پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران برگزار شد

گزارشی از تجمع "توقف ممنوع"/ توافق به هر قیمتی مورد قبول نیست

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 392674
در سالگرد توافقنامه ژنو، تجمع بزرگ دانشجویی تحت عنوان "توقف ممنوع" با حضور گسترده دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در مقابل راکتور تحقیقاتی تهران برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، تجمع دانشگاهی "توقف ممنوع" به دعوت دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در آستانه توافقات پایانی مذاکرات هسته‌ای و به دلیل زیاده خواهی طرف‌های غربی و اعتراضات دانشجویان به این زیاده خواهی‌ها با استقبال دانشجویان و نخبگان دانشگاهی پیش از ظهر امروز مقابل راکتور تحقیقاتی تهران برگزار شد که این نجمع با قرائت بیانیه‌ای توسط محسن نداب نماینده ۳۱۳ دانشجوی دانشگاه شریف پایان یافت.

در این تجمع هادی مسعودی به عنوان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، خلیلی دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) و همچنین رحمانی به عنوان نماینده تشکل‌های دانشجویی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین دانشجویان در این تجمع شعارهای "مصالحه با شیطان خیانت است به قرآن"، "توسعه هسته ای حق مسلم ماست توافق موشکی ظلم به ملت ماست"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "هیهات من الذله"، "خون شهیدان قابل اکسید نیست"، "عزت ملی ما قابل تردید نیست" سر دادند.

این تجمع به همت ۴ اتحادیه بزرگ دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه دانشجویی صبح امروز در مقابل راکتور تحقیقاتی دانشگاه تهران و با هدف هشدار به قربانی شدن پیشرفت کشور به امید قول‌های دروغین آمریکا و اعتراض به عدم لغو همه تحریم‌ها در هرگونه توافقی برگزار شد.

نگران استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم/ نباید زیربار تمدید توافق ژنو برویم

در ادامه مراسم هادی مسعودی به عنوان نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در تجمع دانشجویی "توقف ممنوع" اظهار داشت: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که مسئولان ما در حال مذاکره نهایی هستند و بیشتر از آنچه نگران برنامه‌ای هسته‌ای باشیم نگران استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نگران ستون فقرات انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: نگران استکبارستیزی هستیم، نگران صحبت‌های ظریف هستیم که به راحتی می‌گوید با اسرائیل مشکل نداریم.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: نگران حرف سریع القلم هستیم که می‌گوید در جامعه استقلال بی‌معناست.

مسعودی ابراز داشت: از این می‌ترسیم که با مذاکرات و توافق بد خودباختگی به مردم نفوذ کند.

وی اظهار داشت: حرف بی‌معنای هر توافقی از عدم توافق بهتر است، باید لگدمال شود چرا که خطوط قرمز هسته‌ای نباید نادیده گرفته شود.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: امروز از مجلس گله داریم که به خاطر برخی مسائل سیاسی وزارت علوم را به حاشیه می‌کشد در صورتی که اولویت‌های مهمتری همچون وزیر امور خارجه باید مورد استیضاح قرار گیرند.

مسعودی افزود: امروز چه باید بشود تا ظریف استیضاح بشود چه معاهده ننگین تری از ژنو باید امضا شود تا بگویید که ظریف کار خود را انجام داده است.

وی ادامه داد: امروز استقلال و حاکمیت یعنی استکبارستیزی زیر سئوال رفته است.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: این تجمعات به نفع دولت است اما دولت هرگونه انتقاد را زیر سئوال می‌برد.

مسعودی خطاب به روحانی گفت: مگر طبق قانون اساسی نباید خواستار قانون باشیم پس چرا مجلس را به انزوا می‌برید و نمی‌گذارید هر توافقی به امضای مجلس برسد.

مسعودی با تاکید بر اینکه امروز خط قرمزهای نظام توسط مقام معظم رهبری مشخص شده است، خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی هیچ‌گاه حاضر نیست زیر توافق ننگین امضاء شود و همچنین نباید زیربار تمدید توافق ژنو برویم.

رحمانی: دانشجویان این مملکت توانایی فتح همه قله‌های علمی را دارند/ تا پای خون و جان پای دستاوردهای هسته‌ای کشور هستیم/ توافق به هر قیمتی مورد قبول نیست / تا پای خون و جان پای دستاوردهای هسته‌ای کشور هستیم

رحمانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در این تجمع دانشجویی گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند اگر آمریکا لااله الاالله نیز بگوید ما قبول نخواهیم کرد.

وی افزود: همه بدانند خط قرمز ما لغو یکباره همه تحریم‌ها است نه تعلیق آن‌ها.

نماینده بسیج دانشجویی با بیان اینکه نیاز قطعی کشور ۱۹۰ هزار سو است، گفت: پایین آمدن از ۱۹۰ هزار سو سانتریفیوژ در مذاکرات یعنی رد کردن خطوط قرمز اصلی.

رحمانی تصریح کرد: تأسیسات فردو که در زیرزمین ساخته شده است قابل تهاجم نیست و یکی از دستاوردهای هسته‌ای است که نباید تعطیل شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان این مملکت توانایی فتح همه قله‌های علمی کشور را دارند، ابراز داشت: مسئولین در نظر داشته باشند که ساختن نیروگاه‌های هسته‌ای نیز یکی از همین قله هاست و ما همچون احمدی روشن می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تاکید کرد: قرارداد بستن با کشورهای خارجی برای ساختن نیروگاه‌های هسته‌ای، نادیده گرفتن توان نخبگان دانشجویی است.

وی ادامه داد: تا پای خون و جان، پای دستاوردهای هسته‌ای کشور هستیم و دولتمردان بدانند که همه ملت، جوانان و نخبگان از آن‌ها حمایت می‌کنند.

نماینده بسیج دانشجویی گفت: توان داخلی جوانان ما در پیشرفت‌های هسته‌ای و اقتصادی بسیار بوده و نباید به سوی مستکبران دست دراز کنیم چرا که هدف پیشرفت علمی و اقتصادی کشور است و توافق به هر قیمتی مورد قبول نیست.

رحمانی با تاکید بر اینکه ما نخبگان و ملت ایران تا لغو همه تحریم‌ها کوتاه نخواهیم نشست، افزود: این مذاکرات باید در یک بسته زمانی محدود باشد و جلوی پیشرفت را نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرف مقابل مذاکره پیشرفت هسته‌ای را هدف قرار گرفته است و مطالبه داریم که تیم مذاکره کننده به این روند تن ندهند و در مدت کوتاه و مشخص سرنوشت مذاکرات را مشخص کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *