ما بدهند. غرب تا ما را در سطح پایین نگه ندارد، نمی‌تواند از ما استفاده کند. کوشش آنها این است که ماها، این ممالک اسلامی، این ممالک مستضعف در یک سطح پایینی از همه امور باشیم. هر امری را که آنها برای ما بیاورند؛ یک امر استعماری است؛
ما تا آمدیم مغز این آقایان را از غربزدگی خارج کنیم، پشت هشتم ما شاید بشود این کار. من نمی‌دانم آقایان از غرب چه دیده‌اند؟ غرب همین است که شما ملاحظه می‌کنید که این‌طور جنایات می‌کنند. آن وقت آن کسی که جانی مطلق است می‌برند نگه می‌دارند و پشتیبانی از او می‌کنند. به حرف یک ملت مظلوم گوش نمی‌دهند. نمی‌گذارند که شورای امنیت تشکیل بشود. پولهای ایران را مثل دزدهای سرگردنه غارت می‌کنند. توقیف می‌کنند. غرب وضعش این است. و این سازمانهایی هم که درست کرده‌اند برای خودشان، همه برای منفعت غرب است. هیچ برای مظلوم‌ها نیست.
صحیفه امام؛ ج۱۱؛ص۵۰ | ۲۴آبان۱۳۵۸
دقیق بود عالی بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
نه شرقی
نه غربی
جمهوری اسلامی
یاد اون دويست کیلو اورانیوم.20درصد که.ازدست دادیم به مفت افتادم. مومن از یک سوراخ دوبار.گزیده نمیشه ولی تیم دولت گزیده شدند و.اینبار بدتر گزیده شدند ولی درد گزش را.ملت تحمل ميکنن
Germany
واقعا يك نفر آدم خَيّر در نهاد رياست جمهوري پيدا نميشود كه آيه:
وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ

را براي آقاي روحاني ترجمه كند؟؟؟!!!.
حسان
Iran, Islamic Republic of
هرچه باید گفت در کلام اماممان هست ولی تعجب این است که مومن چند بار باید از سورخ گزیده شود؟ این آقایان قبلاً خدشان با رئس دولت وقت این راه را رفته اند و توقعات دشمن را دیده اند این ها ماهیت آمریکاه را نتوانسته اند بشتاسند گوش هم به حرق مقتدا کشور نمی دهند چاره نیست باید به منتظر رهبری باشیم که چکار کرد؟
United Kingdom
مذاکرات نهایتا با دخالت مستقیم وعلنی مقام معظم رهبری به پایان خواهد رسید آری ما باید روی پای خودمان به ایستیم .
عزیزان تن به مذاکره دادیم تا به جهانیان بگوییم اهل جنگ و دعوا نیستیم و فقط می خواهیم عزتمند و با استقلال زندگی کنیم
حال اگر همه جهان نیز این پیام ما را بر عکس بشنوند و ما را جنگ طلب و اهل خشونت بدانند آیا راهی به جز راه حضرت امام حسین ع خواهیم داشت ؟!
پس هیهات من الذله
این شلوغ بازی و تحکم رسانه های مخالف با ازادی و استقلال و پیشرفت کشور هرگز نباید
در تیم مذاکره کننده تاثیر بگذارد وخدای ناکرده انها را نیز مجاب به قبول دروغ بزرگی مثل بحث بمب هسته ای نماید در حالیکه خود این کشورهای ظالم ، بمب هسته ای دارند و از ابتدا هم شایسته مذاکره نبودند ونیستند اما ما می خواستیم بر همگان ( مردم کشور خودمان ودیگر ملتهای ازاده )این موضوع ثابت شود وحجت تاریخی تمام شود و مسیر استقلال طلبی روشن گردد
پس دولت و ملت ضمن مذاکره باید به خود اتکایی و خود کفایی بپردازند
عزیزان تحصیل کرده در غرب بدانید و هوشیار باشید تاثیر گذاری ایران بر جهان مثل تاثیر گذاری مثلا کره شمالی بر آمده د ر بحث هسته ای نیست و نخواهد بود بلکه مثل تاثیر گذاری حضرت امام خمینی ره در ابتدای انقلاب اسلامی بر جهان خواهد بود
Kuwait
درستش اینه که نمایندگان مردم دست و بازوی رهبر انقلاب باشن و به وظیفه نمایندگی شون برای مقابله با توافق بد و ذلت بار عمل کنن نه اینکه رهبری رو سپر بلای خودشون و ملت قرار بدن
ناشناس
...آخه اين نحوه تيتر زدن هست؟؟؟آخه چرا؟؟؟
Czech Republic
همین حد از مذاکره کافی بود ای کاش مجلس همین امروز ورود کند و اجازه ادامه مذاکرات را ندهد
Iran, Islamic Republic of
به امید توافق جامع ...
Iran, Islamic Republic of
امضاشدن توافق هسته ای سیلی محکمی خواهد بود...
به گوش ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
به امید دستیابی به توافق جامع هسته ای و شکست همه کاسبان تحریمهای ظالمانه . مردم ایران چنین رویدادی راجشن خواهند گرفت .
Germany
خوب شد این اصطلاح کاسبان تحریم رو پیدا کردید تا در مقابل همه‌ی استدلال ها و آیات قرآن و سخنان حضرت امام این یک ترکیب دو کلمه ای رو بنویسید و وجدان نداشتتون رو راحت کنید.
شاید شما هم کاسب مذاکره اید!
به نظر من افرادی که در آلمان نشسته اند و حالش رو میبرن بعد میان اینجا ژست انقلابی گری می گیرن وجدان درست و حسابی ندارن. ایضا افرادی که از فیلتر شکن استفاده می کنن.
Germany
چه ربطي داشت آي كيو!!!؟؟؟
Germany
عجب!
ای کاش صدا و سیما مخالفان توافق نامه رو سانسور نمیکرد تا مردم می فهمیدند آذر پارسال چه کلاه گشادی سرشون رفته. اگر توافق نامه اولیه به قول روحانی پیروزی بزرگ بود الان مذاکراتی که بر اساس اون توافقنامه داره انجام میشه به این روز نمی افتاد. آمریکایی ها که میدونن چی رو امضا کردن، سیاستمدارن و حقوق دان های اون ها زرنگ تر از این حرف ها هستند که پیروزی ایران رو امضا کنند و من فکر نمیکنم در این مذاکرات هم خواسته ای فراتر از توافقنامه اولیه داشته باشند. مشکل از همون توافق اولیه بوده و این ما هستیم که کلاه سرمون رفته.
Iran, Islamic Republic of
با اين توافق ذليلانه

صد رحمت به عهدنامه ننگين گلستان و تركمان چاي
خیلی ساده انگاریست
Iran, Islamic Republic of
شکست مذاکرات...خلاص
یک ایرانی
از اول هم مشخص بود اینها ما را سر کار گذاشته اند ما زور را داه ایم و حالا در دولت حسن روحانی کلید ساز التماس میخریم دول استکبار با همه ایادیش دنبال به زانو در اوردن اعتبار و ابروی 35 ساله انقلاب هستند این دولت به اصطلاح تدبیر و امید!!!!! با ید به فکر برگشت به دو سال قبل و ادامه فرمایش مقام معظم رهبری با اقتصاد مقاومتی باشد . ادامه این مذاکرات بجز ذلت ایرانیان چیزی در بر ندارد ترا بخدا بس است ادامه ندهید و با غزت برگردید تا انها ببیند ایرانی یعنی مدرس ها امیر کبیر ها و همت ها و باکری ها و......... ایرانی اسیر انها نخواهد شد
خيال دلواپسان...راحت!!! تحریم ها برداشته نمی‌شود!!!!!!
اصولگرا
United States
ناراحتیم که برداشته نمی شود. برای آمریکا متأسفمو تیم هم میتوانست تلاش بیشتری کند
دلواپسان امروز رو می‌دیدند چون دشمن جایی برای اعتماد نگذاشته. این همه سر خم کردن در برابر قلدری آمریکا هیچ توجیهی نداره.
Iran, Islamic Republic of
چشم شما افسادطلبان دل آرام با اين عهدنامه ننگين روشن باد
خداییش روحانی می خواد بیاد چی بگه؟
هم همه چی رو بی خیال شدیم چسبیدیم به مذاکره و نهایتا هم این شد تمدید برای تمدید
.... بیاد و بگه ما پیروز شدیم.
Iran, Islamic Republic of
تا منظورش از ما كي باشد
اگر ارباب باشد درست گفته است
Iran, Islamic Republic of
مردك چيني كه تازه رسيده. از كجا فهميد نياز به زمان بيشتره. آخه مساله اينه كه هرچه تحريم ما بيشتر طول بكشه چيني ها بيشتر مي تونن آشغال هاشون رو تو ايران بفروشن!
ستایش
این جز وقت کشی نیست. این تمدید مذاکرات جز خوابیدن پیشرفت برای ملت بزرگ ایران هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. دولت باید از راههایی جز لغو تحریم اقتصاد کشور را بهبود ببخشه.
آدمیزاد
Colombia
غرب با این مذاکرات برنامه ایی را دنبال کرده است که دارد به هدفش میرسد
»افزایش تدریجی تحریمها .
»تحقیر ایران با نشان دادن منت کشی طرف ایرانی
»دلسرد کردن مردم ایران در داشتن صنعت هسته ایی
»جنجال آفرینی ضد ایرانی در طول مذاکرات
شما تو کلمبیا هم دست از تحلیل سازی بر نمی داری؟
درواقع میشودگفت جنگ به عقب افتاد همه عربده کشان دندان تیزکرده بودند مذاکرات به نتیجه نرسدولی با عنایت الهی وهمت وکوشش فرزنذان انقلاب ازیکی دیگرازگردنه های سخت این انقلاب عبورکردیم
بابا اخر تحلیل
غضنفر رو ولش كنيد يكي بياد اينو بگيره!!
تو کدوم مملکت زندگی میکنی؟!
Germany
ببخشید ای عربده کشان چه کسانی هستند اگر امریکا را می گویی که خودش در این مذکرات هستو اصلا این تمدید دست پخت ایشان است اگر اسراییل را می گویید که اعلم رضایت دارند از استمرار تحریم ها و ذلت ایران پس شعار ندهید
Iran, Islamic Republic of
مشتي
بگذار آمريكا همان جنگهاي گذشته خود در افغانستان و عراق و سوريه را بپزد و سپس تو به نيابت از آنان . سخن از جنگي ديگر بگو
باشد گلم ؟!!!

ههههههههههههههه
ali
اقاي روحاني امشب احتمالا سعي ميكند با صحبت هاي حاشيه اي و حمله به منتقدان " ( كه الان مدت هاست هيچ انتقادي را مطرح نكرده اند) افكار عمومي را منحرف كند. انصافا به اين دولت همه جور اختيار داد ه شد تا بعدا نگويد" نگذاشتند . از مذاكره مستقيم با امريكا تا ملزم كردن صدا و سيما به عدم نقد توافق اوليه و سانسور كامل منتقدان.
Iran, Islamic Republic of
به هر صورت
صير اين ملت هم حدي دارد
و انشاء الله روزي برسد كه ملت به عهد ديرين خود كه انقلاب ريريزيسم است برگردند و همانند انقلاب اسلامي سال 57 كه رژيم شاه را ريررير كردند اين خائنان وطن فروش كشور بربادده را هم ريرريزكنند
انشاء الله
حتما آقای روحانی می خواهند بفرمایند دیوار تحریم ها خراب شده و دیگر تحریمی وجود ندارد
نيكتا
واى چه پيشرفتى !!! بعد از يك سال و خرده اى وقت تلف كردن
رضا
بریزید تو خیابون برای شادی شکست
طرف مقابل این نشست ها رو آنقدر ادامه میده تا اوضاع اقتصادی ایران روز به روز بدترو اوضاع منطقه حادتر بشه تا کل انرژی مملکت اعم از انرژی روانی و اقتصادی به تحلیل کامل بره!
اتلاف وقت
کمپلت همه سرکاریم.اینا مشکل اصلیشون با نظام جمهوری اسلامی و حمایت از فلسطین و لبنان و سوریه و عراقه، این جریان هسته ای همش بهونس اگه توافقی صورت بگیره که نمیگیره فردا میگن حقوق بشرو رعایت نکردید،تو سوریه و فلسطین و ...دخالت میکنید،حامی تروریستیت و ...خلاصه موندیم واقعا تشخیص این چیزا خیلی سخته که مسئولین نمیتونن تشخیص بدن یا مسئله چیزه دیگه اییه.
درود بر امام خمینی وانشاالله خدا رهبر امام خامنه ای عزیزمان را حفظ کند ومرگ برامریکا وکدخدا ...... دولت تدبیر امید به ما بگوید این مذاکرات تا کی ادامه دارد ونتیجه کی به ثمر می رسد
گفتمان نیوز
Finland
http://goftemannews.com/32513
هیهات من الذله.
سید محسن
انشالله تیم مذاکره کننده گوش به فرمان رهبری ورئیس جمهوری تا آخرین لحظه با دشمنان اسلام قران مذاکره میکنند ازراه گفتگو اگر به نتیجه رسیدند که باعث افتخار جمهوری اسلامی است اگر هم نتیجه ای حاصل نشد نباید زحمات تیم مذاکره کننده را بی نتیجه دانست بلکه باید قدر دان آنها باشیم که به دنیا ثابت کردند که جمهوری اسلامی کشوری اهل گفتگو است وزیر بار هیچ قدرت زور گویی نمی رود انشالله که در این مذاکرات حق این مردم ضایع نشود
Netherlands
شادی پیروزی در چهره کثیف جان کری و اشتون موج می زد.مجلس ورود کند و این شکست را برای ملت ایران تبدیل به پیروزی کند.
Netherlands
مردم نام امروز را روز نکبت گذاشته اند واقعا متاسفیم
ای جهان نیوز آب رو بریز همونجات که سوخته. ای کاسبین تحریم نارحت باشید و از این ناراحتی بمیرید.
احسان
دلم خیلی شکست اما خوشحالم که رهبر سرفراز بود وسرفراتر شد
United States
آقا مملکت کفگیرش به ته دیگ خورده چرا حالیتون نیست .نود درصد این تحریم ها مال زمان عدالت خواهانه..ما داریم سر اونا چونه میزنیم...اگه همون موقع نشسته بودن وحرف زده بودن کار به اینجاهانمیرسید..بدون جناح بندی سیاسی فکر کنید آقایون..درسته که همه چیز ما غرب نیست ..البته سوء مدیریت ها متاسفانه بیشتر تحریم ها داغونمون کرد میدونین به واسطه همین تحریم چه رانت خوارها ومفسدین بوجود اومدن نمونش بابک زنجانی ورضا ضراب هست...
حالا ببینید اگر دولت روحانی تا آخر دوره ریاست جمهوریش با تمدید و وعده مردم را سر کار نگذاشت
در ازای سرکوب پیشرفت هسته ای ایران پول خودمان را به خودمان پس می دهند

دولت هم با پولهای آزاد شده می تواند چند صباحی دیگر ارتزاق کند
مردم
هرچی بگم با این نحوه پیش رفتن مذاکرت (5+1) همین رو می خوان اما به گوش دولتمردان ما نمی رود (ادامه تحریم ها در مقابلش تعطیلی هسته ای) و تا اینجا در این مدت خوب پیش رفتند.
Iran, Islamic Republic of
اين 700 ميليون هم صرف مبارزه با داعش ميشه كه سوگلي غربه؟
حسین
تا جهان بوده بیچاره ، بیچاره و قوی قوی بوده و تا قیام قیامت همین خواهد بود آیا نمی دانید که در زمان پیامبر هم ابوسفیان چون از اشراف بود هر جنایتی میخواست انجام میداد و بعد از فتح مکه نیز او را آزاد گذاشتند تا بار دیگر فرزندش معاویه به حکومت برسد و همین گونه یزید و ....
Iran, Islamic Republic of
شماودوستان بی انصاف و دلواپستان که تادیروز تحریمهاراکاغذپاره می دانستید ، حالا چه شده است که نگران باقی ماندن تحریمهاشده اید ؟؟ تیم مذاکره کننده قبلی و دولت سابق بااشبتاهات لجبازی باعث ایجاد این تحریمهاشده اند و مقصرواقعی بدبختی ملت هستند .
Iran, Islamic Republic of
روحانی متتشکریم . به امید توافق نهایی .
Iran, Islamic Republic of
مصیبت عظمی زمانی بود که مسئولان قبلی تحریمهاراکاغذپاره می دانستند و باعث بدبختی ملت ایران شدند . درود برتیم مذاکره کننده فعلی باد که باعث چرخیدن همزمان زندگی مردم و انرژی هسته ای شدند .
حسن
مصیبت عظیم واقعه کربلا بود که شما کاسبان مذاکره درسشو یاد نگرفتید.
Germany
آدرس غلط ندهيد!! مصيبت عظمي زماني بود كه سران كودن فتنه هوس براندازي كردند و با اين حماقت كاريهايشان دندان گرگهاي استكباري را بر عليه نظام تيز تر كردند.
سلام
عالی